Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-09, 21:25
  #13
Medlem
papipoops avatar
[quote=gebz]Kör på så tål du mer i händerna efter ett tag och testa med att hålla omvänt grepp och byt håll på båda händerna mellan setten och känn efter om det känns bättre.
Magnesium behövs inte om du kör på ganska tunga vikter.
Lol
Citera
2011-10-09, 21:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gebz
Kör på så tål du mer i händerna efter ett tag och testa med att hålla omvänt grepp och byt håll på båda händerna mellan setten och känn efter om det känns bättre.
Magnesium behövs inte om du kör på ganska tunga vikter.

Hur mycket vikt kör du på i mark ?

6*3 på 180 blev det idag
Citera
2011-10-09, 22:24
  #15
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Tejpa händerna.
Citera
2011-10-10, 09:23
  #16
Medlem
ballings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-tofs
får prova remmar, omvänt grepp på händerna kör jag redan annars kanske magnesium kan hjälpa hehe men dom på gymmet blir nog inte glada om jag ska gå och strö vitt pulver överallt

Jag skulle inte köra magnesium. Händerna blir supertorra av det och varje gång jag har kört med det har det svidit extra mycket i händerna.
Citera
2011-10-10, 09:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-tofs
Ja, alltså jag använder träningshandskar, men likförbannat så fläcks hela huden sönder i händerna och jag kan inte köra marklyft ordentligt, någon som har något bra tips på hur jag kan undvika detta, fan begränsar ju min träning ordentligt (kanske låter som en kärring men när huden är borta i händerna gör det fan ont att lyfta vidare)

Sluta använda träningshandskar.

Du får aldrig någon hud i händerna eller nämnvärt grepp när du kör med handskar. När du slutat med handskar kommer du få tjockare hud i händerna som skyddar. Se dock till att hålla nere valkarna genom att fila ibland då väldigt stora valkar gärna lossnar när vikten går uppåt och då med blödande händer som resultat.

Så se till att härda händerna med träning utan handskar och håll valkarna "lagom" stora så kan du slita från golvet varje vecka utan problem.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback