Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-09, 20:28
  #1
Medlem
Ja, alltså jag använder träningshandskar, men likförbannat så fläcks hela huden sönder i händerna och jag kan inte köra marklyft ordentligt, någon som har något bra tips på hur jag kan undvika detta, fan begränsar ju min träning ordentligt (kanske låter som en kärring men när huden är borta i händerna gör det fan ont att lyfta vidare)
Citera
2011-10-09, 20:35
  #2
Medlem
remmar funkar bra
Citera
2011-10-09, 20:37
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
Precis som du skyddar dina händer under träning med hjälp av handskar är tiden mellan passen viktig. Ta hand om dina händer. Smörj och fila dom.
Citera
2011-10-09, 20:37
  #4
Medlem
muskelns avatar
Om du håller ena handen med handflatan mot dig så att säga, och den andra handen med handflatan ifrån dig. Sen skiftar du mellan varje gång vilken handflata du har emot dig och tvärtom, då borde du få mer kraft och låser stången ordentligt.

Om du redan gör detta så har jag ingen aning.

Edit: & remmar såklart, kostar en billig slant på stadium.
Citera
2011-10-09, 20:46
  #5
Medlem
får prova remmar, omvänt grepp på händerna kör jag redan annars kanske magnesium kan hjälpa hehe men dom på gymmet blir nog inte glada om jag ska gå och strö vitt pulver överallt
Citera
2011-10-09, 20:54
  #6
Medlem
muskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-tofs
får prova remmar, omvänt grepp på händerna kör jag redan annars kanske magnesium kan hjälpa hehe men dom på gymmet blir nog inte glada om jag ska gå och strö vitt pulver överallt

Magnesium är en standard i dem flesta gym och jag tvivlar starkt på att dem skulle bli irriterade på det, det är bara att köra på!
Citera
2011-10-09, 20:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muskeln
Magnesium är en standard i dem flesta gym och jag tvivlar starkt på att dem skulle bli irriterade på det, det är bara att köra på!

Tränar på friskis tyvärr
Citera
2011-10-09, 20:59
  #8
Medlem
sireminis avatar
Man bygger ju upp ett skydd. Jag skulle göra som Sisenior säger och vänta på att problemet försvinner. Det tog ett över ett halvår för mig att i princip blöda efter varje pass till att knappt märka av något alls nu, utan något för händerna.
Citera
2011-10-09, 21:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
Man bygger ju upp ett skydd. Jag skulle göra som Sisenior säger och vänta på att problemet försvinner. Det tog ett över ett halvår för mig att i princip blöda efter varje pass till att knappt märka av något alls nu, utan något för händerna.

Tränat ett par år nu blir bara värre och värre ju starkare jag blir dessutom
Citera
2011-10-09, 21:03
  #10
Medlem
Fulfetochlats avatar
Nu vet jag inte hur du gör, men börjar du kanske med att hålla stången ganska högt upp i handen, och sen glider den ner och så att säga hänger ganska långt ut på fingrarna? Det kan slita hårt på handen när den glider. Ha den långt ut på fingrarna redan från början.
Citera
2011-10-09, 21:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfetochlat
Nu vet jag inte hur du gör, men börjar du kanske med att hålla stången ganska högt upp i handen, och sen glider den ner och så att säga hänger ganska långt ut på fingrarna? Det kan slita hårt på handen när den glider. Ha den långt ut på fingrarna redan från början.

jo, lite det som är problemet men är så förbannat klen i händerna så det blir problem det också. jaja ska beställa en coc nu iveckan så kanske blir bättre om nån månad

Nice avatar btw
Citera
2011-10-09, 21:15
  #12
Medlem
Kör på så tål du mer i händerna efter ett tag och testa med att hålla omvänt grepp och byt håll på båda händerna mellan setten och känn efter om det känns bättre.
Magnesium behövs inte om du kör på ganska tunga vikter.

Hur mycket vikt kör du på i mark ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback