Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Amnesty är ingen seriös källa, det är bara radikala vänstermuppar. Kan man inte införa dödstraff, så får man väl låta fången själv begå självmord, men att vi skall bränna 3000x365xY (Y= Ca troligen ca 20 ) på det här kriminella härket Erik Ljungström, när vi kunde ha fått en skattesäkning istället, då är valet självklart.
Må så vara att dom är ett gäng radikala vänstermuppar. Men om dom skulle räkna fel på en sådan enkel sak som medel (total) kostnaden för en livstidsfånge jämfört en fånge dömd till döden så tror i alla fall jag att högern skulle skrika i högan sky.
Jag har inga som helst källor på det här, men det jag tror att högern har skjutit in sig på är istället att ta med kostnaden för det totala lidandet som den dödsdömde orsakat. Mycket svårare att ge några exakta siffror på, men i alla fall ett motargument.
Jag tycker inte det minsta synd om Erik Ljungström, han skall sitta inlåst för resten av sitt liv, dessutom om det är så att dom vill ta sitt liv brukar dom lyckas till slut. Tortera fångar tills dess att dom begår självmord tycker inte jag är någon bra lösning, tänk om det visar sig senare att någon ex fånge som tagit livet av sig är oskyldig. Nu är det iof. så praktiskt att bevisen mot honom i princip är så starka som man kan få dom, men hur ofta är det så.