2011-10-17, 10:11
Medlem
Jag måste bara få säga att det börjar gå utför för Flashback. Förr så koncentrerade man sig på uppgiften att "lösa brott" eller rättare sagt analysera, komma med värdefull input och meningsfulla teorier. Idag så börjar varje tråd, oavsett brott eller händelse, med att beskylla "negrer", "kulturberikare", "afrikaner" och andra ointelligenta nidbilder av människor utan helsvenska föräldrar. Varför inte koncentrera sig på uppgiften?

Jag förstår att det finns en stark öppen och dold rasism bland flashbacks användare, och så länge det inte övergår i rena påhopp så anser jag att det är tillåtet med att föra fram sina åsikter, men ta det i rätt forum. Håll alla dessa, i denna tråden icke givande, inlägg i tråden politik. Jag tycker att moderatorerna försöker gallra bort off-topic inlägg så gott det går och det uppskattas, keep up the good work.

Så till själva tråden, jag sätter en femma på att det är storasyskonen som gjort något dumt. Slag i tinningen som sedan leder till säg hjärnbödning eller liknande?
Citera
2011-10-17, 10:14
Medlem
Jinxarns avatar
Är bekant med området eftersom jag själv bor i staden, funnits ett liknande fall med en flicka för några år sen som fick en yxa i huvudet av någon psyk patient som sedan tog sitt liv och vi har inte många sådana här, dessutom så ur att ha sett Bp och fp med egna ögon är det LÖJLIGT kort avstånd till hemmet och närmre villa kvarter. Skriker mord!
Citera
2011-10-17, 10:18
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om pojken levt när sökandet började så hade han förmodligen hört ropen och även polishunden borde hört honom. Han hittades inte så långt från lekplatsen. Sannolikt var pojken död när sökandet påbörjades.
En bra teori. så kan det mycket väl vara.
Citera
2011-10-17, 10:22
Medlem
Inte för att jag vet ålder på syskon, men skulle en skyldig 10-12 åring låtsas som om inget hänt när polisen hittar hans syskon död, mördad?
Citera
2011-10-17, 10:26
Medlem
AlphaXrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Inte för att jag vet ålder på syskon, men skulle en skyldig 10-12 åring låtsas som om inget hänt när polisen hittar hans syskon död, mördad?

Kanske ibörjan då h*n är rädd för att det ska komma ut. Men om polisen väl sätter sig ner med syskonet så lär det inte ta lång tid innan sanningen kommer fram. OM det är någon av syskonen dvs.
Citera
2011-10-17, 10:33
Bannlyst
I Sverige idag när man ha småbarn, skall man se upp med två typer av folk; lönnfeta svenska män med avvikande beteende och negrer/MENA män. Jag är alltid på vakt när det kommer till svenska män med denna beskrivning, även när jag släpper iväg min 4 åring hem till kompisar med pappor som ser ut så här efter min beskrivning. Svenska män med utseende som Anders Eklund och Ulf Olsson, finns det gott om vad gäller pedofiler. De är ganska många och de reser gärna till Thailand.
Citera
2011-10-17, 10:35
Medlem
De andra kartorna är fel pojken hittades här.

http://kartor.eniro.se/m/axwg9
Citera
2011-10-17, 10:37
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnsture
De andra kartorna är fel pojken hittades här.

http://kartor.eniro.se/m/axwg9

Tack. Var ligger lekplatsen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte med blicken en sekund .... hur tror du att det fungerar på förskolan? Tror du att de avsätter en personal per barn som lufsar runt efter dem stadigt håller en blick på varje enskilt barn? Eller tror du möjligen att man släpper barn med blicken någon sekund ibland ....

Är du dum? Om ett dagisbarn springer ut i skogen och är borta i fyra timmar och sedan hittas död blir det uppståndelse, skandal och brist på ansvar o.s.v......
Citera
Medlem
Ingående samtal med syskon och familj är väl det första polisen gör idag.
Citera
2011-10-17, 10:43
Medlem
Det måste ju finnas någon som sitter på information om familjeförhållandet till den döda 4-åringen ?!!
sånt här sprider sig vanlgitvis som en löpeld.......

Finns det ingen från Ljungby här eller??
Citera
2011-10-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om pojken levt när sökandet började så hade han förmodligen hört ropen och även polishunden borde hört honom. Han hittades inte så långt från lekplatsen. Sannolikt var pojken död när sökandet påbörjades.

Fast och andra sidan blir nog en 4-åring rädd och gömmer sig (?) om han hör skällande hundar och ropande människor? Säger inte att du har fel alls, men bara som en liten input.

Tycker fortfarande att det är skumt att barnet var borta i drygt två timmar innan polis larmades. Varför då? Vi har själva en knappt 4-årig kille, jag och sambon konstaterade just att vi nog inte väntat mer än en kvart med att larma om han skulle försvinna från en lekplats...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in