2011-12-26, 18:16
Medlem
DickRichardsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandy
Hoppas andra fångar visar hur tuffe dem är nu då o spöar på honom rejält

hoppas naturligtvis på detsamma. Dåren Erik fortsätter nog o slå ihjäl folk tills dagaen han dör.
i fängelset gör det dock inget och jag hoppas han tar många med sig.
Citera
2012-01-02, 17:45
Medlem
hoodrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickRichardson
hoppas naturligtvis på detsamma. Dåren Erik fortsätter nog o slå ihjäl folk tills dagaen han dör.
i fängelset gör det dock inget och jag hoppas han tar många med sig.

Jo för sitter man i fängelset förtjänar man såklart att dö. Vad har du varit med om för traumatiskt i ditt liv för att få den människosynen du har? Eller du kanske bara är allmänt korkad?
Citera
2012-01-09, 16:35
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Erik Ljungström, 29, som dömts till livstids fängelse för mordet på kriminalvårdaren Karen Gebreab har överklagat sin dom.

– Han vill ha ett tidsbestämt straff i stället. Han tycker livstid är för strängt, säger Ljungströms advokat Lars Hedsäter till TT.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14183901.ab
Ja han kan ju inte få strängare straff, men tror knappast han får ett tidsbestämt straff..
Citera
2012-01-09, 16:47
Medlem
Det kanske har diskuterats tidigare men hur gör jag för att få tag på filmen av mordet?
Citera
2012-01-09, 17:09
Medlem
Filmen kommer du nog aldrig få tag på, stillbilder ifrån filmen finns i FUPen.
Citera
2012-01-09, 17:22
Bannlyst
Ljungström har efter undersökningar ingen psykiskt allvarlig störning. Han kommer att få ett tidsbestämt straff snart, det är jag säker på och sen ute i friheten om 10-15 år.
Citera
2012-01-09, 17:42
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Ljungström har efter undersökningar ingen psykiskt allvarlig störning. Han kommer att få ett tidsbestämt straff snart, det är jag säker på och sen ute i friheten om 10-15 år.

Hade han haft en allvarlig psykisk störning hade han ju hamnat på rättspsyk. Så hur du kommer fram till att han "snart" får ett tidsbestämt är mig ett mysterium. Men hur du definierar "snart" vet ju inte jag..
Citera
2012-01-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote

Hehe.
Erik Ljungström trodde att han var smart. Erik Ljungström trodde att han kunde spela psykisk sjuk, slå ihjäl en stackars kvinnlig vårdare, tiga igenom hela utredningen, tiga igenom hela rättegången, och ifall han inte blir dömd till psykisk vård som han vill, bli dömd för 10-15 år ??
Inte en chans!
Finns flera anledningar till att rättsystemet inte spelar han i händerna, och det är för att folk vet vad han sysslar med, det är inte första gången människor som han dyker upp i förvar.
Citera
2012-01-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnsh
Filmen kommer du nog aldrig få tag på, stillbilder ifrån filmen finns i FUPen.

Bilder av själva mordet eller enbart förspel och efterspel?
Citera
2012-01-09, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av htnbhhrrfl
Bilder av själva mordet eller enbart förspel och efterspel?
Ring väktaren som flydde hon kanske filmade med mobilkamneran?
Citera
2012-01-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htnbhhrrfl
Det kanske har diskuterats tidigare men hur gör jag för att få tag på filmen av mordet?
Lyckas du med det har du åstadkommit ett stordåd! Den skyddar åklagare och polis hårdare än det mesta i den vägen. Det är givetvis deras värsta mardröm att den ska ligga på YouTube...
Kan ju iofs funka att ta med sig en rejäl påse pengar och stoppa i rätt ficka...
Citera
2012-01-09, 20:02
Avslutad
Tycker att det är helt sjukt att samhället ska stå för kostnaderna för en ny rättegång. Att överklaga en dom borde handla om att man har något nytt att komma med, till exempel nya bevis, eller att det begåtts något tekniskt fel i den första rättegången. I det här fallet finns ju ingenting nytt alls. Grisen tiger ju fortfarande om varför han slog ihjäl Karen. Det enda som kommer att hända är att exakt samma vittnesmål och annan bevisföring läggs fram igen, och att idioten tiger sig igenom förhöret.

Så han tycker att straffet är för strängt? Halledudane då, stackars krake. Vad trodde han? Att han skulle komma undan med 5-6 år, eller? Om detta brott inte ger livstid så vet jag inte vad som krävs för att utdöma det straffet. Erik Ljungström ska sitta inne resten av sitt liv, eller möjligen släppas ut under strikt övervakning när han är i 75-årsåldern och kan förmodas vara ofarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in