Citat:
Ursprungligen postat av
Tanja86
Så. Blev singel för ett tag sedan. Är helt förstörd över det hela. Jag älskar fortfarande mannen. Jag förstår rent ”krasst” att han inte är en bra man om man ser det utifrån. Men för mig är han helt underbar. Min vännina har haft så svårt att se vad det är .... TILLS: vi kommer in på mdma och E som jag tagit 6 gånger tillsammans med min partner. Hon har tydligen haft en vännina som fastnat med en tidigare partner i just mdma missbruk och som var helt besatt av sitt ex. Hon menar på att det är lättare att bli ”besatt” av en man om man tar mdma/E tillsammans och har sex?!
Jag älskar att ha sex med honom även ”nykter” och har svårt att jämföra någon annan med honom. Ingen duger. Ingen är lika vacker, sexig, bra etc som honom. (Trots att han ”lånat” en massa pengar, arbetslös, missbrukat och behandlat mig väldigt illa.) Det är precis som att jag är beroende av honom?! Inte så att jag stalkar honom, men det känns som han är så djupt rotad i min själ?!
Googlade lite och hittade en negativ biverkning: Olämpliga och/eller oavsiktliga känslomässiga band till andra.
Kan min hjärna lurat mig? Kan det vara en biverkning? Att egentligen är det inte han? Utan de vi delat när vi trippat?!
Så kan det nog vara, har ingen erfarenhet av den aspekten själv då jag inte ägnar mig åt drogsex. Jag har dock hört talas om fenomenet från flera håll så det bör ligga något i det.
Ens första upplevelser på mdma är i regel rätt starka så jag kan absolut tänka mig att det kan ske om man gör det som du har gjort det.
Du skulle ju kunna prova att köra en MDMA-session enbart ihop med några nära vänner och se om det kan bryta tankemönstret. Det finns viss forskning som stödjer det men de försöken är gjorda ihop med psykolog, med det sagt så öppnar mdma upp en och att då göra det med nära vänner kan absolut göra en mottaglig för att tänka om.
Lycka till, låt honom inte bli hela din värld. Jag lovar dig att det finns bättre fisk därute, hade han varit mannen i ditt liv så hade du inte stått där du står idag.
//Tripportreat