2011-10-03, 23:46
Medlem
Dalomsupports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddietheeagle
Varsågoda:
Erik Morgan Petter Ljungström
Nysättravägen 17 B lgh 1101, 152 49 Södertälje
Fyller 29 år om 96 dagar, född den 7 januari 1983

Facebook? finns bara en Erik Ljungström.. men är de han?
Citera
2011-10-03, 23:46
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tack för tröjan
Är du säker? Hörde det som sagt på TV4:

http://www.nyheterna.se/tv?videoid=2075239&treeId=5050101

00:57 in i klippet. Man ska kanske inte förvänta sig för mycket trovärdighet av den kanalen.
Citat:
Den 25-åriga avlidna kvinnan hade arbetat på häktet i Flemingsberg sedan i juli förra året.
http://www.dn.se/sthlm/haktesanstalld-avled-efter-brak

Jag ger dock inte ett ruttet skit för varken Dagens Nyheter eller TV4.
Citera
2011-10-03, 23:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Rätt titel är kriminalvårdstjänsteman. Inte väktare, inte vakt osv.

I dagligt tal kan man ju säga vakt. Dock inte väktare eftersom väktare är en befattning som är särskilt reglerad.

Idiot.

Kriminalvårdare är också en vanlig benämning, liksom bara vårdare i dagligt tal.

På anstalt tror jag att vårdare är vanligast medan benämningen vakt är lite vanligare på häkten.

Utöver detta finns också benämningen kontaktman/kontaktperson. Detta är en kriminalvårdare/vårdare som "har hand om" ett antal intagna och hjälper de intagna med bl.a. verkställighetsplanering, permissionsplanering, frigivningsförberedelser, utslussåtgärder, myndighetskontakter, samtal m.m.

Arrestvakt som tidigare nämnts är i stort sett alltid anställda av polisen.
Citera
2011-10-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutf
Skärpning! Läser ni inte tidningarna? Står ju klart och tydligt att han blev utslängd från rättspsyk för att han hade beväpnat sig med en halv sax, och personalens säkerhet inte kunde garanteras. Han var alltså inte "frisk"

Ja, och på vilket sätt motsäger det mitt påstående?
Citera
2011-10-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulovic
Eftersom att hon inte blev dömd vill jag inte outa hennes namn men den fingerfärdige borde kunna luska fram det rätt lätt

kanske skulle kunna vara en s*f*a lj*ngstr*m om man kikar lite på ratsit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purity666
Det här var på ett häkte. hur har du tänkt att intagna kvinnor ska visiteras om det inte finns kvinnlig personal?
Man har även sett att 120kg manliga vårdare kan framkalla ännu mer provokation. Det blir som ett gäng tuppar som ska möta sig mot varandra.

Jag har för övrigt en kollega som är kvinna, typ 1.50 lång och smal. Hon kommer direkt från Kumlaanstalten där hon jobbade som väktare. Aldrig blivit utsatt för våld.

Kort sagt kan man väl säga att en kvinna kan hjälpa till att avstyra bråk innan. Många män väljer att lämna situationen hellre än slå en tjej. MEN jag kan hålla med om att när det väl brakar loss, ja då har jag hellre en stark karl vid min sida. Så man kanske ska vara en av varje vid alla tillfällen?

Jag har jobbat på ett låst kvinnohem där det förekom utbrott av alla de slag. Personalen var alltid upplagd så att en man och en kvinna jobbade samtidigt. Aldrig enbart två män eller enbart två kvinnor på en avdelning.

Här verkar det väl som att rutiner har brustit. Batong fanns tillgänglig, man kanske missbedömt mannen, eller kanske hade man tidigare sett att han var lugnare med kvinnor och därför valde två kvinnor?
En tragedi hursomhelst.

Bla bla bla. Du har facit i hand ändå babblar du om hur bra det är med små taniga brudar som fångvaktare och hur dåligt det är med starka män. Gissa igen varför det gick som det gick dumfan. Hur jävla naiva är ni egentligen? Du kan snacka, gulla, gosa hur mycket du vill med galningar, de kommer ändå hugga dig.
Citera
Medlem
Tack för tröjans avatar
Citat:
http://www.dn.se/sthlm/haktesanstalld-avled-efter-brak

Jag ger dock inte ett ruttet skit för varken Dagens Nyheter eller TV4.

Haha inte jag heller.
Det spelar inte så stor roll hur länge hon hade jobbat på häktet.
Resultatet blev oavsett att flickan är död.
Citera
2011-10-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tack för tröjan
Är du säker? Hörde det som sagt på TV4:

http://www.nyheterna.se/tv?videoid=2075239&treeId=5050101

00:57 in i klippet. Man ska kanske inte förvänta sig för mycket trovärdighet av den kanalen.

Kolla presskonferensen på SVTplay, visserligen kasst ljud, men juli förra året låter det som, JA!

Maken till usel presskonferens får man nog leta ett tag efter, att kärringen dessutom har mage att skratta under densamma... fy fan så osmakligt.
Citera
2011-10-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
Din snabba brännmärkning av en medmänniska genom att använda det sorgliga som har hänt som ett predikament säger också en del om dig.

inte i detta fall, enligt mig. det är ganska glasklart att det är något allvarligt fel med den här människan - han skulle aldrig ha fötts helt enkelt.
Citera
2011-10-03, 23:55
Medlem
Jim.Raynors avatar
Citat:
Åjo, om man en vanlig man matar allt vad han kan på en liggande persons huvud och nacke så är den definitivt dödande...eller hur många gånger tror du man kan få skallbenet inslaget utan att dö?

Det jag svarade på var ett påstående att en tjej slår av en arm hur lätt som helst på en kille med en ASP. Det stämmer inte.
Citera
2011-10-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dallas75
Ja, och på vilket sätt motsäger det mitt påstående?

Kan ev. ha quotat fel meddelande :P ligger i sängen med iphonen. Min poäng var bara att man kommer ut ifrån rättspsyk även om man inte är frisk, som någon tidigare i tråden sa. Nått om att man då bara blev bältad och nedddrogad. Det var den jag skulle svara på
Citera
2011-10-04, 00:05
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
I Aftonbladet står nu lite om vad som hände på rättspsyk:

En sax på rättspsyk, tillgänglig för patienterna??????? De har väl inte ens riktiga speglar på toaletten, utan polerade metallskivor?

Detta är faktiskt inget annat än en ren och skär skandal, på så många sätt.
Med tanke på hans kriminella bana utanför murarna & sjukhus, och vad han gjort mot tidigare vakt och nu detta med saxen, och likväl så sätter man inte någon extraresurs på honom och de anställdas säkerhet ?

Vi snackar om en som försökt strypa en manlig vakt, tillskansar sig en sax från psyk (?!).
Hur kan öht någon som denna person få tillgång till en sax, på en låst psykavdelning, helt allvarligt ?

Denna blådåre skulle varit kedjad/handfängsel och eskorterad av 3-4 personer.

Man vet inte om man skall skratta eller gråta åt eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in