2012-06-26, 12:13
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Helt plötsligt börjar min S3 bete sig konstigt..

ringsignalen funkar men signalerna för sms och email-avisering har försvunnit och jag har fan ställt in dom under ljud-fliken nu och dubbelkollat och trippekollat..

vad är problemet? nån idiot-grej jag missat?

+ en till fråga: vilket profil-läge är helt ljudlöst?

Väljer jag "tyst läge" så brummar ju ändå vibratorn.. och vad innebär flygplans-läget? Kan man ställa in profilerna på annat vis?

Hej, vad gäller hantering av signaler och de olika profilerna för att få helt ljudlöst har jag ingen koll på då jag väldigt nyligen fått min Galaxy S3 och inte lärt mig alla funktioner än. Vad flygplansläge innebär kan jag däremot svara på. Är flygplansläge aktiverat stängs all nätkommunikation till och från telefonen av (man kan ej ringa eller ta emot samtal, ej skicka eller ta emot SMS, kolla mail eller använda internet) men däremot kan man använda funktioner internt på telefonen som att lyssna på musik, spela spel eller titta på filmer som man lagt in samt ställa in alarm och påminnelser och kolla kalender.
Citera
2012-06-26, 12:29
Medlem
KCLundgrens avatar
Hej!

Jag fick min S3 i onsdags och är jättenöjd med den. Dock upptäckte jag i lördags att när jag vid vissa tillfällen ringer någon förvrängs mitt ljud något i den andres lur men jag hör perfekt vad den andre säger. Nu efter ytterligare några dagar har jag kommit fram till att det förvrängda ljudet verkar komma i samband med att jag har lyssnat på musik och därefter ringer ett samtal. Jag vet att det inte är den andres telefon som krånglar i och med att jag har ringt till flera personer som alla har upplevt samma sak. Om jag startar om telefonen och ringer upp igen hör den andre mig bra igen.
Är detta en bugg eller kan det vara min lur som har något fel?
Är det någon annan som har varit med om samma problem och kan ge svar på hur jag ska lösa problemet? I annat fall får jag antingen lämna in luren på service eller leva med att ljudet förvrängs ibland eftersom det bara är vid vissa tillfällen det händer. Kan också tillägga att jag varit försiktig med min S3 och aldrig tappat den.

Tack på förhand!
Citera
2012-06-26, 16:48
Medlem
Alindh0lms avatar
Tjo! Hur ska jag synka mina kontakter! Dom ligger på mitt gamla simkort som inte passa i S3an
Citera
2012-06-26, 16:58
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alindh0lm
Tjo! Hur ska jag synka mina kontakter! Dom ligger på mitt gamla simkort som inte passa i S3an
Se till att du har ett google konto är den enklaste lösningen, då behöver du aldrig mer oroa dig sålänge du använder en android enhet. Då behöver du bara logga in på ditt konto när du startar din telefon eller tablet så hämtar den allt åt dig, annars vete fan...
EDIT: Alltså synka dina nr med ditt gamla sim-kort med en androidlur - biff!
Senast redigerad av [SIC] 2012-06-26 kl. 17:04.
Citera
2012-06-26, 17:12
Medlem
Alindh0lms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Se till att du har ett google konto är den enklaste lösningen, då behöver du aldrig mer oroa dig sålänge du använder en android enhet. Då behöver du bara logga in på ditt konto när du startar din telefon eller tablet så hämtar den allt åt dig, annars vete fan...
EDIT: Alltså synka dina nr med ditt gamla sim-kort med en androidlur - biff!

Ja hade en gammal mobil som gatan innan.. Men om ja ragga upp nån androidlur som du säger och logga in på google konto på den.
Citera
2012-06-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ja hade en gammal mobil som gatan innan.. Men om ja ragga upp nån androidlur som du säger och logga in på google konto på den.

Om du hade en sonyericssontelefon med minneskort kan du exportera kontakterna från den till minneskortet sedan importera filen på ett google-konto.
Citera
2012-06-26, 17:36
Medlem
Alindh0lms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
Om du hade en sonyericssontelefon med minneskort kan du exportera kontakterna från den till minneskortet sedan importera filen på ett google-konto.

Yes de hade jag :P de kan ja prova!
Citera
2012-06-26, 17:52
Medlem
Alindh0lms avatar
Citat:
Yes de hade jag :P de kan ja prova!

Undra vart dom lägger sig när man sparat dem på minnes kortet
Citera
2012-06-26, 18:08
Medlem
Citat:
Undra vart dom lägger sig när man sparat dem på minnes kortet

I en dold mapp som heter system/pim och där har du en fil Pbbackup.vcf eller nått sånt. Den filen skall du importera på ditt google-konto.
Citera
2012-06-26, 18:13
Medlem
Kevalins avatar
Är det någon som hittat ett stryktåligt skal som har korthållare på baksidan? eller är jag för tidigt ute för så nischade produkter? Det skulle nämligen vara skönt att ha mitt Sl-kort lättillgängligt...

EDIT: något i stil med detta är vad jag tänker på:http://www.google.com/imgres?q=skal+med+korthållare&um=1&hl=en&client=sa fari&sa=N&rls=en&biw=1280&bih=680&tbm=isch&tbnid=Y W5NqfueWjyMZM:&imgrefurl=http://www.tradera.com/iphone-4-4s-skal-med-plats-for-kreditkort-skal-med-korthallare--auktion_342275_155498585&docid=peHOEMN5eM7RRM&imgu rl=http://img.tradera.com/mega/751/143685751_2.jpg&w=500&h=500&ei=eOHpT-asLbDF0AGkhbmvDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=896&vpy=251&du r=514&hovh=188&hovw=188&tx=88&ty=82&sig=1168124279 11159967436&page=2&tbnh=150&tbnw=150&start=15&ndsp =24&ved=1t:429,r:4,s:15,i:136
Senast redigerad av Kevalin 2012-06-26 kl. 18:23.
Citera
2012-06-26, 18:25
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevalin
Är det någon som hittat ett stryktåligt skal som har korthållare på baksidan? eller är jag för tidigt ute för så nischade produkter? Det skulle nämligen vara skönt att ha mitt Sl-kort lättillgängligt...

EDIT: något i stil med detta är vad jag tänker på:http://www.google.com/imgres?q=skal+...r:4,s:15,i:136
Tyvärr, det närmaste jag kom var dessa som mer är som en plånbok: https://www.google.com/search?q=samsung+galaxy+s3+skin+card+holder&hl=en& client=ubuntu&hs=dkZ&channel=fs&biw=1021&bih=592&p rmd=imvns&source=univ&tbm=shop&tbo=u&sa=X&ei=9-HpT4-5M9TU4QSri_GVDg&ved=0CHsQrQQ
Citera
2012-06-26, 18:29
Medlem
Kevalins avatar
tack för svaret. Problemet med sådana skal är att jag har små händer och vill inte göra mobil alltför tjock/bred. Jag får väl hoppas att något liknande dyker upp så småningom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in