2012-06-12, 20:54
Medlem
Hur gör jag för att kunna använda mitt visa kort via NFC chipet?? :O VAr kan man läsa om detta har gått igenom flera sidor, men inget av värde ännu

Kan man beama över appar med mera hur gör man i så fall?
Citera
2012-06-12, 21:26
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Antar att det är en sådan http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=418380

Men tog för givet att en sådan följde med, kul att sitta och vänta på en S3:an utan att få med en sladd så man kan lägga in mp3..

Men... micro-USB-kablar har man väl till förbannelse, känns ju onödigt att leverantören ska skicka med dylika. Jag har nog ett dussin mini- och micro-USB-kablar i olika längder, är ju bara att ta valfri sådan. Till skillnad mot iPhone så använder ju i stort sett alla andra moderna telefoner standard USB-kontakter (mini eller micro).
Citera
2012-06-13, 01:23
Medlem
Eloquences avatar
Varför "monterar" inte telefon mitt micro sd kort?

Sätter in den och telefonen säger att den behöver formateras.
Trycker på formatera men inget händer.

64gb micro sdxc.

Citera
2012-06-13, 01:53
Medlem
Eloquences avatar
Har ni också detta problemet?

Min s3a tappar kontakten så jag kan inte öpnna appar som kräver internet.
HJag har samma problem som denna killen:

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1084771-diskussion-samsung-galaxy-s3-android-4-0-a/index17.html#post12361554
Citera
2012-06-13, 02:44
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Men... micro-USB-kablar har man väl till förbannelse, känns ju onödigt att leverantören ska skicka med dylika. Jag har nog ett dussin mini- och micro-USB-kablar i olika längder, är ju bara att ta valfri sådan. Till skillnad mot iPhone så använder ju i stort sett alla andra moderna telefoner standard USB-kontakter (mini eller micro).
Jag som inte har haft en smartphone eller någon flashig mobil alls innan vill ju såklart helst gärna ha med en sådan.. Men nu visade sig ju att de skickar med en.
Citera
2012-06-13, 04:01
Medlem
Eloquences avatar
Ok.
Nu har jag forskat lite.
Det är tydligen många som har samma problem som jag:

Beställde ett Micro sdxc 64gb från Sweburn för någon dag sedan.
Hämtade ut kortet idag från posten och den visar bara 30.6mb.
Har provat att formatera i FAT32, exfat, Ntsc men får samma resultat.

Skulle ha kortet till min samsung Galaxy s3 men den läser inte heller kortet när jag stoppar in den i mobilen.
Cirkeln snurrar sen händer inget.
Inte heller min canon digitalkamera läser kortet.

Googlar "Micro sdxc 30.6mb" och ser att nätet är fullt av folk som har exakt samma problem som jag:
https://www.google.se/#hl=sv&output=search&sclient=psy-ab&q=Micro+sdxc+30.6mb&oq=Micro+sdxc+30.6mb&aq=f&a qi=&aql=&gs_l=hp.3...1367.1367.0.2062.1.1.0.0.0.0. 67.67.1.1.0...0.0.OYb3Nx6pdNc&pbx=1&bav=on.2,or.r_ gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=c7a90b3a27191ad2&biw=1280& bih=642

Jag köpte detta kortet specifikt från en riktig butik för jag har tidigare blivit blåst på ebay och fått 2gb när jag beställt 16gb sd-kort och jag förväntar mig att saker ska funka när jag beställer från en riktig butik men icke.

Kan ni med detta kort bekräfta att det funkar till S3:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=968997
Citera
2012-06-13, 14:24
Medlem
Äntligen har jag fått hem Samsung Galaxy 3 blue!
Citera
2012-06-13, 14:40
Medlem
Siljas avatar
Okej. Det här kan vara den dummaste frågan hittills i tråden.

Men jag har sökt och sökt men hittar inget svar på min fråga.

Jag beställde min S3 som jag fick igår. Jag har inget internet hemma än så sitter i min gamla lägenhet nu och surfar efter svar.
Jag har precis startat upp telefonen men jag kan verkligen inte hitta hur jag tar hem apps?!

Jag söker efter Android Market men jag hittar den inte! Jag tänkte att Samsung Apps kanske är det man ska använda sig av då. Men där hittar jag varken Twitter eller Facebook.

Dumförklara mig! Men berätta gärna vad jag gör för fel.
Citera
2012-06-13, 14:44
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Okej. Det här kan vara den dummaste frågan hittills i tråden.

Men jag har sökt och sökt men hittar inget svar på min fråga.

Jag beställde min S3 som jag fick igår. Jag har inget internet hemma än så sitter i min gamla lägenhet nu och surfar efter svar.
Jag har precis startat upp telefonen men jag kan verkligen inte hitta hur jag tar hem apps?!

Jag söker efter Android Market men jag hittar den inte! Jag tänkte att Samsung Apps kanske är det man ska använda sig av då. Men där hittar jag varken Twitter eller Facebook.

Dumförklara mig! Men berätta gärna vad jag gör för fel.
Har inte market bytt namn till "Google Play"?
Citera
2012-06-13, 14:53
Medlem
Siljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Har inte market bytt namn till "Google Play"?
Det hade du så rätt i.

Tack!
Citera
2012-06-13, 15:20
Medlem
Håller på att ladda min nya Samsung Galaxy 3 för första gången. Har en fråga till er: När vet man att batteriet är fulladdat? Min Samsung lyser en röd lampa just nu när den laddas. Lyser lampan en annan färg när den är klar? Hur lång tid tog det för er?

Tack på förhand!
Citera
2012-06-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sketz
Håller på att ladda min nya Samsung Galaxy 3 för första gången. Har en fråga till er: När vet man att batteriet är fulladdat? Min Samsung lyser en röd lampa just nu när den laddas. Lyser lampan en annan färg när den är klar? Hur lång tid tog det för er?

Tack på förhand!

Japp, den byter färg men kommer inte ihåg till vilken. Blå tror jag :P

Fick min igår, skärmen och ljudet är klockrent. Supernöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in