Citat:
Ursprungligen postat av movieboy
Jäkligt tragiskt, men jag kan inte fatta att nån som väger 45-50 kg om det nu stämmer(läste det nånstans) kan få ett sådant jobb. Behöver du lägga tyngden bakom så är hennes vikt inte mycket att komma med. Nån i hennes storlek borde inte ha ett sånt jobb, och absolut inte få vistas själv med dom intagna. Jag jobbade för nåt år sedan ihop med en deltids brandman, han var nog den spädaste karl jag sett. Ungefär 170 cm lång smal som en penna, svag som fan. När vi lyfte tungt på jobbet så var han helt röd i ansiktet...vad fan kan han göra om en hyggligt stor människa ligger medvetslös i ett brinnande hus. Inte bära ut nån i alla fall. Samma sak med den kvinnliga väktaren, hon hade inte haft en chans även om batongen inte funnits. Lite krav borde nog ställas på dom anställdas kropps fysik för deras egen skull också. Jobbar man med psykos och knarkare m.m så kanske det kommer en dag då du måste brotta ner nån. Det kan bli svårt för en liten tjej. Det var nog en mycket modig tjej för jag hade aldrig vågat ha ett sådant jobb. Jag lider med hennes familj.
En kaxig man i min hemstad, tilltalade en ordningsvakt av det kvinnliga könet i mindre storlek än Bo, med orden "vad skulle du kunna göra om jag satte mej upp mot dej". Ja, han var lång och kraftig.
och hon späd, ung och riktigt litena. Han hann knappt avsluta meningen innan hennes fot satt i hans nacke

Hahahaha! Han blev tyst och gick sin väg. Det belåtna flinet var som bortblåst. Konstigt

Intressant att beskåda. Det är inte enbart fysiken som har betydelse. Vad spelar det för roll om du är stark om du inte har förmåga att använda din styrka? Jag har sett fler än en "stor stark man" bli svag och liten när det gäller. Mycket av könsdabatten är skit, se till individ istället för kön. I det här fallet är Bo:s könstillhörighet ointressant. Ingen, varken manlig eller kvinnlig vårdare ska befinna sig i den situationen Bo gjorde. Det som skedde är oförsvarbart och debatten ska inte handla om könet på vårdaren utan att det tilläts ske.