2012-05-03, 21:34
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag vill se en head-to-head bash mellan HOXen och S3an, någon som hittat en dito?
Du behöver nog inte vänta länge på det slaget. Borde bli en jämn men hård match!
Citera
2012-05-03, 21:37
Medlem
Inte en fullt lika ful lur som man kunde förvänta sig från Samsung. Antar dock att den kommer kännas precis lika jävla billig som deras andra lurar i Galaxy S-linjen. Har det sagts något om byggmaterial?
Citera
2012-05-03, 21:39
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Inte en fullt lika ful lur som man kunde förvänta sig från Samsung. Antar dock att den kommer kännas precis lika jävla billig som deras andra lurar i Galaxy S-linjen. Har det sagts något om byggmaterial?
Dom kör plast som vanligt. Men de som hållit i Pre-exemplar säger att den känns bra.
Citera
2012-05-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codetracer
Nice att dom bygger en telefon för andra än tech nörds som sitter här och klagar på "ful telefon".

Iphone5 är redan förbikörd innan den ens kommit ut.

Tror du har fel på alla punkter.

Designmessigt så förstår man ju att också en blind treåring kan designa en snyggare lur än den här, den är verkligen FUGLY. Säga vad man vill men iphones är faktiskt snygga.
Sen återigen, det finns verkligen inget i hårdvaran som sticker ut ur mängden. LG, HTC mfl har alltså precis likadant specade lurar, ingenting gör den här Samsungen bättre än andra topplurar från konkurrenter, det är den känsla jag har just nu.
Citera
2012-05-03, 21:42
Medlem
Tkr faktiskt den vita var snygg. Iaf om man jämför med SGS2. Men den "blåa" njaaa.
Citera
2012-05-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parillen
Ja tyvärr är det så! Hade dom haft en lite mer stilig/smart/snygg design hade den bombat sönder det mesta i sin väg, men Samsung är ett skämt när det gäller designen, verkligen!

Inte alltid.
Tittar du t ex på deras datorer så har du ju Samsung Series 9 laptoparna som är sjukt fina och har ett materialval som verkligen särskiljer dom från alla plastiga skitlaptops där ute.
Citera
2012-05-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Dom kör plast som vanligt. Men de som hållit i Pre-exemplar säger att den känns bra.

Trist. Lite aluminium i bakstycket för att emulera känslan av en sån där slät sten de verkar vara så kåta på hade inte varit helt fel.
Citera
2012-05-03, 21:46
Medlem
skogsbärets avatar
Åh, när fokus läggs på skit som röststyrning, ringsignaler, naturen(!?) vet man att det inte är något att hurra över.
Citera
2012-05-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Inte alltid.
Tittar du t ex på deras datorer så har du ju Samsung Series 9 laptoparna som är sjukt fina och har ett materialval som verkligen särskiljer dom från alla plastiga skitlaptops där ute.

Nu menade jag ju såklart deras telefoner eftersom detta är en tråd för just en telefon. Men när jag tänker efter så har väl deras helt "egna" (dvs även eget OS) Samsung Wave-serie haft ganska så välbyggda telefoner. Om jag inte är helt fel ute så är det inte endast plast på dem utan även aluminium.
Citera
2012-05-03, 21:49
Medlem
Mängder av pressbilder för en närmare titt på designen: http://capishe.se/nyhet/samsung-galaxy-s-iii-presenterad/
Citera
2012-05-03, 21:53
Medlem
Faan denna telefon verkar asball. Ett par ganska innovativa funktioner faktiskt, såsom trådlös laddning med mera. Tycker de är bra att Samasung faktiskt vågar vara först med nåt så att alla andra hakar på så att den tekniska utvecklingen går framåt. De har ju faktiskt varit snack på trådlös laddning ganska länge nu. Sen till själva materialvalet i sig, de är väl de som är lite skillnad mellan Samsung och HTC. HTC lägger sjukt mycket tid på att välja material och hittar på en jäkla massa nya idéer för att materialet ska bli stryktåligt, dock kan detta bli en nackdel också. Då man faktiskt tappar signalstyrka i vissa material. Sitter just nu med en HTC sensation där just materialvalet har varit en bidragande faktor till dess dåliga signalstyrka i många tester. Så från och med nu blir de nog plast faktiskt.
Citera
2012-05-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parillen
Nu menade jag ju såklart deras telefoner eftersom detta är en tråd för just en telefon. Men när jag tänker efter så har väl deras helt "egna" (dvs även eget OS) Samsung Wave-serie haft ganska så välbyggda telefoner. Om jag inte är helt fel ute så är det inte endast plast på dem utan även aluminium.

Alltså om dom kan designa snygga laptopar med bra materialval varför skulle dom inte kunna göra dito för mobiler?
It doesn't add up.

Det är som om man absolut vill slå maximalt dank på sina telefoner, kräma ur varje sista korvöre.

Tyvärr håller det sannolikt inte att "strunta" i designen i dagsläget. Jämfört med HOX är den här telefonen ganska sunkig och alldaglig, jag ser inte varför Sven Svensson skall köpa Samsungen för HTCn i dagsläget, tvärt om, om telefonerna är likadana och det enda som skiljer är en microsdslot så vinner nog en snyggare design.

Med det menar jag inte att HOX är något under av smäcker design, snarare att Sammy helt har negligerat det absolut viktigaste i en telefon, designen.
Senast redigerad av svenbrynolf 2012-05-03 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in