2010-04-30, 01:11
Medlem
Packie McRearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Någon som vet hållbarheten på vita MDMA-kristaller? Ponera att jag köper på mig ett stort lager som skall räcka för personligt bruk i 5 år, håller kristallerna så länge?

MDMA är en substans som inte tappar i potens på 100 år då dess halveringstid är enormt lång. Så har du disciplinen att sitta på kristaller för 5 års bruk, go on.
Citera
2010-05-03, 16:26
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Läste för länge sen att hållbaherheten för mdma och många andra kemikalier är tillräckligt bra för att hålla sig från tiden då de byggde pyramiderna tills nu. Alltså ett par tusen år om man förvarar det rätt (torrt). Källan var tillräckligt trovärdig för att jag skulle komma ihåg det.

*edit: detta kanske duger http://ecstasy.org/books/e4x/e4x.ch.12.html

Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
MDMA är en substans som inte tappar i potens på 100 år då dess halveringstid är enormt lång. Så har du disciplinen att sitta på kristaller för 5 års bruk, go on.

Låter för bra för att vara sant! Tack så mycket för informationen. Självdiciplin har jag inte gott om, men tanken är iallafall att unna mig en MDMA-kväll varje månad.

Vi får hoppas att jag klarar det, dock tror jag faktiskt att det kommer att gå betydligt snabbare än 5 år att förbruka alltihopa. Speciellt med den drogen, det går bara inte.
Senast redigerad av Hysteria90 2010-05-03 kl. 16:32.
Citera
2010-05-05, 14:48
Medlem
weedsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Haha been there, done that. Hallucinationerna är sjukt verkliga ja, det går knappt att urskilja dem från verkliga saker. Kommer ihåg i höstas när vi satt i skogen och rökte cigg, då såg vi en hel polisstyrka med hundar och alltihopa som sprang emot oss. Alla upplevde det likadant också, sjukt äckligt.

Har en polare som bodde i London för ett par år sedan, då snortade han 300mg MDMA, som han trodde var koks. Efter det såg han en rosa elefant som trummade till Drum & Base, det tog honom två månader att bli sig själv i huvudet efter det.

Hehe som sagt, i slutet när man tagit lite väl mycket så slår hjärnan knut på sig själv, riktigt ordentligt också. Var försiktig i fortsättningen, tror inte det kan vara allt för nyttigt om man gör det mer än någon gång per år.

/Hysteria

Detta var rätt mycket standard i början av 20-talet och framåt... berodde på att knapparna så gott som alltid innehöll en stadig mix av MDMA, MDEA och MDMA. Nästan alltid tjack också... därför jag upplevde mina ecstacyrus så mycket mer magiska då än vad jag gör nu på kristaller. Speciellt MDA var en ingridiens som man nästan alltid stötte på, eftersom de flesta piller gav endel hallisar. Vi vet ju också att MDMA i stora mängder metaboliseras till MDA i kroppen, således kan även rent MDMA ge hallucinationer... men det är ju inte förens i slutet mot ruset då.

Det du beskriver om din kompis hände alltid mig och mina vänner då vi började (piller dock). Jag minns fortfarande den dansande köttätande kaktusen i kruka som jag såg rätt mycket av mitt första rus... jag minns aldrig att jag tyckte det var obehagligt eller så, inte mina vänner heller. Och det hände ju rätt ofta att folk gjorde och sa jävligt knäppa saker... det hörde till helt enkelt.

Har en helt annan syn på MDMA nu... drar i mig 200mg och sen så är jag helt vanlig och klar i huvudet 4 timmar senare och käkar pizza. Och nu när man vet att det kanske inte är så bra att blanda med tjack, så nöjer jag mig med att ruset inte riktigt är det samma som förut... även fast jag saknar det
Citera
2010-05-16, 18:44
Medlem
Maipenrais avatar
Tjena.

Har fått tag på ett gäng knappar och är nu riktigt sugen på att inmundiga dessa i gott sällskap.
Jag går på medicinering, Voxra, lyrica och seroquel. Är det någon fara att blanda? Det är ju inga sedvanliga ssri!!
Citera
2010-06-28, 01:54
Bannlyst
Så sjukt jävla bra FAQ. Fick mig att tänka om, verkar ju relativt 'farligt' så att säga.

Inte sett en liknande för LSD, men kan tänka mig att det är relativt farligt, men inte i närheten av E.

någon som har erfarenhet av båda och kan säga ungefär hur "farligt" dom ligger respektive i "farlighetsskalan"?

