Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Grabbar allvarligt, ni skulle själva åkt på stryk och troligen fått en lika allvarlig smäll om ni jobbade på en anstalt och detta hände. Och snälla besvara mig alla förklaringar om att ni är experter på kampsport och lyfter 159 i bänk
för det är inte sant.
Lägg ner nu eller förlägg er kvoterings diskussionen i andra mer passande delar av forumet. Finns en tråd där man kan fråga en kriminalvårdare. Ni kanske kan fråga denne om kvotering? Någon som har erfarenhet.
https://www.flashback.org/t942517
När jag arbetade på häkte så blev min kollega nedslagen, en stor reslig man. Närmast närvarande var tre andra manliga kollegor. Min kollega blev brutalt misshandlad innan man lyckades bryta det hela och få in den intagne i rummet.
Trots direktlarm till polis i samma hus kom inte heller assistans förrän man ringde och påtalade vad som inträffat.
Det handlar sannolikt inte om att det var "kvinnor" eller att larmet fungerat perfekt.
Det kan handla om något så dumt som att den ena gått på "lära" och larmen inte räckt - så att endast en rustats med larm eftersom de går "i par" under lärotiden. Har då larmet funnits hos den som blir nedslagen kan är väl resten rätt så enkelt att föreställa sig.....