Citat:
Ursprungligen postat av Pentatonic
Ett mycket grundläggande krav torde vara att hålla ansiktsuttryck under kontroll. Ser Karens breda flinande som helt opassande för den arbetsmiljö hon vistas i.
Vad som vanligen uppfattas som ett vänligt leende kan uppfattas som ett hånflin av personer i
'utsatta' situationer. Mycket möjligt att detta triggade dräparen.
Otroligt intressant synpunkt! Du har faktiskt en god poäng! Jag såg bilderna och tänkte att märkligt att just en attraktiv tjej som ler mot fången råkar ut för en sådan här sak. Men som du skriver, han kan ju ha uppfattat det väldigt annorlunda i sin sjuka hjärna.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterThor
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden och antar att någon annan har skrivit detta innan men, hur FAN kan en tjej på 160 cm och 45-50 kg jobba som kriminalvårdare?
Jag tycker väldigt synd om henne som blev dödad av en sån total psykopat, men man borde naturligtvis införa hårda fyskrav för att vara fångvårdare typ att man måste vara minst 180 cm lång och väga 80 kg samt ha en viss styrka.
Plitar genomgår redan idag fystest vihos Pliktverket vid anställning.
Med tanke på att de som arbetar inom kriminalvården är flera tusen så säger det sig självt att det är omöjligt att anställa vältränade män på samtliga poster. Om man avser att göra detta måste man höja lönerna tiofalt för att lyckas rekrytera så många vältränade stora män.
Personal inom kriminalvården är ganska representativt för samhället i stort, långa, korta, kvinnor, män, tjocka, smala, smarta, korkade och olika etniciteter. Det kallas mångfald.
Vila i frid lilla söta negerflicka.