2011-10-03, 14:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Grabbar allvarligt, ni skulle själva åkt på stryk och troligen fått en lika allvarlig smäll om ni jobbade på en anstalt och detta hände. Och snälla besvara mig alla förklaringar om att ni är experter på kampsport och lyfter 159 i bänk för det är inte sant.
Lägg ner nu eller förlägg er kvoterings diskussionen i andra mer passande delar av forumet. Finns en tråd där man kan fråga en kriminalvårdare. Ni kanske kan fråga denne om kvotering? Någon som har erfarenhet. https://www.flashback.org/t942517
När jag arbetade på häkte så blev min kollega nedslagen, en stor reslig man. Närmast närvarande var tre andra manliga kollegor. Min kollega blev brutalt misshandlad innan man lyckades bryta det hela och få in den intagne i rummet.
Trots direktlarm till polis i samma hus kom inte heller assistans förrän man ringde och påtalade vad som inträffat.

Det handlar sannolikt inte om att det var "kvinnor" eller att larmet fungerat perfekt.

Det kan handla om något så dumt som att den ena gått på "lära" och larmen inte räckt - så att endast en rustats med larm eftersom de går "i par" under lärotiden. Har då larmet funnits hos den som blir nedslagen kan är väl resten rätt så enkelt att föreställa sig.....
Citera
2011-10-03, 14:58
Medlem
Men era jävla foliehattar..
DET FINNS INGA FYS-KRAV PÅ FÄNGELSEVAKTER!!

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Har du något som styrker att det beror på könet? Kan det inte lika gärna ha med attityder och bemötande att göra, och att kvinnor generellt hanterar detta bättre i de fall du nu syftar på? På samma sätt som att män, men inte alla män, generellt sett är fysiskt starkare.

Problemet blir givetvis när man sänker kraven för att man vill uppnå en siffra. Oavsett om det är fysiska krav eller krav på rätt attityd.
Citera
2011-10-03, 14:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Tragiskt att bli mördad på sitt arbete. Men samtidigt tycker jag inte kvinnor har nått göra på manliga anstalter. Låt manliga plitar ta hand om manliga interner.
Ett häkte är ingen anstalt och som vanligt vet du inte smack om vad du pratar om.
Citera
2011-10-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
Står på AB att det var med hennes egen batong
Varför går vårdare omkring med batonger? Och varför går en ensam kvinnlig vårdare om kring med batong är ännu konstigare. Vadå ska hon själv börja slå intagna och tro att dom inte bara tar den och slår henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Grabbar allvarligt, ni skulle själva åkt på stryk och troligen fått en lika allvarlig smäll om ni jobbade på en anstalt och detta hände. Och snälla besvara mig alla förklaringar om att ni är experter på kampsport och lyfter 159 i bänk för det är inte sant.
Lägg ner nu eller förlägg er kvoterings diskussionen i andra mer passande delar av forumet. Finns en tråd där man kan fråga en kriminalvårdare. Ni kanske kan fråga denne om kvotering? Någon som har erfarenhet. https://www.flashback.org/t942517

Ja, jag hade säkert fått en lika allvarlig skada/dött om det hade hänt mig men det handlar om händelserna innan dess. En fånge hade sätt annorlunda på mig än på offret idag. Han hade respekterat mig på ett annorlunda sätt och situationen hade troligtvis inte ens uppstått. Visst, killar blir också attackerade men inte i samma utsträckning och när det väl gäller så klarar sig en kille som bänkar 159 kg eller har kunskaper inom kampsport bättre än en kvinna.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag Var Där Idag.

Menar de Tingshuset Vid Huddingesjukhuset Och Södertörns Högskola?
Nej, häktet söder om polishuset på östra sidan av järnvägen.
Citera
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
smart att döda någon när man sitter häktad, nu väntar 18 år el livstid. Får jag gissa på en lättstött arab el somalier som gärningsman?????
Jag tror att han var ursvensk.
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vilka sitter där för tillfället, förutom Södertäljenätverkare?
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Känns som det kommer ta ett tag innan vi får namn på GM och BO eftersom det hände på häktet..
Möjligtvis kanske BO´s namn kommer då hon bara är 25 och jobbar på häktet..(borde vara ganska ensam 25:årig tjej där..)
Citat:
Ursprungligen postat av LGM-30G
Nog med skitsnack nu, jag behöver namnet på BO. Börjar nästan bli lite orolig.
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
VEM är GM och VAD sitter han i häktet för?
Senast onsdag bör vi får veta vem BO och GM är. Häktningsförhandling då väl?
Citera
2011-10-03, 15:01
Medlem
Sonachs avatar
Det här är verkligen en helt fruktansvärd - men ovanlig - händelse och alla mina tankar går till anhöriga och kollegor.

Jag jobbar själv inom kriminalvården, är ung OCH kvinna (så min telefon har blivit fullkomligt nedringd de senaste timmarna) och jag tycker att de här diskussionerna som förs efteråt är sanslöst sorgliga.
Jag hoppas att den här obeskrivliga tragedin leder till diskussion om arbetsmiljö, säkerhet och rutiner - och inte vad könet på vårdaren var. För det finns väldigt mycket problematik kring dessa tre punkter som inte överhuvudtaget är bundet till man/kvinna eller kroppsstorlek och muskelmassa.
Citera
2011-10-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När jag arbetade på häkte så blev min kollega nedslagen, en stor reslig man. Närmast närvarande var tre andra manliga kollegor. Min kollega blev brutalt misshandlad innan man lyckades bryta det hela och få in den intagne i rummet.
Trots direktlarm till polis i samma hus kom inte heller assistans förrän man ringde och påtalade vad som inträffat.

Det handlar sannolikt inte om att det var "kvinnor" eller att larmet fungerat perfekt.

Det kan handla om något så dumt som att den ena gått på "lära" och larmen inte räckt - så att endast en rustats med larm eftersom de går "i par" under lärotiden. Har då larmet funnits hos den som blir nedslagen kan är väl resten rätt så enkelt att föreställa sig.....

Sluta ljuga. Du är ökänd i feminismdelen av forumet så du gör att för att eliminera skillnader mellan män och kvinnor istället för att vara realistisk.
Citera
2011-10-03, 15:02
Medlem
Bruden var född 1986
Citera
2011-10-03, 15:03
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Oerhört tragiskt men föga förvånande. Vad som mest förbryllar mig i det hela är att "fången var ute på en rökpaus".

O.T. I min värld är just fängelse, ja fängelse, definitivt ett av de bästa ställena för att vänja sig av med diverse olater.

Är det någon miljö som garanterat bör vara rök- och drogfri så är det fängelserna.

du har missat att det var på HÄKTET och inte i ett fängelse det hände
och på HÄKTET sitter dom som är MISSTÄNKTA för brott alltså finns det ett få tal som är oskyldiga och frikända i rätten.
Citera
2011-10-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Tänk om bo:s kollegor har lite handlingskraft och ser till att gm "hänger sig" i sin cell.

Skulle nog bli livat om han "mystiskt" hängde sig i sin cell i natt tror jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in