Citat:
Varför skulle det vara långsökt?
Det är väl ett smidigt sätt för kvinnor att slippa bli stalkade men ändå kunna kika runt själva. Det värsta en kvinna vet inom "kärleksbranschen", är ju om en man skulle tro att hon är intresserad av honom. Så det ligger helt i linje med kvinnors sätt att agera. Och varför skulle de inte göra detta när det är så enkelt?
Med bred sökning menar jag bara sökning på profiler i största allmänhet, till skillnad från att leta upp enskilda profiler. Nå, jag provade även att vara plusmedlem ett tag. Men då det var så dött släppte jag BC helt och hållet. Efter lång tid gick jag in igen men då hade jag glömt mitt lösenord. Och sist jag kollade var min profil raderad p.g.a. inaktivitet (mer än ett års bortavaro tror jag det var).
Nu kollade jag aldrig någon annan mans profil så jag kan inte jämföra. Men min var ganska anständig förutom att jag lade upp en kukbild efter ett tag för att se om det gjorde någon skillnad. Jag avvaktade med just den grejen för att många kvinnor, enligt deras profiler varje fall, dissade alla som hade kukbild. Men det gjorde alltså varken till eller från.
Stor tumme ner för BC från mig!
Det är väl ett smidigt sätt för kvinnor att slippa bli stalkade men ändå kunna kika runt själva. Det värsta en kvinna vet inom "kärleksbranschen", är ju om en man skulle tro att hon är intresserad av honom. Så det ligger helt i linje med kvinnors sätt att agera. Och varför skulle de inte göra detta när det är så enkelt?
Med bred sökning menar jag bara sökning på profiler i största allmänhet, till skillnad från att leta upp enskilda profiler. Nå, jag provade även att vara plusmedlem ett tag. Men då det var så dött släppte jag BC helt och hållet. Efter lång tid gick jag in igen men då hade jag glömt mitt lösenord. Och sist jag kollade var min profil raderad p.g.a. inaktivitet (mer än ett års bortavaro tror jag det var).
Nu kollade jag aldrig någon annan mans profil så jag kan inte jämföra. Men min var ganska anständig förutom att jag lade upp en kukbild efter ett tag för att se om det gjorde någon skillnad. Jag avvaktade med just den grejen för att många kvinnor, enligt deras profiler varje fall, dissade alla som hade kukbild. Men det gjorde alltså varken till eller från.
Stor tumme ner för BC från mig!
Tråkigt att du har dåliga erfarenheter, men det är ju långt många fler män än kvinnor där så man ska ha lite tur för att lyckas.
Det som jag hört från flera män när vi gått över till kik, är att dom velat få bevis på att jag är kvinna, då dom råkat ut för profiler som påstås vara kvinnor, men som är män som bara vill ha lite smaskig sexchatt att runka till, så har fått verifiera mig på lite olika sätt för att bli trodd. Så jag var säker på att det var vanligare än tvärtom, och jag personligen besöker dom profiler som har ett unikt användarnamn eller som finns i min närhet, och har inga bekymmer med att visa mitt intresse för en man, men det verkar inte populärt eller så är det inte ömsesidigt och det är helt i sin ordning. Och tycker bara att det är fult att utge sig för att vara någon annan än den man är, jag föredrar ärlig och tydlig med sina intentioner.
Skulle någon man förfölja mig så får jag väl blockera honom, eller avsluta den användaren och göra en ny, jag låter mig inte hindras av dom få stolliga män som finns vad gäller det.
Aha, jag söker sällan så, då jag tror att jag har lite udda strategi för att kolla profiler. Jag kollar i första hand om det är ett unikt/vitsigt användarnamn, och sen om det finns dagboksinlägg med mera info om mannen, och så läser jag och antecknar vad som matchar med vad jag söker, och sen skickar jag iväg ett mail och hoppas på svar.
Anständig profil är en sak, visade den hur du är som person på ett bra sätt? Jag faller för såna beskrivningar som är lite udda och sticker ut, behöver inte var anständig egentligen, men gärna på ett beskrivande sätt så att man får en bild och känsla av hur mannen är.
Något jag aldrig skriver till eller ger tummen upp, är dom som skriver "fråga om det är nåt ni vill veta", då jag tycker att man kan bemöda sig att ge nödvändig info i profilen och sen fråga om man är mera intresserad.
Men beroende på vem man frågar så får man olika svar om hur man bäst lyckas, så var och en må ju göra som dom tycker och sen hålla tummarna på napp
Men kan förstå utifrån din erfarenhet att du inte ger mycket för BC.