2012-07-12, 13:35
Medlem
När jag kopplar ihop S3an med datorn kommer det upp att enheten är en kamera (tror jag råkade ställa in detta felaktigt förut). Hur ändrar jag tillbaka?

När jag försöker överföra filer till telefonen går det förvisso bra...MEN inte när jag försöker överföra till det externa micro-sd kortet som nu sitter i. Why? Vad ÄR problemet?
Citera
2012-07-12, 14:56
Medlem
Nu har jag haft min samsung i några dagar, upptäkt ett annat problem.

Idag kl 11 på förmiddag var batteri ca 16%, så satt jag igång och laddade den via dator, spelade lite samtidigt, men batteri fortsätter dalar medans den laddar. efter ett tag var det bara 7%, då lät jag den var. kollade efter 1 timmar, då var hade den laddat till 8%, bara en procent ökning. Trodde det var pga datorladdning, så jag bytte till väggladdning. Kollade igen efter nån timme, en procent ökning igen, alltså 9%!!!

Under hela tiden har jag timer på, men kan inte tänka mig timer ta så mycket batteri? Och under batteri settings står inte att timer hade använt nån batteri heller. Så nåt fel är det med min telefon eller hur?
Citera
2012-07-13, 02:22
Medlem
eribabsis avatar
Nu är det gjort. Idag la Jag en beställning på en S3, förhoppningsvis skickades den iväg redan idag och kanske är här imorgon eftermiddag, annars får jag vänta till nästa vecka.

Vad kan jag förvänta mig? (erat tycke) Har kollat en del på youtube, men känner att jag vill ha lite info(?) från en vanlig användare. Finns det någon som sitter på en video filmad med en S3?

Finns det saker i telefonen man bara måste ha/göra/testa?
Senast redigerad av eribabsi 2012-07-13 kl. 02:30.
Citera
2012-07-13, 07:26
Medlem
Shirozakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uanpire
Nu har jag haft min samsung i några dagar, upptäkt ett annat problem.

Idag kl 11 på förmiddag var batteri ca 16%, så satt jag igång och laddade den via dator, spelade lite samtidigt, men batteri fortsätter dalar medans den laddar. efter ett tag var det bara 7%, då lät jag den var. kollade efter 1 timmar, då var hade den laddat till 8%, bara en procent ökning. Trodde det var pga datorladdning, så jag bytte till väggladdning. Kollade igen efter nån timme, en procent ökning igen, alltså 9%!!!

Under hela tiden har jag timer på, men kan inte tänka mig timer ta så mycket batteri? Och under batteri settings står inte att timer hade använt nån batteri heller. Så nåt fel är det med min telefon eller hur?

Så det var inte bara jag som inbillade mig när jag laddade mobilen för första gången igår. Jag hade lite av samma problem men för mig laddade det lite snabbare. Kan det vara så att laddningen snabbas på efter att man har laddat några gånger? Låter lite konstigt men lustigare saker har ju hänt.
Citera
2012-07-13, 11:40
Medlem
Ny programvara finns ute nu....
För er som missat det..
Citera
2012-07-13, 12:37
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priest666
Ny programvara finns ute nu....
För er som missat det..
Drog ner den imorse. Älskar, älskar att man kan ändra ljusstyrkan direkt från notifikationslisten!
Citera
2012-07-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Drog ner den imorse. Älskar, älskar att man kan ändra ljusstyrkan direkt från notifikationslisten!

Ja det kunde man visst..
Citera
2012-07-13, 13:50
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Menar du att man drar ner den en liten bit och sen drar åt något håll?
Det har funkat sen 2.3.5...
Citera
2012-07-13, 14:55
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Menar du att man drar ner den en liten bit och sen drar åt något håll?
Det har funkat sen 2.3.5...
Han menar att istället för att gå in i Inställningar -> Display -> Ljusstyrka så finns den funktionen direkt när man drar ner "rullgardinen"
Citera
2012-07-15, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Han menar att istället för att gå in i Inställningar -> Display -> Ljusstyrka så finns den funktionen direkt när man drar ner "rullgardinen"

Hittar inte!!
Citera
2012-07-15, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shirozaki
Så det var inte bara jag som inbillade mig när jag laddade mobilen för första gången igår. Jag hade lite av samma problem men för mig laddade det lite snabbare. Kan det vara så att laddningen snabbas på efter att man har laddat några gånger? Låter lite konstigt men lustigare saker har ju hänt.

Jag fixade det genom starta om telefonen. Nu laddar den mycket snabbare.
Citera
2012-07-15, 11:14
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Snabb fråga, är S3 den bästa luren ute nu?
Nja, den är ungefär som S2:an. Jag har båda, och tycker inte att det är nån större skillnad på dom.
Båda är rootade och har customrom, men skillnaden mellan dom båda är marginell. S3 har väl bättre kamera och lite annat lull lull, men har du en S2:a så behåll den ett tag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in