2011-10-19, 16:23
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Man kan göra abort. Och hon kan äta p piller. Men det har tidigare framkommit att de båda ville ha en stor fin familj, då de haft en dålig bakgrund själva.

Det står i artikeln att de var överens om att de ville ha stora familjer, ja, men vi vet ju egentligen inte ifall det var Roger som sade det och Ros-Marie som bara nickade jakande och höll med för att inte göra honom arg så hon skulle bli bestraffad efteråt. Hon kanske bara fungerat lite som hans skugga när det kommer till åsikter och så. Om han sade något så var det så.

En teori bara, men helt klart trolig. Han ville ha många barn eller han gillade inte att skydda sig och då var det så bara.

Ifall han skötte ekonomin i hemmet, vilket inte känns helt otroligt om han var kontrollerande och så (vilket väl misshandlande personer brukar vara) så kanske han inte lät Ros-Marie skaffa preventivmedel för han ville ha den kontrollen över henne.

Man vet aldrig. Det är omöjligt att veta hur personer som blivit misshandlade under en längre tid tänker för de krymper liksom som individer.
Citera
2011-10-19, 16:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Så varför omplacerade man inte ungarna då?
Familjen packade alltid och drog så fort soc fick ögonen på dem.
Citera
2011-10-19, 16:26
Medlem
rippo84s avatar
Citat:
Så varför omplacerade man inte ungarna då?

Det är väl inte givet att de ens borde ha varit tvångsomhändertagna. Det får väl som vanligt en ytterligare utredning visa. Jag har inte den minsta insikt i utredningsmaterialet som socialtjänsten sitter på.
Citera
2011-10-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Look100s
Ja, det är klart att det finns fler skydd. Men om man är en misshandlad och kuvad kvinna så vågar man förmodligen inte motsätta sig det den som har övertaget beordrar.
Det finns en dom någonstans i tråden som säger bland annat att när han kände att han ville ha sex med R-M väckte han henne genom att kasta ett glas vatten på henne och sen utförde sina behov.
Om det är någon i denna tråden vi ska lyssna på angående Roger/Emil, så tror jag det är Tjorven, som har känt honom i 25 år och verkar veta väldigt mycket om honom.

Håller med ^^

Kan inte en graviditet också vara ett skydd för henne, han kanske drar sig för att slå en gravid kvinna ( iaf mer än en icke-gravid, läste om missfall tidigare i tråden men det minskar kanske misshandeln). I den situationen hon var/är i vet jag inte om jag vågat gå upp till gyn. och fixa, p-medel. Vem vet vilka konsekvenser det skulle kunna få.. Är man redan i "nedtryckt" av ett maktgalet psyko har ens värld nog mest formats efter dennes behov och det borde va omöjligt att tänka klart.
Någon i början av tråden pratade om att hon va psykisktstörd.. vem hade inte varit det i henne situation?
Citera
2011-10-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Familjen packade alltid och drog så fort soc fick ögonen på dem.

Jamen då är det ju mammans jävla fel som jag trodde hela jävla tiden. tack...
Citera
2011-10-19, 16:28
Medlem
Citat:
Jamen då är det ju mammans jävla fel som jag trodde hela jävla tiden. tack...

Va?
Citera
2011-10-19, 16:29
Medlem
En gissning är att polisen tipsat om en advokat (lapp med tuschtext) då de vet att et sådant här fall ger ett massivt tryck på familjen från media. Hon kan då hänvisa alla journalister till advokaten och slipper (kanske) ha aftonbladet, expressen, vg, mm. hängandes på dörrklockan dygnet runt.

Sorry att jag inte citerar..
Citera
2011-10-19, 16:33
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --68--
Han har en syster som är född 1977 som hette Emma Linnea Hermansson är det henne du syftar på?
Någon annan hittar jag inte i rullorna.

Nix....1000 % säker på namnet, An*elie Hermans*on.....och en kopia på Ros-mar*e
Har själv varit på gården Hogane många gånger i slutet på 80-talet.
Citera
2011-10-19, 16:33
Medlem
Aftonbluffens avatar
I vanlig ordning så sätter Aftonbladet (slasken) rubriker som skapar spekulationer efter som deras skribenter inte kan hålla sig till fakta.

http://imm.io/avt8

Att artikeln har en annan H1 till skillnad från första sidan och inte innehåller något om "Heta spåret: Barn
har dödat pojken
" Bevisar ånyo att Aftonbladet inte på ett sanningsenligt vis förmedlar nyheter

http://imm.io/avtx
Citera
2011-10-19, 16:35
Medlem
MedelLagoms avatar
En mamma som bor på samma gård:
– Jag är rädd att lämna min fyraåring utan uppsikt. Barnen slåss mycket här utanför, säger hon och pekar mot lekplatsen mitt i bostadsområdet.
– Många kastar stenar och bråkar med pinnar. Det är inte precis så jag minns lekarna från min egen barndom, säger hon.
Citera
2011-10-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rippo84
Det är väl inte givet att de ens borde ha varit tvångsomhändertagna. Det får väl som vanligt en ytterligare utredning visa. Jag har inte den minsta insikt i utredningsmaterialet som socialtjänsten sitter på.

Det beror var man drar gränserna och vilka Mengele-forskare som står för vetenskapen som staten backar sina beslut på. Det är inte märkligt att en familj flyr då socialtjänsten jagar dem, men med tanke på alternativen (fosterhem, familjehem) så är det inte märkligt. Det är lätt för gemene Svensson att lovprisa socialen för att de "omplacerar" dessa barn men frågan är till vad.

Du vet Vanvårdsutredningen? Ja den där som nyligen pungade ut en jävla massa pengar i ersättning till fosterhemsplacerade barn säger något annat.

Jag är EMOT att familjehemsplacera barn, jag är EMOT att ge dem nya "hem", däremot är jag för att frigöra dem från föräldrar öht och ersätta föräldrarna med barnhemspersonal som kan ge dem en trygg vaggning i livet fram tills dess att de är såpass stora att bestämma själva. Barndomen är en skör tid och bäst spenderad bakom stängda dörrar, det finns fler som vill skada barn och förstöra eller utnyttja dem idag än det finns dem som vill hjälpa, alltså är det bättre att de placeras i en neutral, trevlig miljö där de får en trygg och skydda uppväxt under uppsikt.

Om vi nu har fenomenet "samhällets barn" så låt oss göra det ordentligt och uppfostra dem i samhällets regi, med samhällets resurser så slipper vi beskyllningar som dessa.
Citera
2011-10-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
I vanlig ordning så sätter Aftonbladet (slasken) rubriker som skapar spekulationer efter som deras skribenter inte kan hålla sig till fakta.

http://imm.io/avt8

Att artikeln har en annan H1 till skillnad från första sidan och inte innehåller något om "Heta spåret: Barn
har dödat pojken
" Bevisar ånyo att Aftonbladet inte på ett sanningsenligt vis förmedlar nyheter

http://imm.io/avtx

De skriver också att fler barn än vuxna förhörts. När man läser på Svt.se står där tvärtom, färre barn än vuxna har förhörts...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in