2011-10-03, 14:45
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Knalla omkring med batong i bältet bland intagna verkar inte genomtänkt.
Det är provocerande, och svårt att hejda en intagen som försöker ta batongen.
Man bör ha batongen i näven från början om man ska hinna få nån nytta av den.

Dom borde fortfarande ha hejdat person även om han tar batongen. Dom är 2 mot 1 och det man gör om personen rycker batongen är att hoppa på person på en gång innan han får möjlighet att svinga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
PK-maffian som införde dom här kvoteringarna har ju idag fått blod på sina händer..

Precis, nu när de har blod i sina händer borde det vara ok att slå in pannbenet på PK-isterna, när de börjar göra så att oskyldiga dör måste vi göra något snabbt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Helt ärligt, ödmjukhet och empati är inte detsamma som att vara korkad och lita på farliga människor. Märkligt att så många gör likhetstecken där. Ett fängelse är till för att skydda allmänheten för en person.
Straffet i sig gör knappast den straffade till en bättre person, och är det inte det vi vill? Vi vill att folk ska sluta med det brottsliga de gör?

Alla de som uppfostrar barn med stryk och hårda metoder - dessa barn blir ofta våldsamma mot andra i vuxen ålder. Hur menar du då att det skulle hjälpa??
Det finns inga vetenskapliga bevis eller logiska för den delen, som visar att våld mot våld skulle hjälpa.

Nej, jag vill inte göra honom till en bättre person då jag inte tror på att terapi fungerar när antalet invånare och brottslingar ökar i dagens fart. Vi har inte tid eller tillräckligt med terapeuter för att arbeta individuellt med brottslingar och få dem att ändra deras beteende. Det vi ska göra är hålla dem borta från allmänheten och hålla dem fängslade som hundar bakom galler i bra mycket längre tid än vad de gör idag.
Citera
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
En gång till...

28-årige Patrik Nordlund som helt oprovocerat högg ned och allvarligt skadade två kvinnor på ett torg i Hässelby i slutet av juli dömdes i dag till rättspsykiatrisk vård.
http://vgnt.se/tva-kvinnor-knivskurna-i-hasselby/

Han är dömd och det är därför inte sannolikt att det är han eftersom gärningsmannen i det här fallet var misstänkt för mordförsök. Visst kan Blaskornas källor ha fel men annars kan vi avskriva denne.

sagolikheten att pn skulle vara gm är välldigt liten
man gör undersökningarna på rp vid huddinge sjukhus och blir man x:ad så kommer man inte tillbaka till häktet utan får sitta kvar där och undersökningen tar mellan 4-6 veckor
Citera
2011-10-03, 14:46
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicDance
Kvinnor

Feminist och pkmaffian har idag fått blod på sina händer. Hoppas dom njuter i kafferummet.

Varför sprang den ena iväg istället för att hjälpa sin kollega? Är det ett skämt eller?

Nu gissar jag bara: hon måste ha tagit till flykten av rädsla - de har väl överfallslarm, så att springa iväg efter hjälp borde väl inte vara nödvändigt?
Citera
2011-10-03, 14:46
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Uppdatering från AB:

Den vårdaren måste känna skuld i nuläget, har dom ingen radio på sig så dom kan ropa på hjälp? För inte ska dom behöva springa och hämta hjälp, då är det redan för sent.

Skulle vara intressant att få svar på om den vårdaren som sprang iväg är man eller kvinna.
Citera
2011-10-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Helt ärligt, ödmjukhet och empati är inte detsamma som att vara korkad och lita på farliga människor. Märkligt att så många gör likhetstecken där. Ett fängelse är till för att skydda allmänheten för en person.
Straffet i sig gör knappast den straffade till en bättre person, och är det inte det vi vill? Vi vill att folk ska sluta med det brottsliga de gör?

Alla de som uppfostrar barn med stryk och hårda metoder - dessa barn blir ofta våldsamma mot andra i vuxen ålder. Hur menar du då att det skulle hjälpa??
Det finns inga vetenskapliga bevis eller logiska för den delen, som visar att våld mot våld skulle hjälpa.

Ett straff ska vara ett straff. Du kan inte vara så jävla efterbliven att du jämför straff av psyk- och hjärnskadade mördare med små barn?? Du har också blod på händerna med ditt jävla resonemang. De ska straffas stenhårt, för ett straff ska vara just ett straff. Om vi gullar med dom så pissar dom på dig. Prova att lita på en heroinist. Kom ut i verkligheten för fan. Du vet inte vad du pratar om i din bubbla din dumma jävla naiva svaga människa.
Citera
2011-10-03, 14:48
Medlem
Oerhört tragiskt men föga förvånande. Vad som mest förbryllar mig i det hela är att "fången var ute på en rökpaus".

O.T. I min värld är just fängelse, ja fängelse, definitivt ett av de bästa ställena för att vänja sig av med diverse olater.

Är det någon miljö som garanterat bör vara rök- och drogfri så är det fängelserna.
Citera
2011-10-03, 14:48
Medlem
AdoIfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Den vårdaren måste känna skuld i nuläget, har dom ingen radio på sig så dom kan ropa på hjälp? För inte ska dom behöva springa och hämta hjälp, då är det redan för sent.

Hon flydde troligen i panik, själv skulle jag offra livet för min kollega om jag var i hennes skor. Hoppas att hon får sparken och mår jävligt dåligt.
Citera
2011-10-03, 14:49
Medlem
Windchesters avatar
Grabbar allvarligt, ni skulle själva åkt på stryk och troligen fått en lika allvarlig smäll om ni jobbade på en anstalt och detta hände. Och snälla besvara mig alla förklaringar om att ni är experter på kampsport och lyfter 159 i bänk för det är inte sant.
Lägg ner nu eller förlägg er kvoterings diskussionen i andra mer passande delar av forumet. Finns en tråd där man kan fråga en kriminalvårdare. Ni kanske kan fråga denne om kvotering? Någon som har erfarenhet. https://www.flashback.org/t942517
Citera
2011-10-03, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Ett straff ska vara ett straff. Du kan inte vara så jävla efterbliven att du jämför straff av psyk- och hjärnskadade mördare med små barn?? Du har också blod på händerna med ditt jävla resonemang. De ska straffas stenhårt, för ett straff ska vara just ett straff. Om vi gullar med dom så pissar dom på dig. Prova att lita på en heroinist. Kom ut i verkligheten för fan. Du vet inte vad du pratar om i din bubbla din dumma jävla naiva svaga människa.

Det är du som är svag, du tror att du är världens kung och att alla kvinnor är dina sexslavar. Seriöst väx upp, en ung kvinna har precis blivit mördad visa lite manlighet och sörj.
Citera
2011-10-03, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Uppdatering från AB:

I Expressen står det att kollegan försökte hjälpa till:
http://www.expressen.se/nyheter/1.2579796/kvinnlig-vardare-dodad-pa-hakte-i-huddinge

– Hon var inte ensam. Jag kan inte säga hur nära kollegorna var, men jag vet i alla fall att det kom en kollega till undsättning. Men jag vet absolut inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in