Mvh
Citera
2010-06-28, 03:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sotegihe
Så sjukt jävla bra FAQ. Fick mig att tänka om, verkar ju relativt 'farligt' så att säga.

Inte sett en liknande för LSD, men kan tänka mig att det är relativt farligt, men inte i närheten av E.

någon som har erfarenhet av båda och kan säga ungefär hur "farligt" dom ligger respektive i "farlighetsskalan"?

Mvh

Definera " farligt" ? E är en centralstimulant och påverkar kroppen.. LSDns påverkan på kroppen är minimala.. Dock leker det runt med psyket mera.. Så om du är en person som är sjukt instabil, typ flippar sönder ifall du spiller mjölk skall du icke bruka LSD..
Citera
2010-06-28, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
Definera " farligt" ? E är en centralstimulant och påverkar kroppen.. LSDns påverkan på kroppen är minimala.. Dock leker det runt med psyket mera.. Så om du är en person som är sjukt instabil, typ flippar sönder ifall du spiller mjölk skall du icke bruka LSD..
Hmm, glömde skriva själva poängen, ber om ursäkt

Hade min LSD debut för inte allt för länge sen, gick väldigt bra med tanke på hur lite jag visste egentligen och undrande om man skulle kunna göra på samma sätt.

Skulle ju kunna kastat i mig ½lapp istället för en hel. När det gäller E känns det rent spontant som man ska köra på ½ alternativet om du förstår hur jag menar?
Citera
2010-06-28, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sotegihe
Hmm, glömde skriva själva poängen, ber om ursäkt

Hade min LSD debut för inte allt för länge sen, gick väldigt bra med tanke på hur lite jag visste egentligen och undrande om man skulle kunna göra på samma sätt.

Skulle ju kunna kastat i mig ½lapp istället för en hel. När det gäller E känns det rent spontant som man ska köra på ½ alternativet om du förstår hur jag menar?

Ah, förstår!

Nä, jag körde en hel lapp Shiva och körde en hel E.. Kände dock inte så mycket, dock gjorde två brud kompisar det men dock inte kill polaren Kanske var för att vi åt innan ganska mycket? Men misstänker att de var tjack i dem..

Kör på en hel skulle jag säga Annars finns det risk att du känner " Fan varför tog jag inte en hel"..
Citera
2010-06-28, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
Ah, förstår!

Nä, jag körde en hel lapp Shiva och körde en hel E.. Kände dock inte så mycket, dock gjorde två brud kompisar det men dock inte kill polaren Kanske var för att vi åt innan ganska mycket? Men misstänker att de var tjack i dem..

Kör på en hel skulle jag säga Annars finns det risk att du känner " Fan varför tog jag inte en hel"..
Haha, tack för svaren!
Citera
2010-06-28, 23:30
Medlem
någon som käkat E med wolksvagen på? hittade inte den på länken där man kunde hitta massor
Citera
2010-07-07, 15:35
Bannlyst
Hur länge är rekommenderat att vänta mellan varje intag av E?

Hur är det med tolerans? Korstolerans till andra centralstimulerande exempelvis?

Hur får man bort käkspänningarna, gnisslandet/ tuggandet i munnen :P?

Magnesium som någon nämnde på apoteket?

Va ska man proppa i sig dagen efter för att inte känna sig så sliten? 5-htp har jag läst om.. Men mera mat som kroppen behöver..
Citera
2010-07-07, 20:28
Medlem
bk-MDMAs avatar
Detta gäller för methylone, men också även för mdma, så;

* 5-HTP hjälper dig bygga upp serotonindepåerna efter ett rus, hjälper till att hålla dom där depp-känslorna borta dagen/dagarna efter. Finns i välsorterade hälsobutiker/nätet.
(Det ska vara endast 5-HTP, inte pillren med MAO-hämmare/Johannesört!)

* Vänta så länge du kan, såklart, käkar du E 1ggr/vecka kommer du vara rejält sliten.
Nån gång i månaden hade jag nog max rekommenderat själv, men helst längre.

* Käkspänningarna går att lösa med att kasta i sig magnesium innan/under/efter ruset.
Finns brustabletter som funkar på ICA. Dra i dig ett par stycken innan, ett glas eller två under och nåt efter och besvären blir rejält begränsade. Annars funkar tugggummi också, kan ge lite träningsverk dock

Att äta gott, nyttigt och vettigt innan, under och efter ruset hjälper också mycket.
Du får lite sämre påslag om du inte har tom mage, men det är värt det för att slippa slita så mycket på kroppen.

Be safe rather then sorry.
Chilla med drogerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in