Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Vad grundar du den slutsatsen på? Varför valdes just den här vårdaren ut? Det finns väl inget som talar emot att hon kan ha uppträtt provocerande en tid innan attacken?
Nu tror jag nog att du har missuppfattat mitt inlägg. Jag skrev inte att BO har provocerat fram attacken utan att GM, som ser ut att ha en lång historia med våldsbrott bakom sig, helt verkar sakna motiv till sitt agerande. Den enda möjliga förklaringen förutom en totalt oprovocerad attack är att GM gick på BO för att hon var svart. Det var därför jag undrade om han hade gjort det tidigare för det kanske skulle kunna förklara en del.
GM är definitivt en våldspsyokopat... frågan är bara om valet av offer var slumpmässigt eller om det finns något annat bakomliggande motiv (vilket inte känns så troligt).
EDIT: Jag insåg nu att jag missuppfattade ditt inlägg lite själv. Nej, det finns väl egentligen ingenting som talar emot det förutom det att jag inte tror att BO varit så urbota dum att hon försökt provocera fram en reaktion ifrån en person som precis blivit utslängd ifrån rättspsyk. Men det är klart, man kan inte helt utesluta det ännu kanske.