2011-10-04, 00:06
Medlem
bullangeros avatar
Nån som vet namn på GM, och vart han har flyttats?
Citera
2011-10-04, 00:08
Medlem
Eddietheeagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Nån som vet namn på GM, och vart han har flyttats?

Erik Petter Morgan Ljungström.

Enligt uppgift är han tillbaka på rättspsyk.
Citera
2011-10-04, 00:09
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
En sak måste klargöras: SLUTA problematisera aggression. Aggression är helt naturligt och orsakas av testosteron - manligt könshormon. I alla samhällen - speciellt i Sverige - är aggression socialt/kulturellt betingat: Ur evolutionär synvinkel är aggression ett måste, då aggressiva "hannar" överlever och har större chans att sprida sina gener vidare. Vi är djur, ingenting annat.

Så sluta prata om aggression som någonting abnormalt. För det är det VERKLIGEN inte.

Du har en viss poäng men de evolutionära processerna har också sett till att djuret människan har en överlägsen hjärna som är till för att användas. En stor del av den hjärnan består av ett disciplinerat överjag som ska kontrollera reptildelen. Mycket lite har med styrka och aggression att göra i evolutionärt hänseende.
Citera
2011-10-04, 00:10
Medlem
bullangeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietheeagle

Från en säkerkälla?
Citera
2011-10-04, 00:10
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietheeagle

Man får väl hoppas dom inte ger honom tillgång till saxar, knivar, bensin & tändare mm.
Citera
2011-10-04, 00:13
Medlem
Eddietheeagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Från en säkerkälla?

Ja.
Citera
2011-10-04, 00:13
Medlem
VonUllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Maila till:
agneta.kempe[at]kriminalvarden.se (Häkteschef)
inga.mellgren[at]kriminalvarden.se (Generaldirektör)
gunilla.ternert[at]kriminalvarden.se (Områdeschef)
Tack och bock. Har mailat nu och hoppas fler som har åsikter gör detsamma.
Citera
2011-10-04, 00:19
Medlem
purity666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Bla bla bla. Du har facit i hand ändå babblar du om hur bra det är med små taniga brudar som fångvaktare och hur dåligt det är med starka män. Gissa igen varför det gick som det gick dumfan. Hur jävla naiva är ni egentligen? Du kan snacka, gulla, gosa hur mycket du vill med galningar, de kommer ändå hugga dig.

Om du läste igen så skulle du sett att jag skrev att jag hellre har sällskap av en stark karl när det väl hettar till och att jag tycker en av varje kön funkar bra.

Så ja svara på frågan. Hur ska man annars visitera kvinnliga intagna eftersom det var häktet det är frågan om?

Ja jag tycker att båda könen behövs, dvs jag tycker inte det var ett bra val att sätta två kvinnor på en dokumenterat våldsam person.

Svårt att läsa idag?
Citera
2011-10-04, 00:20
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonUlla
Tack och bock. Har mailat nu och hoppas fler som har åsikter gör detsamma.
christer.isaksson[at]kriminalvarden.se (Högste säkerhetschef)
Citera
2011-10-04, 00:24
Medlem
Killen har varit på psyket hela sitt liv. Troligtvis var det en psykos som fick honom att göra det han gjorde. Meningslösa inlägg som skjut honom bidrar inte med något vettigt. Hade det varit en invandrare så hade det varit fullt med idiotiska inlägg som "jag visste det var den nationaliteten". Invandrare som hatar den nationaliteten hade hängt med i hatiska inläggen, nu är det en svensk och då blir det inget av det. Istället blir det genus-skitsnack.
Citera
2011-10-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonical
Lol, källa på det eller trollar du? scenariot att båda vakterna gick ut med snubben i en tårtbit för att röka är riktigt osannolik. Inte otrolig, brudar i kriminalvården förvånar mig inte med tanke på att flera knullar runt med intagna och blir ihop med dom... men för att tro det där behövs det en källa innifrån häktet, inte bara någon kompis till BO utanför... som sagt jävligt osannolikt men inte otroligt mtp att det är brudar vi snackar om..

När jag satt häktad var det inte alls ovanligt att plitar kom ut och rökte i "min" tårtbit. Jag vet inte om det är enligt regelverket att de gör så, men det är inte särskilt trevligt mot den misstänkte brottslingen. Dock verkar det inte särskilt troligt med tanke på Eriks historia att plitarna väljer just den galnaste killens tårtbit för sin ciggpaus.
Citera
2011-10-04, 00:37
Medlem
MorbIdas avatar
Har skummat tråden. Månne är jag imbecill men jag har lite svårt att hänga med i frågeställningarna då många av dem berör huruvida det inträffade skulle ha ägt rum om det varit en manlig vårdare som varit närvarande och inte en kvinnlig. Kanske, kanske inte. Det är inte alltid musklerna som räknas....En del sätter en ära i att dunka ner de med stora muskler, andra att dunka ner de med små. Sedan de där som inte bryr sig utan här ska det bara dunkas.
Dessutom är diskussionen om könet, på offret, helt ointressant. Det handlar om en människa som slagit ihjäl en annan människa. Debatten om "bästa" könet är, ja mycket av det jag läst hittills, teorier som inte är förankrade i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in