Citat:
Ursprungligen postat av biggels
Håller med dig fullständigt där, bara för att det var en kvinna som var på fel plats vid fel tidpunkt så får hon i princip skylla sig själv. Hur hade tongångarna varit om det hade varit en manlig anställd som blivit ihjälslagen?
Jag kan inte svara för alla men det jag reagerar mot är systemfelet; hur faan kan en tjej på 1.52 stå ensam på den platsen? Ledningen måste vara inblandad på nåt sätt!
Jämför att man inte (får?) ställa en underårig mitt i natten ensam att ansvara för en kassa i en kiosk eller liknande, pga att det är farligt för personen som arbetar.
Man måste ha hjälm på bygge osv.
Varför säger inte vårdaren till? Jag hade aldrig ställt mig själv i den situationen som vårdaren gjorde.