2011-10-19, 21:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Look100s
Om det är ett svenskt barn som har gjort det här så är det alltså en olyckshändelse och om det är ett invandrarbarn är det alltså med berått mod. Det är så ni menar alltså? Helt sjukt!

Normala personer slår inte ihjäl 4-åringar. Vi söker alltså efter en eller flera GM som på ena eller andra sättet är "onormala".

Exempel på sådana abnorma drag hos en person är om han har ett autismspektrumtillstånd eller är muslim.

Det är också sådana personer som dominerar de som är intagna för olika typer av våldsbrott på våra fängelser.

Med all sannolikhet kommer gm i fallet Texas vara antingen muslim eller autist.

Men jag håller med dig... det känns lite fånigt att ständigt tjata om islam och olika beteendestörningar i alla trådar här på FB...

Det var faktiskt bättre förr när man helt enkelt kallade sådana fenomen för "ondska".... för det är ju vad det ytterst handlar om.
Citera
2011-10-19, 21:08
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Jag har absolut inget svenskhat. Däremot har jag problem med folk som flera gånger i denna tråden har tagit förgivet sen trådstart att det är en kulturberikare, blatteunge eller ett negersvin som är GM. Har du missat det där så får du nog öppna ögonen.
Jag har följt tråden rätt noggrant och det jag sett mest är WT, WT, WT men det är väl så att det filtreras bort utav dig. Flera skribenter inklusive jag har spekulerat i att det kan vara invandrarbarn från gården som tydligen har skapat mycket bråk där senaste månaderna. Men de allra flesta har skrivit WT, WT, WT och hittat på lögner om syskonen och föräldrarna till det omkomna barnet.
Citera
2011-10-19, 21:09
Bannlyst
Citat:
Jag har absolut inget svenskhat. Däremot har jag problem med folk som flera gånger i denna tråden har tagit förgivet sen trådstart att det är en kulturberikare, blatteunge eller ett negersvin som är GM. Har du missat det där så får du nog öppna ögonen.

Men det är väl klart att etnicitet är relevant. Sannolikheten att vissa etniska grupper använder mer än andra är vetenskapligt visat sedan länge. BRÅ har t.ex. redovisat att invandrare är 350% överrepresenterade i grova våldsbrott.
Citera
2011-10-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Normala personer slår inte ihjäl 4-åringar. Vi söker alltså efter en eller flera GM som på ena eller andra sättet är "onormala".

Exempel på sådana abnorma drag hos en person är om han har ett autismspektrumtillstånd eller är muslim.

Det är också sådana personer som dominerar de som är intagna för olika typer av våldsbrott på våra fängelser.

Men jag håller med dig... det känns lite fånigt att ständigt tjata om islam och olika beteendestörningar i alla trådar här på FB...

Det var faktiskt bättre förr när man helt enkelt kallade sådana fenomen för "ondska".... för det är ju vad det ytterst handlar om.
det finns ingen grund alls för att påstå att barn som dödar andra barn oftare är muslimer eller autistiska...
Citera
2011-10-19, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Finns någon statistik på som du säger "mord" bland 4-10 åringar?

Det finns det säkert, det skulle vara konstigt annars.
Citera
2011-10-19, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
det finns ingen grund alls för att påstå att barn som dödar andra barn oftare är muslimer eller autistiska...

Hur vet du det? Vuxna autister (inkl aspergare) är i alla fall överrepresenterade.
Citera
2011-10-19, 21:15
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Normala personer slår inte ihjäl 4-åringar.

T är inte ihjälslagen, han blev kvävd till döds, det är ganska stor skillnad. Att slå innebär upprepad handling, medan det räcker att sitta för länge på någons rygg och hålla bak armarna för att någon ska kvävas. Sånt har man ju hört inom vården till och med, men sällan att vårdare slagit ihjäl patienterna.

Övrigt orkar jag inte kommentera.
Citera
2011-10-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Hur vet du det? Vuxna autister (inkl aspergare) är i alla fall överrepresenterade.
Barn som dödar i europa är extremt få. jag skulle tro att barn som växt upp med våld är mer överrepresenterade än just autister..
Citera
2011-10-19, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
T är inte ihjälslagen, han blev kvävd till döds, det är ganska stor skillnad. Att slå innebär upprepad handling, medan det räcker att sitta för länge på någons rygg och hålla bak armarna för att någon ska kvävas. Sånt har man ju hört inom vården till och med, men sällan att vårdare slagit ihjäl patienterna.

Kvävd? Hur vet du det? Hittar du på bara?
Citera
2011-10-19, 21:21
Medlem
Citat:

Man tänker att ingen normal människa kan göra detta, men vad var det för onomalt med barnen som mördade kevin?
Dom var väl vanliga svenska barn? eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird

'

polisen har väl inte bekräftat att han har blivit kvävd?
Citera
2011-10-19, 21:22
Medlem
Citat:
Men det är väl klart att etnicitet är relevant. Sannolikheten att vissa etniska grupper använder mer än andra är vetenskapligt visat sedan länge. BRÅ har t.ex. redovisat att invandrare är 350% överrepresenterade i grova våldsbrott.

Jag har inte räknat ihop hur det ser ut med överrepresentationen för "invandrare" som helhelt och det beror ju på vilka kategorier i den rapporten man inkluderar som "invandrare".

Men jag kan säga detta: på s. 67 kan man se att det är 530% mer sannolikt att du blir mördad, om du umgås enbart med svenska medborgare, födda i Nordafrika, än om du umgås med svenska medborgare, födda i Sverige av föräldrar födda i Sverige.
Det är 410% mer sannolikt att du blir mördad om du umgås med en jämn blandning av svenska medborgare, födda utomlands (klassisk benämning på invandrare), än om du umgås med svenska medborgare, födda i Sverige av föräldrar födda i Sverige.
Citera
2011-10-19, 21:26
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Kvävd? Hur vet du det? Hittar du på bara?
Redan i tisdags gick polisens representant, Loeffler, ut med att pojken hade blivit kvävd. Sen vet vi inte om han också hade märken av knivstick eller annat men dödsorsaken var kvävning enligt obducentens första undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in