2012-07-10, 18:29
Medlem
Alindh0lms avatar
Tycker min batteri tid har blivit mycket bättre efter en vecka. Ni kanske borde stänga ner program som ligger i bakgrunden. Håll in home knappen och (ta bort alla)! Samt rensa RAM-hanteraren när ni endå är igång lycka till!
Senast redigerad av Alindh0lm 2012-07-10 kl. 18:46.
Citera
2012-07-11, 18:01
Medlem
Laertess avatar
Vad finns det för risker/nackdelar med att roota sin SG3? Detta är min första smartphone överhuvudtaget så jag har precis börjat lära mig alla begreppen. Anledningen till att jag vill roota den är p.g.a. jag vill slippa betala för vissa spel och appar samt kunna avinstallera några skräpprogram som följde med telefonen. Sedan är tanken på att kunna ha mer kontroll över mobilen också tillfredsställande.

Citat:
Ursprungligen postat av Alindh0lm
Tycker min batteri tid har blivit mycket bättre efter en vecka. Ni kanske borde stänga ner program som ligger i bakgrunden. Håll in home knappen och (ta bort alla)! Samt rensa RAM-hanteraren när ni endå är igång lycka till!

Sjukt bra! Undrade hur man gjorde detta så det tipset tackar jag för.
Citera
2012-07-12, 10:07
Medlem
Två frågor:

Hur tar man screendumps?

Den där förinstallerade appen game hub..kostar det något att använda den, förutom sedvanlig
internetuppkoppling?
Citera
2012-07-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Två frågor:

Hur tar man screendumps?

Den där förinstallerade appen game hub..kostar det något att använda den, förutom sedvanlig
internetuppkoppling?

Du går in på galleriet och håller fingret på den bild du vill ta bort. Din andra fråga; nej, det tror jag inte.
Citera
2012-07-12, 11:24
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Två frågor:

Hur tar man screendumps?

internetuppkoppling?

På min gamla SGS så håller man in bakåt-knappen sen trycker man på home-knappen. Borde vara samma på SIII:an. Kräver lite övning
Citera
2012-07-12, 11:29
Medlem
S3 alarmklocka

Varför måste mobilen vara på för att alarmklockan ska fungera? Det här är fruktansvärt irriterande!!! Så var det med min förra jobbtelefon också (iPhone).

Jag stör mig enormt mycket på det här. För mobilen kan ju vara fulladdad på kvällen och med alla appar igång så försvinner 15 % batteritid direkt över natten. Ska man stänga av alla appar varje kväll? - Asjobbigt!

Nästa problem: det finns inget eluttag så pass nära min säng så att jag kan ha mobilen bredvid sängen. Men om jag ska ha telefonen ikopplad över natten så innebär det att jag måste ställa mig upp och gå 2 meter varje morgon för att stänga av larmet. Detta är väldigt stressigt direkt på morgonen och jag beräknar att det kommer att förkorta min livslängd med 1,2 år.

Som ni förstår så är det här ett ytterst allvarligt problem

Hur få S3:ans alarm att funka när den är avstängd (min gamla Nokia, inköpspris 800 kr klarade detta!)?
Citera
2012-07-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
S3 alarmklocka

Varför måste mobilen vara på för att alarmklockan ska fungera? Det här är fruktansvärt irriterande!!! Så var det med min förra jobbtelefon också (iPhone).

Jag stör mig enormt mycket på det här. För mobilen kan ju vara fulladdad på kvällen och med alla appar igång så försvinner 15 % batteritid direkt över natten. Ska man stänga av alla appar varje kväll? - Asjobbigt!

Nästa problem: det finns inget eluttag så pass nära min säng så att jag kan ha mobilen bredvid sängen. Men om jag ska ha telefonen ikopplad över natten så innebär det att jag måste ställa mig upp och gå 2 meter varje morgon för att stänga av larmet. Detta är väldigt stressigt direkt på morgonen och jag beräknar att det kommer att förkorta min livslängd med 1,2 år.

Hur få S3:ans alarm att funka när den är avstängd (min gamla Nokia, inköpspris 800 kr klarade detta!)?

Köp en längre laddkabel, kostar typ 150:- spänn. Problem solved ;o)
Citera
2012-07-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
S3 alarmklocka

Problemet är att telefonen är som en dator, när du slår av den så är den totalt avslagen. Däremot kan du aktivera flygplansläge varje natt på den, då tar den inte mer än ett par procent batteristyrka.
Citera
2012-07-12, 11:54
Medlem
Sainsburyss avatar
Samsung Galaxy S3 blir mitt nästa köp. Nu har jag testat apples iphone och efter det blir det ju då en samsung galaxy ur S-serien.

Kan ni inte nämna några roliga saker ni gillar med telefonen? Telefoner idag är ju inte bara en telefon längre, inte något man bara ringer och smsar med, så därför frågar jag vad de finns för roliga funktioner.

Självfallet har jag redan surfat youtube för att ta reda på lite roligheter, men ser hellre att ni själva berättar vad ni personligen tycker är kul med telefonen.

En sak som jag tycker är rolig, om än jävligt frustrerande på samma gång, är då Siri till iPhone. Så det är saker likt dessa jag söker, roliga funktioner!
Citera
2012-07-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggen
Problemet är att telefonen är som en dator, när du slår av den så är den totalt avslagen. Däremot kan du aktivera flygplansläge varje natt på den, då tar den inte mer än ett par procent batteristyrka.

Varför drar den mindre ström när den är i flygplansläge?

Om man inte stänger av telefonen på natten - när ska man då stänga av den? Och hur ofta bör den vara avstängd (fanns det inte en liknande diskussion för 10 år sedan gällande hur ofta datorn skulle vara på?)?
Citera
2012-07-12, 13:10
Medlem
För er som vill dölja bilder/filmer/porr på mobilen från frugan eller polaren..

http://www.youtube.com/watch?v=VEL4AFbRDVo&feature=related

ES File explorer/ES utforskaren i Play Butiken.

Och det funkar! Så jävla smidigt, bra app btw också.

Rekommenderas
Citera
2012-07-12, 13:32
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Hur tar man screendumps?

Svep med hela handen över skärmen från ena sidan till den andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera