Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Det är inte batongen det är fel på skulle jag vilja säga. 2 st 120 kilos manliga vårdare hade enkelt tagit ner denna galne GM väldigt snabbt och det troligen utan att använda sina batonger ..... att sätta 2 kvinnor utrustade med batonger i situationen med GM är ju generalfel av deras chef
.... här borde huvuden rulla på chefsnivå. Jag tror inte detta är ett resultat av nedskärningar utan snarare ett resultat av att kvinnor tillåts göra jobba de inte borde pyssla med
Det här var på ett häkte. hur har du tänkt att intagna kvinnor ska visiteras om det inte finns kvinnlig personal?
Man har även sett att 120kg manliga vårdare kan framkalla ännu mer provokation. Det blir som ett gäng tuppar som ska möta sig mot varandra.
Jag har för övrigt en kollega som är kvinna, typ 1.50 lång och smal. Hon kommer direkt från Kumlaanstalten där hon jobbade som väktare. Aldrig blivit utsatt för våld.
Kort sagt kan man väl säga att en kvinna kan hjälpa till att avstyra bråk innan. Många män väljer att lämna situationen hellre än slå en tjej. MEN jag kan hålla med om att när det väl brakar loss, ja då har jag hellre en stark karl vid min sida. Så man kanske ska vara en av varje vid alla tillfällen?
Jag har jobbat på ett låst kvinnohem där det förekom utbrott av alla de slag. Personalen var alltid upplagd så att en man och en kvinna jobbade samtidigt. Aldrig enbart två män eller enbart två kvinnor på en avdelning.
Här verkar det väl som att rutiner har brustit. Batong fanns tillgänglig, man kanske missbedömt mannen, eller kanske hade man tidigare sett att han var lugnare med kvinnor och därför valde två kvinnor?
En tragedi hursomhelst.