2011-10-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Nåväl, jag trodde det var klarlagt att Erik hade aspberger och uppenbarligen lider han inte av någon tyngre störning enligt undersökning. Därför är min slutsats att han har aspberger kombinerat med ren elakhet och empatilöshet... Jag tror tyvärr att empatilösheten KAN höra till aspbergerbilden.
Att aset sedan vägrar prata om vad han gjort är ju också ett tecken på att han är tillräckligt frisk för att fatta att han gjort något fel, men uppenbarligen anser att han står över alla andra eftersom han inte "behöver" förklara sig.
Jag tycker fortfarande du drar alla över en kam. Dessutom heter det ASPERGER och inte aspberger. Många med asperger saknar inte alls empati, utan detta är något som har blivit felförstått av sådana som du (som förövrigt bör sitta i tvångströja).. Dessutom tycker jag det första mordförsöket var helt acceptabelt, klart man blir förbannad om någon krossar ett glas i ens ansikte.
Samt så är man dessutom helt frisk om man lider av asperger, och inte sjuk på något vis..
Citera
2011-10-27, 19:55
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Jag tycker fortfarande du drar alla över en kam. Dessutom heter det ASPERGER och inte aspberger. Många med asperger saknar inte alls empati, utan detta är något som har blivit felförstått av sådana som du (som förövrigt bör sitta i tvångströja).. Dessutom tycker jag det första mordförsöket var helt acceptabelt, klart man blir förbannad om någon krossar ett glas i ens ansikte.
Samt så är man dessutom helt frisk om man lider av asperger, och inte sjuk på något vis..

Lider du också av asperger?
Citera
2011-10-28, 01:21
Medlem
Irrblossas avatar
Jag drar inte alla ASPERGER över en kam, men de flesta av dessa individer jag träffat på i mitt liv har saknat empati. Det är enbart vad DOM vill som räknas och det kommer dom tyvärr undan med eftersom dom har en ASPERGER diagnos.
Utöver det så verkar det vara ganska vanligt att vissa typer av gärningsmän har denna diagnos... ASPERGER.

OCH nu är det ju fastslaget att allas vår lille Erik hade ASPERGER och min slutsats är att han saknar empati och är genuint elak.
Citera
2011-10-28, 01:25
Medlem
Irrblossas avatar
Jag tror nog att Erik också ansåg att det var helt legalt att försöka mörda någon som han inte tyckte om. Precis som du säger så är det ju helt o-sjukt att tycka att mordförsök inte är okej. Det var ju krossat glas det handlade om...

Idiot.

Nåväl, hur vore det om någon slutade dalta med det lilla krypet och tvingade ur honom fakta? Oavsett om hans ASPERGER ansåg att han hade legal rätt att döda sina vårdare så har han fan i mej ett ansvar i att berätta varför. Hon kanske hade fel hudfärg eller ful frisyr?
Fan vad det ska daltas med fångar...!
Citera
2011-10-29, 08:01
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag tror nog att Erik också ansåg att det var helt legalt att försöka mörda någon som han inte tyckte om. Precis som du säger så är det ju helt o-sjukt att tycka att mordförsök inte är okej. Det var ju krossat glas det handlade om...

Idiot.

Nåväl, hur vore det om någon slutade dalta med det lilla krypet och tvingade ur honom fakta? Oavsett om hans ASPERGER ansåg att han hade legal rätt att döda sina vårdare så har han fan i mej ett ansvar i att berätta varför. Hon kanske hade fel hudfärg eller ful frisyr?
Håller med om att man daltar orimligt mycket med ariern. Det är en brutal kvinnomördare vi talar om, och jag hoppas att han inte kommer ut innan han är mogen för ålderdomshemmet.
Citera
2011-10-29, 10:42
Medlem
Citat:

Idiot.

Som jag förstod det krossade någon ett glas i hans ansikte, inte bara glaset i säg... Läs själv sammanfattningen: Erik Ljungström får hjälp att lura ut en person som vid ett tidigare tillfälle slagit ett glas i ansiktet på honom, vilket gjort att synen gått nästan helt förlorad på ena ögat. Erik Ljungström hugger tre gånger med kniv och offret är ytterst nära att avlida.
Tror idioten är du här som inte läser på innan du kommenterar
Senast redigerad av Myrix 2011-10-29 kl. 10:54.
Citera
2011-10-29, 11:27
Medlem
Irrblossas avatar
Krossat glas i ansiktet är garanterat grov misshandel.
Men jag anser fortfarande inte att det legaliserar att på allvar försöka DÖDA någon.
Självförsvar ja, men mord? Nej.

Det är nog bara psykopatar och (en och annan ASBERGARE) som drar dom växlarna. Möjligtvis en överförfriskad, testosteronstinn fotbollshulligan också.
Citera
2011-10-29, 12:42
Medlem
Citat:
Krossat glas i ansiktet är garanterat grov misshandel.
Men jag anser fortfarande inte att det legaliserar att på allvar försöka DÖDA någon.
Självförsvar ja, men mord? Nej.

Det är nog bara psykopatar och (en och annan ASBERGARE) som drar dom växlarna. Möjligtvis en överförfriskad, testosteronstinn fotbollshulligan också.
Jag orkar inte diskutera med dig, tror inte du vet vad asperger är utan har träffat 2 st och ser dig som expert. Du verkar helt enkelt vara rejält efterbliven.
Till er andra så tycker jag första mordförsöket var helt okej. Hämd är hämd.
Citera
2011-10-29, 13:09
Medlem
Mer-Pillers avatar
Trodde det här va glömt för länge sen.
Det var ju bara en plitjävel.
Citera
2011-10-29, 13:41
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Trodde det här va glömt för länge sen.
Det var ju bara en plitjävel.

Att bli mördad på jobbet är inget bra.
Citera
2011-10-29, 13:43
Medlem
Är det bara jag som är förvånad över att slöddret inte blev sönderslaget av den dödade vaktens kollegor? De borde åtminstone ha mosat hans pungkulor så att han inte kan avla fram fler socialfall.
Citera
2011-10-29, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Är det bara jag som är förvånad över att slöddret inte blev sönderslaget av den dödade vaktens kollegor? De borde åtminstone ha mosat hans pungkulor så att han inte kan avla fram fler socialfall.
Jag ska tala om för dig varför.Därför att plitpacket är en samling fegisar som endast går på folk som är bojade eller i underläge.Hoppas det inte är sista gången.Dock olyckligt att det var en kvinna,alla män är legitima mål.Intagna som inte fällts för något har blivit dödade på svenska häkten i alla tider.Reducerat!snuskiga plit-fittor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in