2011-12-09, 12:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Han attackerade en man tidigare och hur slutade det? Killen kunde ta sig loss och larma.

Givet är att om vakt #2 i detta fall hade varit en man så hade detta slutat på ett annat sätt. Även om han hade lyckats övermanna vakt 2 så hade vaktstyrkan hunnit fram innan någon dött.
Ta sig loss? och larma..

Var framgår det att han tog sig loss?

Såsom jag uppfattat det så lyckades han larma och förstärkningen hjälpte honom.

Larm bär man vanligen på sig - det skall vara åtkomligt i alla lägen.
Citera
2011-12-09, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icontrol
Jag fattar inte, det är simpelt att lösa. Behövs knappast mer personal eller liknande, även 40KGs brudar kan jobba på världens farligaste häkten/fängelse OM de inför att varje gång en intagen ska ut ur cellen så ska händerna in genom ett hål och bojas. På toa, på promenad och ja överallt.

Varför inte göra det? Hittar ingen anledning, anses det kränkande eller vadå?
Vad händer då med en människan som före dom - alltså i princip fortfarande inte skyldig i lagens mening - behandlas som ett kadaver, och som sedan efter dom skall ut på avdelning med andra intagna och mycket sämre bemanning än på häkte?

För du vet väl att vi inte har cellfängelse i Sverige - dvs de sitter inte inlåsta på sina rum 24/7, utan det är upplåsning på morgonen och inlåsning på kvällen.
Senast redigerad av micro113 2011-12-09 kl. 12:38.
Citera
2011-12-09, 13:04
Medlem
BO:s familj borde få skadestånd av den ansvariga myndigheten. Problemen had påtalats tidigare och inget gjorts.
Citera
2011-12-09, 21:54
Medlem
Nån som vet om man kan och vart man kan få tag i hela övervaknings filmen från häktet???
Citera
2011-12-10, 00:08
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yynne
Nån som vet om man kan och vart man kan få tag i hela övervaknings filmen från häktet???

Nej, filmen lär du inte få tag i. Den finns enbart hos polisen, med vääääldigt begränsad tillgänglighet. Varför vill du ha tag på den ens?
Citera
2011-12-10, 01:02
Medlem
Om dn bara finns hos polisen, Hur kan en del klipp då ha legat på youtube
Samt vissa nyhetskanaler har visat delar utav den.
Och om den bara skulle finnas hos polisen ,vad är det som Säger att dom inte kan läcka den vidare!!
har hänt förr, och kommer Hända igen!!!
Citera
2011-12-10, 01:31
Medlem
Citat:

Varför? Ska du runka då? Tappade din mamma dig i golvet strax efter att du föddes?

OnT: Hoppas KV skärper upp allting nu. Karens död var riktigt onödig (vila i frid Karen) och allt berodde på en naivitet ifrån KV:s sida. Spara cash var nummer 1 i deras små hjärnor. Chefen på flempans häkte borde rimligen åtalas för...? Överlåter jag till jurister. Men i grund och botten ska vi nog tänka på det här (+pengar från Reinfeldska styret, vilket samhälle vill vi ha?)

Mvh Gammal som kan systemet
Citera
2011-12-10, 11:32
Medlem
Synd Att inte din morsa var här så hade ja rynkat till henne i stället !!!
Citera
2011-12-10, 11:34
Medlem
Citat:
Och om den bara skulle finnas hos polisen ,vad är det som Säger att dom inte kan läcka den vidare!!

Håller med. Filmen måste läcka ut förr eller senare oavsett vad alla gnälliga moralkärringar i denna tråden tycker om saken.
Citera
2011-12-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad händer då med en människan som före dom - alltså i princip fortfarande inte skyldig i lagens mening - behandlas som ett kadaver, och som sedan efter dom skall ut på avdelning med andra intagna och mycket sämre bemanning än på häkte?

För du vet väl att vi inte har cellfängelse i Sverige - dvs de sitter inte inlåsta på sina rum 24/7, utan det är upplåsning på morgonen och inlåsning på kvällen.

Ja du....... om alternativet är att den häktade erbjuds möjlighet att slå ihjäl en oskyldig människa så är det rimligt att den intagne får bojjor eller liknande. Du nämner kadaver, hur tror du brottsoffrets tankar var under misshandeln. Gällande dina påstående om inlåsning osv så har du jävligt fel eftersom det är helt beroende vem och varför man sitter häktad.
Citera
2011-12-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gowithflow132
Varför? Ska du runka då? Tappade din mamma dig i golvet strax efter att du föddes?

OnT: Hoppas KV skärper upp allting nu. Karens död var riktigt onödig (vila i frid Karen) och allt berodde på en naivitet ifrån KV:s sida. Spara cash var nummer 1 i deras små hjärnor. Chefen på flempans häkte borde rimligen åtalas för...? Överlåter jag till jurister. Men i grund och botten ska vi nog tänka på det här (+pengar från Reinfeldska styret, vilket samhälle vill vi ha?)

Mvh Gammal som kan systemet

Skit ner dig. Jag vill också ha den. Och vad jag skall ha den till säger jag inte till dig din boll.
Citera
2011-12-10, 14:04
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:

Så vitt jag vet ligger inga klipp från filmen på youtube? Det nyhetskanalerna har visat är bilder från säkerhetskamerorna, alltså stillbilder. Dessa kommer från förundersökningen, som är offentlig och som du kan hitta här i tråden. Likaså var det i programmet uppdrag granskning, där de visade bilder ifrån kamerorna, men inte filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Håller med. Filmen måste läcka ut förr eller senare oavsett vad alla gnälliga moralkärringar i denna tråden tycker om saken.

Varför måste den det? Varför ska den läcka? Vad är anledningen till att ni vill se det? En beskrivning av vad som hänt finns ju att läsa för alla som vill, varför måste man tvunget se skiten i rörliga bilder också?

Filmen i sig finns i en kopia, inlåst hos polisen, med extremt liten krets som har tillgång till den - har hört uppgifter om att det rör sig om tre personer. Därmed är det sjukt korkat av någon av dessa att läcka filmen, eftersom det är jäkligt lätt att se vem som har gjort det. DÄRFÖR tror jag inte att filmen kommer att läcka, och jag hoppas fan att den inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in