2011-11-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det måste Du ta mig fan tänka om. Gunmarie lär ha sprungit in och försökt nita GM men att hon utifrån den rollen skulle vara tjänstefel etc är ta mig fan ett grovt övertramp från din sida.
Läs igenom dina meningar en gång till och tänk efter................

Nej DU tänker efter - vem vet - hade hon inte kutat in och - låt vara utan avsikt - försett GM med en batong kanske Karen levt idag - det är det vi måste förhålla oss till.

Vidare; hade hon hängt sig fast som en blodigel på GM och för glatta livet försökt göra honom passiv kanske han heller inte lyckats slå Karen till köttmos.

Men istället satte hon sig själv i säkerhet och var sedan passiv efter att ha försett GM med ett mordvapen.

Det är riktigt riktigt vidrigt när man tänker på hur hennes ingripande potentiellt kan vara skillnaden mellan BO:s liv och död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det var ju ett kanoninlägg från din sida! Aspebergers syndrom, är ju kanon att slänga sig med.
Det låter ju perfekt att summera allt med det syndromet.
Om din åsikt är att GM lider av endast detta så bör Du nog tänka om.
Ps: Läs på !

Outredd obehandlad aspergers kan väldigt enkelt få diverse andra påföljder (både förföljelse och bevakningsparanoian är bla sådana) tvångstankar och div manier andra, påståenden om "psykopati" (fyfan skäms nästan över att använda så förlegade termer för er bush folk) och dylikt är rent löjligt att hålla på att yra om.

Försöker du sammankoppla andra bokstavskombinationer med "vrede" så kan jag säga redan nu att jag utan problem kommer springa åttor runt dig och hänga ut dig för övriga i tråden att skratta åt, för någon sådana korrelation kommer du enbart lyckas skapa om du tar hjälp av "fablernas värld" snutten.

Ser man dessutom till alla andra brott han begått av våldskaraktär så har det i samtliga fall funnits någon form av anknytning till personerna som utsatts för dom, att det här fallet således bara skulle vara "okontrollerad" ilska känns högst otroligt snarare var det en hämdaktion riktad mot kriminalvården.

Särskilt eftersom han direkt när dom andra vakterna kommer in släpper vapnet och lägger sig ner på marken.
Senast redigerad av dip 2011-11-01 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Mycket tragisk händelse, dock för tidigt att uttala sig om exakt vad som gick fel.

Ni fåntrattar som tror att ni skulle ha gjort ett bättre jobb än de aktuella vårdarna, tänk på att man inte kan planera för allt och inte vara beredd jämt. Det går inte. Men visst kan man tänka att de borde ha varit två plitar hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Nej DU tänker efter - vem vet - hade hon inte kutat in och - låt vara utan avsikt - försett GM med en batong kanske Karen levt idag - det är det vi måste förhålla oss till.

Vidare; hade hon hängt sig fast som en blodigel på GM och för glatta livet försökt göra honom passiv kanske han heller inte lyckats slå Karen till köttmos.

Men istället satte hon sig själv i säkerhet och var sedan passiv efter att ha försett GM med ett mordvapen.

Det är riktigt riktigt vidrigt när man tänker på hur hennes ingripande potentiellt kan vara skillnaden mellan BO:s liv och död.

1. Han hade kunnat haft ihjäl K med endast händerna, ingen större tvekan där.

2. Ja, om alla agerar helt perfekt i alla oväntade situationer så skulle olyckor aldrig inträffa.

3. Lugna ner dig idiot.
Senast redigerad av trollet- 2011-11-01 kl. 22:28.
Citera
2011-11-01, 22:29
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag skiter i om han har alla modeaktiga bokstavskombinationer som existerar. Han är en våldsbenägen fulblodspsykopat, han behöver ingen ursäkt för att slå ihjäl någon.

Det är självklart ingen ursäkt utan möjligtvis en förklaring.
Citera
2011-11-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
Mycket tragisk händelse, dock för tidigt att uttala sig om exakt vad som gick fel.

Ni fåntrattar som tror att ni skulle ha gjort ett bättre jobb än de aktuella vårdarna, tänk på att man inte kan planera för allt och inte vara beredd jämt. Det går inte. Men visst kan man tänka att de borde ha varit två plitar hela tiden.

Nu blir jag tamigfan förbannad - det är ingen som säger sig göra ett bättre jobb.

MEN

Den här pensionärstanten VAR ANSTÄLLD för detta, hon hade tio års erfarenhet av Sveriges grövsta kriminella klientel, allt snack om att hon inte skulle kunna förhålla sig till såhär grovt våld är BULLSHIT.

