2011-10-05, 23:33
Medlem
MrMjoelkes avatar
Någon som har någon info om Eriks uppväxt och historia? Alltså innan han blev dömd för brott år 2000?
Citera
2011-10-05, 23:35
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag får den spontana magkänslan att krimvården blåljuger för att rädda sina arslen.
Varför man gör det framstår som konstigt då man rimligen borde veta om dom kameror man
själva huserar och som sitter inne med alla bevis, kameror som såklart åklagare/polis kommer
granska med lupp.

Som skrivet i en artikel på någon av getingen eller bladet så säger herrn åklagare ju faktiskt att han kollat på videon(orna?) och sett vad som faktiskt hände.

jag tänker iaf gå på rättegången och se den med egna ögon.
det är så kriminalvården funkar dom kan aldrig erkänna att dom har gjort/har fel

står lite överallt det han har sett är själva misshandeln det han tyvär inte ser är vad som hände mellan eriks cell och hissen.
har läst 2 olika veriationer 1:a som säger att karen hade gått med han från cellen hela vägen upp på promenaden
och den 2:a är att han attackerade direkt när han gick ur hissen

och det finns 2 olika rutiner på flempan när det gäller promenad
1:a plitarna följer endast med upp på taket om den intagna sitter i arresten/lob:n och det e en bra bit att gå. så då skulle motivet till mordet kunna vara en direkt konskvens av platsbristen som finns i dag då halva kronan är stängd pga av renovering (stambyte) är endast runt 100 platser där nu som används...

2:a när man är på vanlig avdelning följer endast plitarna med en till en hiss så får man åka upp ensam där man möts upp av plitarna på taket så där skulle det kunna vara någon som har sagt något olämpligt som har fått erik välldigt arg.

vet av erfarenhet att många plitar kan vara välldigt nonchalanta av sig och skapa situationer som är helt onödiga. samt hade han asperger som är en autism och dom har svårt för förändringar utan allt måste ske på rutin det jag kan tänka mig som ofta är en orsak till jidder är att han inte fick medicin som han verkligen behövde att det kan vara en orsak till att han gjorde som han gjorde..
vad tror ni?
Citera
2011-10-05, 23:42
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
det är så kriminalvården funkar dom kan aldrig erkänna att dom har gjort/har fel
TEXT

Han åkte upp i hissen själv. Hon väntar på honom uppe och ska ta honom från hissen till tårtbiten. När hon ska låsa upp dörren till tårtan, står han bakom henne och då attackerar han.

Läs Haltalottas inlägg för fan!
Citera
2011-10-05, 23:43
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
är lite lustigt hur kriminalvården säger en sak och polis&åklagaren säger en annan
och familjen som funderar på hur hon kunde få arbeta med en mördare
det var ju inte direkt att hon jobbade på kassan på donken och blev dödad där
så vad hade hon inom kriminalvården att göra alls kan man fråga sig
Mördare är knappast det farligaste klientelet på häkten. De flesta mördare är sorgliga typer som sitter och snyftar sig genom nätterna och behöver sömnmedel för att kunna sova, de flesta som döms för mord är nämligen tidigare ostraffade svennar som haft ihjäl sin fru på fyllan. Tyvärr. Man kan ha en bild av dom som råbarkade yrkeskriminella men så är sällan fallet.

De farligaste är de gravt psykiskt sjuka narkomanerna eftersom de är så oberäkneliga. De kan förvisso också begå mord men de är en väldigt liten del av antalet mördare.

De minst farliga är de äldre yrkeskriminella. Det råder närmast en kollegial och lättsam stämning mellan sådana och personalen.
Citera
2011-10-05, 23:44
Medlem
Förlåt mig, men jag kan av olika anledningar inte släppa den där katastrofala presskonferensen.
GM ska ha varit på ensampromenad, vad innebär det? GM med endast vakt/er närvarande?
På en fråga om tillhyggen/vapen att försvara sig med nämns batong och OC-spray, sen sägs att "i nära anslutning finns ytterligare material att använda...om så skulle behövas."
Vad är det för ytterligare material och vad är nära anslutning...vakttornet?
Citera
2011-10-05, 23:44
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myranlyran
Ja. De som jobbar inom farliga yrken tjötar nog inte extra om det till sina anhöriga, hon sa nog aldrig "hej då nu går jag till jobbet och står ensam öga mot öga mot explosiva psykopater som tänder av och som hatar plitar".

