2011-11-01, 18:52
Medlem
Så efter 18 slag får han tag på batongen. Men kollar man bilderna så är ju kroppen flyttad från det att han fått tag på batongen tills dess att han blir övermannad? Har han flyttat den eller har hon försökt släpa sig därifrån?

http://imageshack.us/photo/my-images/266/68680178.png/
Citera
Medlem
Min första tanke är varför inte vakterna är beväpnade med pistol?

Men vi är ju så jäkla mesiga i detta land så det skulle inte vara "acceptabelt" eller något liknande trams...

Bara att meja ner GM om han gör nåt sånt här, problem solved.

Men tjejen borde absolut inte varit där ensam med den psykopaten oavsett. Huvuden måste rulla i ledningen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Enligt artikeln har ju dom anställda fått reda på att det handlade om en farlig fånge som man skulle vara minst två att hantera, men det verkar ju den nu mördade inte brytt sig i, kanske ville hon visa sig duktig..

Den informationen nådde aldrig ut till BO, hon blev aldrig informerad om Eriks tillstånd
Citera
2011-11-01, 18:53
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentatonic
Ett mycket grundläggande krav torde vara att hålla ansiktsuttryck under kontroll. Ser Karens breda flinande som helt opassande för den arbetsmiljö hon vistas i.

Vad som vanligen uppfattas som ett vänligt leende kan uppfattas som ett hånflin av personer i
'utsatta' situationer. Mycket möjligt att detta triggade dräparen.
Otroligt intressant synpunkt! Du har faktiskt en god poäng! Jag såg bilderna och tänkte att märkligt att just en attraktiv tjej som ler mot fången råkar ut för en sådan här sak. Men som du skriver, han kan ju ha uppfattat det väldigt annorlunda i sin sjuka hjärna.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterThor
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden och antar att någon annan har skrivit detta innan men, hur FAN kan en tjej på 160 cm och 45-50 kg jobba som kriminalvårdare?

Jag tycker väldigt synd om henne som blev dödad av en sån total psykopat, men man borde naturligtvis införa hårda fyskrav för att vara fångvårdare typ att man måste vara minst 180 cm lång och väga 80 kg samt ha en viss styrka.
Plitar genomgår redan idag fystest vihos Pliktverket vid anställning.

Med tanke på att de som arbetar inom kriminalvården är flera tusen så säger det sig självt att det är omöjligt att anställa vältränade män på samtliga poster. Om man avser att göra detta måste man höja lönerna tiofalt för att lyckas rekrytera så många vältränade stora män.

Personal inom kriminalvården är ganska representativt för samhället i stort, långa, korta, kvinnor, män, tjocka, smala, smarta, korkade och olika etniciteter. Det kallas mångfald.

Vila i frid lilla söta negerflicka.
Senast redigerad av GirigaJuden 2011-11-01 kl. 18:57.
Citera
2011-11-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristiSoldat
Min första tanke är varför inte vakterna är beväpnade med pistol?

Men vi är ju så jäkla mesiga i detta land så det skulle inte vara "acceptabelt" eller något liknande trams...

Bara att meja ner GM om han gör nåt sånt här, problem solved.

Men tjejen borde absolut inte varit där ensam med den psykopaten oavsett. Huvuden måste rulla i ledningen...
I det här fallet kom GM över en batong. Vafan tror du händer när han kommer över en pistol?
Citera
2011-11-01, 18:55
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLYKOZ
Man ska inte trä remmen runt handleden då risken är stor att man får brott/frakturer om någon får tag på batongen o t.ex vrider batongen bakåt.Remmens ögla ska ligga runt tummen, remmen ska ligga dubbel över handlovens översida för sedan läggas tvärs över handens insida.
Men principen... är ju att ingen ska kunna knycka batongen.
Citera
2011-11-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drizzel
I det här fallet kom GM över en batong. Vafan tror du händer när han kommer över en pistol?