Och du, som ditt nickname antyder: SLUTA TROLLA.
Senast redigerad av svenbrynolf 2011-11-01 kl. 22:32.
Citera
2011-11-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
1. Han hade kunnat haft ihjäl K med endast händerna, ingen större tvekan där.

Det finns inget belägg för det.

Jag har hållit i en gummibatong av den typ som användes som mordvapen - jag rekomenderar dig att hålla i en sådan så kommer du förstå att en sådan innebär ett ohyggligt mycket grövre våld än enbart knytnävar.

Vidare - hade inte batongen varit där hade hon förmodligen haft mer av en fair fight mot GM och även om hon inte kunnat övermanna honom hade hon kunnat göra det tillräckligt jobbigt för honom för att GM skulle försenas tillräckligt mycket för att tillrusande STOR-plitar skulle kunna plocka ner honom.

Jag blir inte av med den krypande känslan att Gunnmaries agerande kan ha varit avgörande för Karens leva eller dö.
Senast redigerad av svenbrynolf 2011-11-01 kl. 22:36.
Citera
2011-11-01, 22:36
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
Jo, häktade "anses" skyldiga annars hade de inte varit inlåsta. Simpel logik. Sen att man försöker se det som nånting annat rent formellt är en annat sak.

Nej och det är denna naiva släpphänthet som gör att det är en otrygg arbetsplats och en otrygg plats för alla inblandade.

De måste tänka nytt och inse att det inte i första hand handlar om fångarnas rättiheter utan om de anställdas rätt till en trygg och säker arbetsplats.

Du är uppenbarligen fullständigt dum i huvudet. Anses förare som blir stoppade av polisen för utandningsprov skyldiga för rattfylla?
Citera
2011-11-01, 22:44
Medlem
Gunmarie bröt ju t.o.m. handen på GM när hon svingade batongen.

Självklart kan man inte låsta henne för att BO dog. GM hade säkerligen både hoppat och sparkat innan. Detta är självklart bara spekulation. Det är även bara spekulation att hävda att BO skulle överlevt om inte Gunmarie hade ingripit. Att inte ingripa vore om något tjänstefel.
Citera
2011-11-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagheere

Självklart kan man inte låsta henne för att BO dog. GM hade säkerligen både hoppat och sparkat innan. Detta är självklart bara spekulation. Det är även bara spekulation att hävda att BO skulle överlevt om inte Gunmarie hade ingripit. Att inte ingripa vore om något tjänstefel.

Det är inte spekulation att Gunnmarie förser GM med mordvapnet - det är ett obestridet faktum.
Citera
2011-11-01, 22:56
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Outredd obehandlad aspergers kan väldigt enkelt få diverse andra påföljder (både förföljelse och bevakningsparanoian är bla sådana) tvångstankar och div manier andra, påståenden om "psykopati" (fyfan skäms nästan över att använda så förlegade termer för er bush folk) och dylikt är rent löjligt att hålla på att yra om.

Försöker du sammankoppla andra bokstavskombinationer med "vrede" så kan jag säga redan nu att jag utan problem kommer springa åttor runt dig och hänga ut dig för övriga i tråden att skratta åt, för någon sådana korrelation kommer du enbart lyckas skapa om du tar hjälp av "fablernas värld" snutten.

Ser man dessutom till alla andra brott han begått av våldskaraktär så har det i samtliga fall funnits någon form av anknytning till personerna som utsatts för dom, att det här fallet således bara skulle vara "okontrollerad" ilska känns högst otroligt snarare var det en hämdaktion riktad mot kriminalvården.

Särskilt eftersom han direkt när dom andra vakterna kommer in släpper vapnet och lägger sig ner på marken.

Du får gärna springa i åttor och hänga ut mig men som stöd till mitt inlägg så har jag en sambo som arbetar med patienter med syndromet. Hon har även lyssnat på C Gillberg så jag är inte helt övertygad om att Du tuggar rätt. Före Du springer i åttor så tror jag att Du bör kolla lite fakta.
Ett tips är att googla på Christopher Gillberg.....
Citera
2011-11-01, 22:59
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det är inte spekulation att Gunnmarie förser GM med mordvapnet - det är ett obestridet faktum.

Att hon skulle förse GM med en batong är väl att ta i...
Citera
2011-11-01, 22:59
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagheere

Det vet vi ju faktiskt inte eftersom Gm har en svullen möjligen bruten hand men det kan lika väl ha hänt när han bankade på BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in