2011-11-07, 12:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Men snälla tror du på det där själv?
Jag har blivit påhoppad av en sån där liten sak som tror att om man är förbannad så vinner man en fajt.
Hon gav upp när jag kastade henne i ett cykelställ, hon kunde inte trassla sig ur utan hjälp.

(ja det var inte meningen att ta i så hårt, men hon var mycket lättare och klenare än vad jag trodde, plus att hon var jävligt irriterande!, hennes kompisar gav mig rätt också.)

Sen är det ju om man är beredd på att bli totalt påhoppad av ett psyko som hon blev nu, då hjälper det ju inte om man är typ 1.52, men det hjälper om man är en "dörrvaktstyp".
Jaja, du har vunnit över EN tjej EN gång så nu vet ju du sanningen om alla... fine och gäsp.
Citera
2011-11-07, 12:39
Medlem
Kan bara sitta här och förundras hur folk beter sig.
En ung kvinna har dött under tragiska och råa omständigheter.
Hon har inte gjort något fel som har lyckats få ett jobb hon säkert trivdes med, en chans att förändra, förbättra.
Många poliser, väktare, vårdare osv tar ett sådant jobb pga en sådan anledning, kan dock inte svara på om det var hennes motivation.

Att sitta här och smutskasta ett brottsoffer på det här indirekta eller direkta sättet som sker här är jäkligt magstarkt.

Är det här kontentan av den extremt fria yttrandefriheten, så är den inte värd att lyssna på.
Citera
2011-11-07, 13:12
Medlem
thuggies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Vad är det med kvinnor och deras storhetsvansinne?
Varför skaffar man jobb på ett ställe där drägg sitter förvarade?
Vi snackar inte om folk som fått kvarsittning i skolan eller utegångsförbud av päronen, vi snackar om samhällets avskum som fått sin frihet berövad och som är kapabla till vad som helst.

Alla dessa jävla kvinnor som blir poliser, brandmän, väktare, taxichaufförer osv.
Eller packade brudar som ranglar hem 04:30 från pendeln ensamma med pepparsprayen från Ebay som enda försvar.
Ni är svagare än män!!!
Fattar ni inte det?

Det är inget jag eller någon mansgris har hittat på, DET ÄR NATURENS LAGAR!
I skarpt läge handlar det inte om vad jag, Gudrun schyman eller hor-erik tycker om saken.
I skarpt läge förlorar man livet innan man hinner ångra sitt karriärsval.

Blir fan förbannad nu.

Tack!! äntligen någon med äpplet på pinnen.
Citera
2011-11-07, 13:51
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskawilde
De som jobbar där har blivit informerade om varför Ljungström blivit flyttad till häktet från psykvården.Det var för att de ansåg honom vara för FARLIG och för VÅLDSAM för att stanna kvar på psykvården. Han hade försökt strypa en vårdare, stulit och tejpat fast en sax på kroppen bara en vecka tidigare. Ändå tyckte personalen i Flemingsberg att det var OK att Karen skulle möta honom helt ensam! Att han inte behövde ha handfängsel är stort bevis på hur illa personalen tänker, man kan inte alltid följa allmänna regler, man måste bejaka varje enskild situation och göra bedömningen därefter!

du vet då inte mycket du vet inte heller så mycket om kriminalvården märker jag
han har inte försökt strypa någon vårdare utan en arrestvakt i slöddertälje.
det var inte personalen som tog något beslut utan det var en miss och pga att ledningen för häktet i flemingsberg lider av en kraftig hjärnblödning.
inom kriminalvården har man bara fängsel när man lämnar byggnad på transport på häktet brukar dom hänga på smyckena utanför dörren efter att dom har visiterat en. och på anstalterna gör dom det vid centralvakten.
tycker iaf att det var bra av erik att han sa förlåt i hissen. det e ett tecken på att han vet att han gjorde fel och är ett framsteg nu när han ska bli behandlad
Citera
2011-11-07, 16:16
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Tack för att du delar med dig av en fem dagar gammal artikel, som redan finns länkad i tråden och som antagligen 99% här redan har läst.

