2012-10-25, 16:58
Medlem
CookieRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visually
Jag vill installera Jelly Bean.

http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIES/JSP

Ladda ner Kies därifrån och installera. Sedan startar du programet, och kopplar därefter in mobilen i datorn med USB kabeln. Kies air fungerar INTE för att uppdatera firmware, utan det är KIES på datorn du måste använda.

Så snart den har upptäckt att din mobil är ikopplad och identifierat den så kommer kies att meddela att det finns en uppdatering för din telefon. Det är bara att acceptera den så sköter den sig själv under uppdateringen.
Citera
2012-10-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CookieRaider
http://www.samsung.com/se/support/us...tware/KIES/JSP

Ladda ner Kies därifrån och installera. Sedan startar du programet, och kopplar därefter in mobilen i datorn med USB kabeln. Kies air fungerar INTE för att uppdatera firmware, utan det är KIES på datorn du måste använda.

Så snart den har upptäckt att din mobil är ikopplad och identifierat den så kommer kies att meddela att det finns en uppdatering för din telefon. Det är bara att acceptera den så sköter den sig själv under uppdateringen.

Jag får ett meddelande som inte går att få bort, dvs poppar tillbaka trots att man tryckt på OK:
Processen android.process.media & Processen.com.google.process.gapps har stoppats.

Datorn lyckas inte installera MTP USB Device. Jag provar just nu att installera den via Windows Update.
Senast redigerad av Visually 2012-10-25 kl. 17:34.
Citera
2012-10-25, 17:34
Medlem
HJÄLP
Min telefon vägrar vibrera när jag får inkommande sms.. Varför? Någon som har samma problem?
Den gjorde så otroligt bra innan jag uppdaterade till JB..
EDIT: Jag var blind, behöver ingen hjälp.. hittade det.
Senast redigerad av theholybook 2012-10-25 kl. 17:40.
Citera
2012-10-25, 17:59
Medlem
CookieRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visually
Jag får ett meddelande som inte går att få bort, dvs poppar tillbaka trots att man tryckt på OK:
Processen android.process.media & Processen.com.google.process.gapps har stoppats.

Datorn lyckas inte installera MTP USB Device. Jag provar just nu att installera den via Windows Update.

Uhm det är inte normalt, nej. Har du något viktigt på den? Om inte, så gör en återställning och försök igen.
Citera
2012-10-25, 19:16
Medlem
rehyptols avatar
Vart är den där standarbilden som Jelly Bean har den där rosa aktiga skiten?
Citera
2012-10-25, 21:12
Medlem
pontassss avatar
Skulle ansluta min telefon mot men står att min enhet inte stödjer Kies 2.0. Vad kan det bero på? Skulle vara tacksam för ett svar.
Citera
2012-10-25, 21:22
Medlem
laban112s avatar
Får totaldamp på kies. Fungerar att koppla telefonen både trådlöst och via usb. När jag ska uppdatera fungerar allt tills när programmet ska ladda ned uppdateringen. Då bryts kopplingen till telefonen och därmed nedladdningen av uppdateringen.

Kies är om möjligt ännu sämre än itunes.
Citera
2012-10-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CookieRaider
Uhm det är inte normalt, nej. Har du något viktigt på den? Om inte, så gör en återställning och försök igen.
Fabriksåterställning?

Edit: Jag återställde. Verkar som den installerar appar för fullt nu. Kontakterna och loggar försvann dock.
Senast redigerad av Visually 2012-10-25 kl. 22:03.
Citera
2012-10-25, 21:46
Medlem
RoyalSalutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laban112
Får totaldamp på kies. Fungerar att koppla telefonen både trådlöst och via usb. När jag ska uppdatera fungerar allt tills när programmet ska ladda ned uppdateringen. Då bryts kopplingen till telefonen och därmed nedladdningen av uppdateringen.

Kies är om möjligt ännu sämre än itunes.

Inte sämre men samma jävla damp-skapande skitprogram. Har båda!! När det gäller uppdateringen kolla att du inte har nån brandvägg som ligger och stör Kies. Själv blev jag tvungen att gå till en annan dator och installera Kies på den datorn för att få det att fungera.
Citera
2012-10-25, 23:46
Medlem
Wtf har 3 en silvrig S3a??!?!?!?! Aldrig varken sett eller hört talas om! Låter som BS asså. Eller om jag tittar på min blåa i ett visst ljus är den också silvrig! Samsung Sveriges Sida hävdar att de bara finns en vit och svart s3 som stödjer 4g än så länge. Sen ska de väl snart lanseras en brun också. Finns redan i UK.

Uppdaterade till JB idag också på morgonen. Har också märkt av att min inte verkar reagera med vibration på inkommande meddelanden. Dock allt annat verkar fungera fint så jag väntar ett tag med att göra fabriksåterställning.

De går ej heller att installera firmware uppdateringar via Kies air än så länge! Bara kies eller OTA!
Citera
2012-10-26, 02:52
Medlem
Drapåtrissors avatar
Bara jag som tycker det börjar bli tjatigt att uppgradera? Nu efter tre dagar börjar meddelandet "Åtkomst till programuppdateringstjänsten ges till användare i den ordning de begär det. Försök senare" Sitter dom med en skitserver och bara jag som stör mig?
Citera
2012-10-26, 03:01
Medlem
Jag har fått upp en skum symbol i min notification bar, ett N/A (syns längt upp till vänster i bild)

Någon som vet vad detta är/hur man får bort det?

http://fuskbugg.se/dl/Jagja0/Screenshot_2012-10-26-02-21-59.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in