2012-05-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Jag gillar inte den här trenden att alla premium-mobiler har så grisit stora skärmar. För oss välhängda får de större mobilerna helt enkelt inte plats i fickan.

Har man liten skärm har man inte så stort användningsområde och behöver inte så mkt prestanda... så det säger sig ju självt att en Iphone har den marknaden i sin näve redan.
Citera
2012-05-08, 18:00
Medlem
-Sulan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Jag gillar inte den här trenden att alla premium-mobiler har så grisit stora skärmar. För oss välhängda får de större mobilerna helt enkelt inte plats i fickan.

Inga problem, själv löste jag det med en Ericsson:

http://www.google.se/imgres?q=ericsson+t66&hl=sv&sa=X&biw=1024&bih=681& tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=1LUPZdsFnOWdMM:&imgrefur l=http://www.mobile-review.com/review/ericsson-t66.shtml&docid=mIi8G_Q89AYlqM&imgurl=http://www.mobile-review.com/review/image/ericsson/t66/pic2.jpg&w=500&h=414&ei=aUKpT-zkKaz14QS235GVCQ&zoom=1&iact=rc&dur=791&sig=102893 738836994189266&page=1&tbnh=141&tbnw=170&start=0&n dsp=17&ved=1t:429,r:1,s:0,i:86&tx=72&ty=100
Citera
2012-05-08, 23:36
Medlem
Har en iphone 4s men vill fan byta ut skiten..och efter många om och men så blir det en S3 när den kommer ut...
men saken är den att jag vill kunna ladda hem alla program gratis som man kan göra med iphone om man jailbreakar den...

Kan man det med Samsung s3??? finns typ "jailbreak" till S3 ??
Citera
2012-05-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Har en iphone 4s men vill fan byta ut skiten..och efter många om och men så blir det en S3 när den kommer ut...
men saken är den att jag vill kunna ladda hem alla program gratis som man kan göra med iphone om man jailbreakar den...

Letar du många appar och sånt kommer du bli ganska besviken när du byter från iphone till android... Jag vet jag har gjort det :P

Saken är att själva telefonen är awesome... men det försvinner lite användningsområde när det tryter om bra apps... men ja du kan "roota" telefonen
Citera
2012-05-09, 01:03
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Letar du många appar och sånt kommer du bli ganska besviken när du byter från iphone till android... Jag vet jag har gjort det :P

Saken är att själva telefonen är awesome... men det försvinner lite användningsområde när det tryter om bra apps... men ja du kan "roota" telefonen
Du behöver inte roota telefonen för att installera appar som inte kommer från market.

Allt man behöver göra är att kryssa i "Okända källor - Tillåt installation av program från andra ställen än butiken" under Inställningar > Program(Detta gäller för HTC DHD, så det kan skilja sig lite från telefonmodeller).

Sen är det bara att googla efter den app du vill ha + .apk(filtypen)
Citera
2012-05-09, 01:23
Medlem
Nice...
tack grabbar för informationen....
men lite besviken blir man nu när du säger att det inte finns så många bra appar till luren... men det är bara till gilla läget....

längtar redan tills s3:an släpps!!!
orkar inte med iphone längre..och speciellt inte deras jävla batteritid som suger stenhårt....
Citera
2012-05-09, 01:46
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Citat:
Nice...
tack grabbar för informationen....
men lite besviken blir man nu när du säger att det inte finns så många bra appar till luren... men det är bara till gilla läget....

längtar redan tills s3:an släpps!!!
orkar inte med iphone längre..och speciellt inte deras jävla batteritid som suger stenhårt....
Vilka appar använder du mest?

Bara gå in på https://play.google.com/ och se om dom finns till Android.
Citera
2012-05-09, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Gerhard
Vilka appar använder du mest?

Bara gå in på https://play.google.com/ och se om dom finns till Android.

Olika appar faktiskt...
men låt säga att jag ser en app som kostar , finns det möjlighet att ladda ner den gratis?
Citera
2012-05-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Gerhard
Du behöver inte roota telefonen för att installera appar som inte kommer från market.

Allt man behöver göra är att kryssa i "Okända källor - Tillåt installation av program från andra ställen än butiken" under Inställningar > Program(Detta gäller för HTC DHD, så det kan skilja sig lite från telefonmodeller).

Sen är det bara att googla efter den app du vill ha + .apk(filtypen)

Nej... Du kan installera appar som inte finns på market ja, men du kan inte installera crackade betalappar utan att roota telefonen.....eller?
Senast redigerad av wessla 2012-05-09 kl. 10:23.
Citera
2012-05-09, 11:40
Medlem
Citat:
Nej... Du kan installera appar som inte finns på market ja, men du kan inte installera crackade betalappar utan att roota telefonen.....eller?

Jo det kan man, genom att göra exakt som han sa.
Citera
2012-05-09, 12:15
Medlem
Citat:

Kul det är med Iphoneäckel som skall försöka racka ner på android bara för att iOS är så bökigt.

Vad är det förutom skapamusikappar som bara finns på iOS eller är så mycket bättre på iOS?

Citat:

Kul med en iphoneanvändare som ställer frågor och är intresserad av vad andra sidan häcken har att erbjuda. Mitt första tips är att inte lyssna på vad andra iphoneägare hittar på för ljug. Det andra är att fundera vad du använder telefonen till idag och vad du är intresserad av att kunna göra, sen frågar du på olika forum efter svar
Senast redigerad av marcus_129 2012-05-09 kl. 12:23.
Citera
2012-05-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
Kul det är med Iphoneäckel som skall försöka racka ner på android bara för att iOS är så bökigt.

Vad är det förutom skapamusikappar som bara finns på iOS eller är så mycket bättre på iOS?

Kul med en iphoneanvändare som ställer frågor och är intresserad av vad andra sidan häcken har att erbjuda. Mitt första tips är att inte lyssna på vad andra iphoneägare hittar på för ljug. Det andra är att fundera vad du använder telefonen till idag och vad du är intresserad av att kunna göra, sen frågar du på olika forum efter svar

Jag skiter i vad det är för jävla märke det är är fullkomligt irrelevant. Det som är viktigt är vad som är, iphone har mycket flera apps så är det det spelar ingen roll hur mycket penetrering du har med din rosa galaxy s2 så kvarstår det faktum.

Ska jag skriva en lista om vad som släpps på iOS och inte android tycker du? Är du så jävla blind och naiv att du inte ens har en aning om att iOS har dubbelt så mkt appar. Tex Rumble finns inte på android ett av dom mest populära spelen på iOS.

Jag har precis bytt bort min iphone 4 mot en HTC one x, mest för att det är stor display och jag ser på mkt film, sen är det skitbra amoled plus på den samt bra ljud. Jag tar inte en android för appsen för då vet jag att jag blir blåst.
Senast redigerad av wessla 2012-05-09 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in