Varsågod! Då läser vi den igen då!
Citera
2011-11-07, 16:22
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jaja, du har vunnit över EN tjej EN gång så nu vet ju du sanningen om alla... fine och gäsp.

Nej men om man lägger ihop alla incidenter så framträder ett mönster.
Det här fallet, 2 kvinnor och en batong på en intern, tyckte du själv att det gick bra eller?

Fråga vilken kille som helst, hur liten han än är, så kan han bryta sönder en tjej om han måste.
Nu pratar jag lite generellt, inga ytterligheter alltså.

Varför tror du man delar upp könen i t ex kampsporter och boxning osv?
Varför kan inte en killvikt på 48 kg slåss mot en tjejvikt på 70+?
Citera
2011-11-07, 16:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej men om man lägger ihop alla incidenter så framträder ett mönster.
Det här fallet, 2 kvinnor och en batong på en intern, tyckte du själv att det gick bra eller?

Fråga vilken kille som helst, hur liten han än är, så kan han bryta sönder en tjej om han måste.
Nu pratar jag lite generellt, inga ytterligheter alltså.

Varför tror du man delar upp könen i t ex kampsporter och boxning osv?
Varför kan inte en killvikt på 48 kg slåss mot en tjejvikt på 70+?
Vilka ALLA incidenter talar du om? Inom kriminalvården?
De flesta som råkar illa ut inom kriminalvården är män.

Kampsport och boxning är irrelevant i sammanhanget.

Edit;
Om jag frågar vilken kille som helst - ja. Killar har ju som bekant en tendens både till att ha en övertro på sin egen förmåga och att framställa den i en oförtjänt fördelaktig dager många gånger... så det säger ju inte så mycket faktiskt.
Senast redigerad av micro113 2011-11-07 kl. 16:52.
Citera
2011-11-07, 17:40
Medlem
Nochillss avatar
Som jag fattar det så har de intagna på häkterna aldrig några handklovar på sig medan det är prioritet på anstalterna.
Citera
2011-11-07, 20:29
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Som jag fattar det så har de intagna på häkterna aldrig några handklovar på sig medan det är prioritet på anstalterna.

Inga handklovar på anstalterna heller. Handklovar används inom kriminalvården vid incidenter, alltså när man ska ta hand om en intagen som lever rövare, samt under transporter efter säkerhetsbedömningar. Oftast är den intagna då - vid transporter alltså - ihopkopplad med en kriminalvårdare vid handlederna.
Citera
2011-11-07, 20:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Men snälla tror du på det där själv?
Jag har blivit påhoppad av en sån där liten sak som tror att om man är förbannad så vinner man en fajt.
Hon gav upp när jag kastade henne i ett cykelställ, hon kunde inte trassla sig ur utan hjälp.

(ja det var inte meningen att ta i så hårt, men hon var mycket lättare och klenare än vad jag trodde, plus att hon var jävligt irriterande!, hennes kompisar gav mig rätt också.)

Sen är det ju om man är beredd på att bli totalt påhoppad av ett psyko som hon blev nu, då hjälper det ju inte om man är typ 1.52, men det hjälper om man är en "dörrvaktstyp".

Nej, det är klart att det där med karate, boxning, thai- och kickboxning, osv. osv. osv. bara är båg.

Klart att det är lite anabola och några veckor på ett gym som gör susen. Både några extra kilo och så lite extra förbannad.

Eller så kanske du hade otur och tänkte fel?
Citera
2011-11-07, 22:48
Medlem
Obehagligt FUP.

Känns som att brister i rutinerna orsakat denna kvinnans död. Plus ett psykfall.
Citera
2011-11-07, 23:35
Medlem
space1s avatar
Jag tror att häktespersonalen borde ha en elpistol som den här nedan eller något liknande!
http://www.youtube.com/watch?v=xdjVCbD0So0&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in