Du verkar inte ha kolla på händelseförloppet. Den kvinnliga kollegan kom till undsättning med en batong som man måste vara nära GM för att använda. Det var därför han lyckades ta batongen från henne. Om hon riktat en pistol mot honom istället hade hon kunna vara någon meter ifrån och skjuta om han närmar sig.
Citera
2011-11-01, 18:59
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.svensson
och du hade varit cool lugn med en psykotisk fånge som precis hade tagit din batong samt och som precis slagit ner din kollega.
läs på lite om liknade fall om hur mycket våld och hur många personer som behövs för att stoppa en GM som fått ett psykbryt. Det finns rätt mycket filmer på ytuben filmat av polis och häktespersonal finns många filmer från övervakningskameror.

Det är jävligt lätt i efterhand att sitta framför en datorskärm i lugn o trygg miljö och analysera vad vakten skulle ha gjort och inte gjort och sen fantisera hur du skulle gjort

vakten gjorde ett försök att få den psykotiska GM att avbryta attacken genom att slå med sin batong men misslyckades och blev avväpnad hon kunde inte göra mer mer än att sätta sig själv i säkerhet och försöka få larmstyrkan att komma till undsättning så fort som möjligt.
Man kan inte klandra henne för BOs död ska man klandra någon så är det ledningen på häktet.
En person som gör som svenbrynolf beskriver har inte något att göra i det här yrket. Själv är jag 100% säker att jag hade brottat ned honom eller åtminstone gjort mitt bästa för att oskadliggöra honom. I ett sånt här yrke måste man styrka, teknik och självförtroende att agera annars är man inkompetent.

Sen är det givetvis ledningens fel att man har anställt fel personer. Men tyvärr är det så att väldigt få kvinnor skulle klara av den där situationen. Men då ska de inte heller jobba där.

Det borde vara krav på att man tränar någon kampsport om man ska arbeta så här. Då blir man både van vid smärta och får teknik och självförtroende att agera.
Citera
2011-11-01, 19:12
Medlem
GirigaJudens avatar
Som ni ser är det ju två kvinnor som även öppnar för GM första gången på filmen.

Jag tror att något i Karens beteende utlöste den här reaktionen, han hade kunnat attackera de två kvinnorna som öppnade dörren, han hade kunnat attackera Karen redan när han kom ur hissen och han hade lätt kunnat attackera kvinnan som kom till undsättning med batongen.

Vem vet, ett brett leende mot GM och någon syrlig kommentar kanske fick honom att få ett vansinnesutbrott, han var ju redan väldigt psykiskt instabil och hatade plitar.
Citera
2011-11-01, 19:15
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drizzel
Så efter 18 slag får han tag på batongen. Men kollar man bilderna så är ju kroppen flyttad från det att han fått tag på batongen tills dess att han blir övermannad? Har han flyttat den eller har hon försökt släpa sig därifrån?

http://imageshack.us/photo/my-images/266/68680178.png/

Det är väl två olika kameravinklar? Jämför dörrarna.
Citera
2011-11-01, 19:17
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkönGrabb
Den informationen nådde aldrig ut till BO, hon blev aldrig informerad om Eriks tillstånd
Men måste ju vara i eget intresse att man tar rätt på sån info..
Citera
2011-11-01, 19:20
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
En person som gör som svenbrynolf beskriver har inte något att göra i det här yrket. Själv är jag 100% säker att jag hade brottat ned honom eller åtminstone gjort mitt bästa för att oskadliggöra honom. I ett sånt här yrke måste man styrka, teknik och självförtroende att agera annars är man inkompetent.

Sen är det givetvis ledningens fel att man har anställt fel personer. Men tyvärr är det så att väldigt få kvinnor skulle klara av den där situationen. Men då ska de inte heller jobba där.

Det borde vara krav på att man tränar någon kampsport om man ska arbeta så här. Då blir man både van vid smärta och får teknik och självförtroende att agera.
Helt enig med dig. Alla som skriker efter jämlikhet kan dra åt helvete! Det är tjänstefel att anställa kvinnor som väktare/poliser osv. De klarar inte av svåra situationer och gör man inte det har man inget där att göra.

Den där patetiska kvinnan som skulle komma till undsättning förtjänar en stor känga. Hon bidrog till stor del i Karens död. Hon i princip ger honom batongen och springer sedan och gömmer sig. Jävla hora. Ge henne foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in