Som anställd försöker man nog hålla undan jobbet från sina anhöriga för att slippa deras oro, och därför blev de nog extra chockade.

jag har själv jobbat inom kategorin farliga yrken (inom bygg) och det visste min familj. allt handlar om att samtala med varandra hur ärlig man är mot sina anhöriga.
har läst ofta om poliser och ordningsvakter som har berättat att deras anhöriga har vart oroliga pga deras yrke och dom har sakt en extra gång att dom älskar varandra för dom vet inte om dom kommer hem igen.

sen tycker jag att e man rädd på jobbet e det dax att byta till något som passar en mycket bättre
alla är inte psyke till vissa yrken
hur skulle det se ut om en doktor var rädd för blod
Citera
2011-10-05, 23:47
Medlem
Dalomsupports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Det är såhär verkligheten är? Det har ju aldrig hänt förut?

Du verkar insatt.

Men nu får du väl för fan tänka till lite!
Det har hänt flera gånger att häktes personal blivit överfallna pga kollegor som kommit till undsättning. Vad tror du hade hänt om inte dom kommit i tid? Tror du gangstern släppt stryptaget då och plockat fram bullar och saft och fikat i stället!
Citera
2011-10-05, 23:49
Bannlyst
Inga Mellgren, vilket miffo! Ett vandradnde lik som leder kriminalvården.

http://www.aftonbladet.se/
Citera
2011-10-05, 23:49
Medlem
Citat:

står lite överallt det han har sett är själva misshandeln det han tyvär inte ser är vad som hände mellan eriks cell och hissen.
har läst 2 olika veriationer 1:a som säger att karen hade gått med han från cellen hela vägen upp på promenaden
och den 2:a är att han attackerade direkt när han gick ur hissen

och det finns 2 olika rutiner på flempan när det gäller promenad
1:a plitarna följer endast med upp på taket om den intagna sitter i arresten/lob:n och det e en bra bit att gå. så då skulle motivet till mordet kunna vara en direkt konskvens av platsbristen som finns i dag då halva kronan är stängd pga av renovering (stambyte) är endast runt 100 platser där nu som används...

2:a när man är på vanlig avdelning följer endast plitarna med en till en hiss så får man åka upp ensam där man möts upp av plitarna på taket så där skulle det kunna vara någon som har sagt något olämpligt som har fått erik välldigt arg.

vet av erfarenhet att många plitar kan vara välldigt nonchalanta av sig och skapa situationer som är helt onödiga. samt hade han asperger som är en autism och dom har svårt för förändringar utan allt måste ske på rutin det jag kan tänka mig som ofta är en orsak till jidder är att han inte fick medicin som han verkligen behövde att det kan vara en orsak till att han gjorde som han gjorde..
vad tror ni?

Ja, det kan ju vara - för honom - 100 orsaker som ligger till grund. Medicin som du skriver, ändring av promenadtid (om de brukade ha fasta tider), pengar/lön, en penna... Vad man har fattat är att för den inlåste i häktescellen kan minsta småsak utlösa ett vredesutbrott pga droger, ovisshet, psykisk ohälsa, maktlöshet osv.
Citera
2011-10-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium
Förlåt mig, men jag kan av olika anledningar inte släppa den där katastrofala presskonferensen.
GM ska ha varit på ensampromenad, vad innebär det? GM med endast vakt/er närvarande?
På en fråga om tillhyggen/vapen att försvara sig med nämns batong och OC-spray, sen sägs att "i nära anslutning finns ytterligare material att använda...om så skulle behövas."
Vad är det för ytterligare material och vad är nära anslutning...vakttornet?

Ja frågan är befogad.
Hade man haft en tazer tror jag BO hade levt idag.
Citera
2011-10-05, 23:53
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Mördare är knappast det farligaste klientelet på häkten. De flesta mördare är sorgliga typer som sitter och snyftar sig genom nätterna och behöver sömnmedel för att kunna sova, de flesta som döms för mord är nämligen tidigare ostraffade svennar som haft ihjäl sin fru på fyllan. Tyvärr. Man kan ha en bild av dom som råbarkade yrkeskriminella men så är sällan fallet.

De farligaste är de gravt psykiskt sjuka narkomanerna eftersom de är så oberäkneliga. De kan förvisso också begå mord men de är en väldigt liten del av antalet mördare.

De minst farliga är de äldre yrkeskriminella. Det råder närmast en kollegial och lättsam stämning mellan sådana och personalen.

jag håller med om allt vi ser det på samma sätt
är dom utan erfarenhet som tror att mördarna är värst
och dom flesta har ens inte haft ett uppsåt att döda heller utan det har spårat ur totalt för dom.
jäkla alkohol att ställa till det för folk
Citera
2011-10-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet

Jag trodde det var de gamla, hederliga pedofilerna ("jag skulle aldrig kunna skada ett barn") och de gamla tjack-tjuvarna som var mest harmlösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in