2011-10-17, 10:50
Medlem
Det kan finnas några gungor runt hyreshuset
Det ligger ett dagis se kartan. http://kartor.eniro/m/axwXX

Pojken är troligen svensk.
Strulig familj etc.
Citera
2011-10-17, 10:50
Medlem
Det är ju onlekligen något skumt med försvinnandet!

En 4åring skulle inte lägga sig och självdö, bara för att denne inte hittar hem el. liknande. Han skulle ha sprungit runt fågat folk, gråtit, spriungit bland husen och letat.
Det finns inte en chans till att han bara lagt sig i skogen för att dö.

Jag ser det som 3 alternativ:
1. sjukdom/skada
2. mördad av syskon/andra barn på lekparken
3. bortförd från lekpark av okänd, dödad i skogsdungen.
Citera
2011-10-17, 10:55
Medlem
Hur kan det ha tagit 4 h innan dom hittade pojken när han låg nära lekplatsen :s
Citera
2011-10-17, 10:55
Medlem
Lös teori: BO var ute med några av sina sykon och blir osams med dem, för att då springa iväg. Först efter flera timmar ropar mamman in dem då det börjar bli sent för en fyraåring att vara ute. Först då får hon veta att barnet är borta. Syskonen trodde att BO sprang in för att lipa då han sprang iväg. Istället sprang han bort mot skogen där han träffade på fel sorts tröstare.
Citera
2011-10-17, 10:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Inte för att jag vet ålder på syskon, men skulle en skyldig 10-12 åring låtsas som om inget hänt när polisen hittar hans syskon död, mördad?
Barn är oberäkneliga. För en del år sedan var en liten flicka försvunnen. Alla letade. Till sist hittades hon död under storebroderns säng. Brodern, som haft ihjäl sin syster, deltog i sökandet som alla andra.
Citera
2011-10-17, 10:59
Medlem
mina3grabbars avatar
Kan han ha, alt. de andra barnen ha gungat honom så högt att han fallit av gungan och skadat sig illa?
Se'n förstår jag inte vad hunden har sökt efter. 100 meter är "a piece of a cake" för en spårhund. Till och med för en otränad hund.
Citera
2011-10-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Kan han ha, alt. de andra barnen ha gungat honom så högt att han fallit av gungan och skadat sig illa?
Se'n förstår jag inte vad hunden har sökt efter. 100 meter är "a piece of a cake" för en spårhund. Till och med för en otränad hund.

Nu kan jag ingenting om hundar och spårande, så det här kanske är en jättedum tanke. Eftersom hundarna inte hittade pojken snabbt, tyder det på att han blivit buren till platsen där han låg? Jag menar, hade han gått själv hade väl hans doft funnits på marken/buskar/blåbärsris på ett annat sätt? Blev han buren finns bara doften i luften så att säga?
Citera
2011-10-17, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slappindabass
Det är ju onlekligen något skumt med försvinnandet!

En 4åring skulle inte lägga sig och självdö, bara för att denne inte hittar hem el. liknande. Han skulle ha sprungit runt fågat folk, gråtit, spriungit bland husen och letat.
Det finns inte en chans till att han bara lagt sig i skogen för att dö.

Jag ser det som 3 alternativ:
1. sjukdom/skada
2. mördad av syskon/andra barn på lekparken
3. bortförd från lekpark av okänd, dödad i skogsdungen.

kan vara något epileptiskt anfall som någon skrev, men det verkar osannolikt att föräldrar släpper iväg ett litet barn som är sjukt, så det går bort.
skada verkar också osannolikt. barnet hittades i en skogsdunge, så kanske han klättrade i träd, men en fyraåring är för liten för att klättra i träd.

för att han ska bli dödad av ungar krävs det bra mycket våld, något ungar inte riktigt är kapabla till.
jag gissar på att något psyko har gjort det
Citera
2011-10-17, 11:04
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myntalicious
Fast och andra sidan blir nog en 4-åring rädd och gömmer sig (?) om han hör skällande hundar och ropande människor? Säger inte att du har fel alls, men bara som en liten input.

Tycker fortfarande att det är skumt att barnet var borta i drygt två timmar innan polis larmades. Varför då? Vi har själva en knappt 4-årig kille, jag och sambon konstaterade just att vi nog inte väntat mer än en kvart med att larma om han skulle försvinna från en lekplats...
Har för mig att jag läste att föräldrarna först letat själva, innan de larmade. Sen handlar det tydligen om "en stor barnkull" och då kan jag iofs föreställa mig att det kan slumpa sig så illa att missförstånd uppstår (man tror att 4-åringen är med nåt annat syskon t.ex), och att man därför reagerar senare än man skulle ha gjort om man haft ett eller två barn bara.
Citera
2011-10-17, 11:05
Medlem
Ja det tänkte jag med, en hund är brukar vara helt sjuk på att spåra, detta bruka gå väldigt fort.
Min otränade hund följer spår flera kilometer enkelt. Dessa hundar är specialutbildade freak som är grymma.

antagligen har han blivit buren till dungen då. Konstigt att inte de som letade såg han heller. Men han kanse va gömd i dungen?
Citera
2011-10-17, 11:09
Medlem
doejanes avatar
Enl kartorna här så var FP mitt bland husen, hade han gått typ 2 minuter åt vilket håll som helst hade han kommit ut från "skogen" och kunnat fråga nån vuxen att hjälpa honom om han var vilse. Utan att behöva frysa till döds.

Nej, det än antingen syskonen eller nåt psyko. Och med tanke på hur diskret polisen uttrycker sig så gissar jag på syskonen.

Förresten, spelar det nån roll vad det var för hund polisen hade? Om det var en spårhund ist för likhund. För pojken var ett lik när hunden började leta.
Senast redigerad av doejane 2011-10-17 kl. 11:16.
Citera
2011-10-17, 11:13
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat. Lägg av med sidodiskussionerna om etnicitet nu.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in