Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag får den spontana magkänslan att krimvården blåljuger för att rädda sina arslen.
Varför man gör det framstår som konstigt då man rimligen borde veta om dom kameror man
själva huserar och som sitter inne med alla bevis, kameror som såklart åklagare/polis kommer
granska med lupp.
Som skrivet i en artikel på någon av getingen eller bladet så säger herrn åklagare ju faktiskt att han kollat på videon(orna?) och sett vad som faktiskt hände.
jag tänker iaf gå på rättegången och se den med egna ögon.
det är så kriminalvården funkar dom kan aldrig erkänna att dom har gjort/har fel
står lite överallt det han har sett är själva misshandeln det han tyvär inte ser är vad som hände mellan eriks cell och hissen.
har läst 2 olika veriationer 1:a som säger att karen hade gått med han från cellen hela vägen upp på promenaden
och den 2:a är att han attackerade direkt när han gick ur hissen
och det finns 2 olika rutiner på flempan när det gäller promenad
1:a plitarna följer endast med upp på taket om den intagna sitter i arresten/lob:n och det e en bra bit att gå. så då skulle motivet till mordet kunna vara en direkt konskvens av platsbristen som finns i dag då halva kronan är stängd pga av renovering (stambyte) är endast runt 100 platser där nu som används...
2:a när man är på vanlig avdelning följer endast plitarna med en till en hiss så får man åka upp ensam där man möts upp av plitarna på taket så där skulle det kunna vara någon som har sagt något olämpligt som har fått erik välldigt arg.
vet av erfarenhet att många plitar kan vara välldigt nonchalanta av sig och skapa situationer som är helt onödiga. samt hade han asperger som är en autism och dom har svårt för förändringar utan allt måste ske på rutin det jag kan tänka mig som ofta är en orsak till jidder är att han inte fick medicin som han verkligen behövde att det kan vara en orsak till att han gjorde som han gjorde..
vad tror ni?