2011-10-18, 23:04
Medlem
Har videon kommit ut ännu och är det någon som vet när åtal ska väckas?
Citera
2011-10-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke.B
Har videon kommit ut ännu och är det någon som vet när åtal ska väckas?

De kommer försöka sekretess belägga videon med hänsyn till de anhöriga.. Så den kommer nog inte komma ut om inte någon råka läcka den..
Citera
2011-10-25, 14:04
Medlem
Tuesdays avatar
RPU klar - inte vårdmaterial.
Kan dock kompletteras med ytterligare undersökning.

http://www.dn.se/sthlm/28-aring-inte-psykiskt-stord
Citera
2011-10-25, 15:20
Medlem
Irrblossas avatar
Typisk gärningsman som inte är särskilt stört, mer än vanlig hederlig Aspberger.
Kombinerat med genuin elakhet.

Tror många gärningsmän lider mer av genuin elakhet och empatilöshet snarare än diagnostiserbar störning...
Däremot (hjälp, halva fb hoppar på mig!) tror jag att aspberger förekommer oftare tillsammans med ovanstående bitar...
Citera
2011-10-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
tänk på att han är en aspbergare han har en autism + garanterat några andra diagnoser en sjuk människa. det kan tyckas men dom som bär det stora ansvaret är beslutsfattarna.
karen hade bara otur att det var just hon som stod och tog i mot vid hissen den förmiddagen
Visst, vi aspergare är väldigt sjuka människor. Tack för att du berättar det för oss!
Nu ska jag fortsätta med mina sysslor som innebär allt med kriminellt inslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Typisk gärningsman som inte är särskilt stört, mer än vanlig hederlig Aspberger.
Kombinerat med genuin elakhet.

Tror många gärningsmän lider mer av genuin elakhet och empatilöshet snarare än diagnostiserbar störning...
Däremot (hjälp, halva fb hoppar på mig!) tror jag att aspberger förekommer oftare tillsammans med ovanstående bitar...

Ja, vi är ju självklart sjukare än alla andra här på våran jord.. nu ska jag gå och fila på min yxa som jag ska jaga grannbarnen med, för jag är ju så sjuk för att jag delar samma sjukdom som denna Erik.
Citera
2011-10-26, 07:27
Medlem
MacsterMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMNK
Det är väl han. Jag var själv där o njöt tillfälligt av HV:s serieseger (sedan var det ju inte så kul), inte speciellt viktigt i fallet men ändå, han ser ju inte helt nöjd ut, det skulle inte jag heller vara om jag bodde i Södertälje och dessutom höll på SSK (om det nu är han d v s). Vad tror ni? http://tinypic.com/r/sfcewp/7

Det där är ju inte Erik.
Citera
2011-10-26, 09:32
Medlem
Irrblossas avatar
Nu är vi off topic och lallar, snart är MOD här och skäller på oss och delar ut varningar...

Herr Aspberger som överreagerade: Som jag sa så kommer jag att bli påhoppad av aspberger eliten...! Hoppas du på något plan förstod att jag var ett uns ironisk?

Nåväl, jag trodde det var klarlagt att Erik hade aspberger och uppenbarligen lider han inte av någon tyngre störning enligt undersökning. Därför är min slutsats att han har aspberger kombinerat med ren elakhet och empatilöshet... Jag tror tyvärr att empatilösheten KAN höra till aspbergerbilden.

Har man ingen empati kan man nog lättare vara elak...

Att aset sedan vägrar prata om vad han gjort är ju också ett tecken på att han är tillräckligt frisk för att fatta att han gjort något fel, men uppenbarligen anser att han står över alla andra eftersom han inte "behöver" förklara sig.
Citera
2011-10-26, 11:59
Medlem
Koreanskbots avatar
Citat:
Det är väl han. Jag var själv där o njöt tillfälligt av HV:s serieseger (sedan var det ju inte så kul), inte speciellt viktigt i fallet men ändå, han ser ju inte helt nöjd ut, det skulle inte jag heller vara om jag bodde i Södertälje och dessutom höll på SSK (om det nu är han d v s). Vad tror ni? http://tinypic.com/r/sfcewp/7

Det där ju inte likt han för 5 öre.
Citera
2011-10-26, 22:02
Medlem
DrSpokes avatar
Citat:
Är inte detta GM Erik Ljungström. Satt o kollade lite gamla klipp på mitt favoritlag HV71 och studsade till på slutet av klippet när Kung Davidsson spelade Södertälje SK ur eliten. Visst fan är detta häktesmördaren från Södertälje http://i51.tinypic.com/muid5f.jpg
Länk till hockeyligan: http://hv71.hockeyligan.se/?contentid=21564075009&epslanguage=sv#/video.815443656001

Nej.
Nyss hemkommen från den pinsamma insatsen mot Bofors och din kille var där...

Fail.
Citera
2011-10-26, 22:15
Medlem
volvo 240s avatar
Så nån som har mer bilder på snygga Karen än henens facebookbild?
Citera
2011-10-27, 04:13
Medlem
idioten345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
Nej.
Nyss hemkommen från den pinsamma insatsen mot Bofors och din kille var där...

Fail.

öhh vaa? Lirar GM hockey,borde inte han vara efterlyst eller nåt,menar ganska vågay av honom efter vad han påstås ha gjort
Citera
2011-10-27, 16:10
Medlem
Svanen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idioten345
öhh vaa? Lirar GM hockey,borde inte han vara efterlyst eller nåt,menar ganska vågay av honom efter vad han påstås ha gjort

Jag tror du var lite trött när du svarade eftersom du så grovt missade att det inte alls rör sig om GM.. Tror du man får springa på hockey när man sitter anhållen för mord, mordförsök och mordbrand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in