2011-10-19, 21:27
Medlem
rrambois avatar
http://www.facebook.com/event.php?eid=264403643596234&context=create Nu har första eventet på fb skapats !

Undra hur många det kommer bli där!
Citera
2011-10-19, 21:28
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Barn som dödar i europa är extremt få. jag skulle tro att barn som växt upp med våld är mer överrepresenterade än just autister..

Verkligen. Autistiska barn är oftast mycket tillbakadragna.
Citera
2011-10-19, 21:29
Medlem
Mr.Scientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renzo-G
Jag har inte räknat ihop hur det ser ut med överrepresentationen för "invandrare" som helhelt och det beror ju på vilka kategorier i den rapporten man inkluderar som "invandrare".

Men jag kan säga detta: på s. 67 kan man se att det är 530% mer sannolikt att du blir mördad, om du umgås enbart med svenska medborgare, födda i Nordafrika, än om du umgås med svenska medborgare, födda i Sverige av föräldrar födda i Sverige.
Det är 410% mer sannolikt att du blir mördad om du umgås med en jämn blandning av svenska medborgare, födda utomlands (klassisk benämning på invandrare), än om du umgås med svenska medborgare, födda i Sverige av föräldrar födda i Sverige.

Sedan är ju andelen % att du blir mördad ganska befintligt liten... Addera 500% på den chansen och i alla fall jag går inte sömnlös på nätterna om att mina Nordafrikanska vänner ska mörda mig.
Citera
2011-10-19, 21:33
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
http://www.facebook.com/event.php?eid=264403643596234&context=create Nu har första eventet på fb skapats !

Undra hur många det kommer bli där!

Ja man kan undra? Eftersom det är himla lite deltagare där. För övrigt är det mest barn som visar sina kondoleanser där och knappast behöver få sina namn släpade i fb-träsket...

Hur hittade du länken själv?
Citera
2011-10-19, 21:35
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arxx
Kvävd? Hur vet du det? Hittar du på bara?

Hehe, oja, klart jag gör. Jag är väl FB-are?

Nej, men det talades om det tidigare. Polisen har dock inte bekräftat uppgifterna. Tror det var i samband med obduktionen.

och:

Citat:
Enligt ett vittne ska en äldre pojke ha brottat ned fyraåringen på rygg, satt sig på honom och hållit fast hans armar.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2595913/han-sag-barnen-jaga-fyraarige-pojken
Citera
2011-10-19, 21:37
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Redan i tisdags gick polisens representant, Loeffler, ut med att pojken hade blivit kvävd. Sen vet vi inte om han också hade märken av knivstick eller annat men dödsorsaken var kvävning enligt obducentens första undersökning.

Ja, det är det där jag tänker på. Men jag kan inte hitta någon källa. Verkar bortsuddat överallt. Någon som minns var man kunnat läsa/höra detta?
Citera
2011-10-19, 21:38
Bannlyst
mamman till en skyldige pojken borde prata med polisen, den pojken behöver nog vård .han mår nog väldigt dåligt nu
Citera
2011-10-19, 21:43
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Ja, det är det där jag tänker på. Men jag kan inte hitta någon källa. Verkar bortsuddat överallt. Någon som minns var man kunnat läsa/höra detta?

Det finns ingenstans. Polisen har inte gått ut med något alls om hur han är mördad eftersom det är av spaningstekniska själ intressant för ett hållbart åtal.

Uppgiften kommer säkerligen från svamlande press som fantiserar och sätter rubriker!
Senast redigerad av Aftonbluffen 2011-10-19 kl. 21:50. Anledning: Felstavning
Citera
2011-10-19, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
mamman till en skyldige pojken borde prata med polisen, den pojken behöver nog vård .han mår nog väldigt dåligt nu

Det tror inte jag, i så fall hade han redan berättat så klart.
Citera
2011-10-19, 21:48
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88

Hur tänker du nu? Håll dig till fakta och de trådar du följt... Med tanke på de trådar du kommenterat i förefaller du nog vara ett case som behöver vård...

Efter punkt skrivs stor bokstav!
Senast redigerad av Aftonbluffen 2011-10-19 kl. 21:52. Anledning: Felstavning
Citera
2011-10-19, 21:51
Medlem
Svidmyras avatar
Vet någon om man kan hitta dagens livesändning från polisens presskonferens någonstans? Den sändes i SvTlive kl 15.00.

Tyvärr var ljudet från de som frågade mycket dåligt så det var svårt att höra vad de frågade. De tre poliserna hördes dock utmärkt. Jag fick använda öronsnäckor för att tydligare kunna höra frågorna som ställdes.

När själva presskonferensen var slut skulle journalisterna en och en få intervjua de tre poliserna var för sig i olika delar av lokalen. Loeffler gav information av detta medan livesändningen fortfarande pågick. Ljudet var också på och trots att det också var andra ljud i lokalen hörde jag en kvinna i bakgrunden som frågade något om SYSTERN. Tonfallet var sådant att det jag uppfattade det som om hon hört att den ena av Texas två äldre systrar hade med dödsfallet att göra. Den som tillfrågades svarade undvikande och strax efter släckter sändningen ner.

Har gått och funderat på det där med systern ett bra tag nu. Smålickor kan vara precis lika utstuderat djävulska och okontrollerade som småpojkar och många kan vara extra elaka mot sina småsyskon. Om jag inte hörde helt fel så kan det alltså vara ena storasystern som misstänks för att har tagit livet av Texas - eller vet vem som har gjort det. Den äldsta systern är väl i 9-10 årsåldern och den yngsta drygt 6 år äldre än Texas? Den autistiske (?) storebrorsan ligger mellan systrarna i ålder.
Citera
2011-10-19, 21:54
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Vet någon om man kan hitta dagens livesändning från polisens presskonferens någonstans? Den sändes i SvTlive kl 15.00.

Tyvärr var ljudet från de som frågade mycket dåligt så det var svårt att höra vad de frågade. De tre poliserna hördes dock utmärkt. Jag fick använda öronsnäckor för att tydligare kunna höra frågorna som ställdes.

När själva presskonferensen var slut skulle journalisterna en och en få intervjua de tre poliserna var för sig i olika delar av lokalen. Loeffler gav information av detta medan livesändningen fortfarande pågick. Ljudet var också på och trots att det också var andra ljud i lokalen hörde jag en kvinna i bakgrunden som frågade något om SYSTERN. Tonfallet var sådant att det jag uppfattade det som om hon hört att den ena av Texas två äldre systrar hade med dödsfallet att göra. Den som tillfrågades svarade undvikande och strax efter släckter sändningen ner.

Har gått och funderat på det där med systern ett bra tag nu. Smålickor kan vara precis lika utstuderat djävulska och okontrollerade som småpojkar och många kan vara extra elaka mot sina småsyskon. Om jag inte hörde helt fel så kan det alltså vara ena storasystern som misstänks för att har tagit livet av Texas - eller vet vem som har gjort det. Den äldsta systern är väl i 9-10 årsåldern och den yngsta drygt 6 år äldre än Texas? Den autistiske (?) storebrorsan ligger mellan systrarna i ålder.

Hur svårt va det att hitta den?

http://svtplay.se/v/2572099/smalandsnytt/polisen_informerade_om_4-arig_pojkes_dod?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2572099/sb,k103340,1,f,-1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in