MDMA Losing its magic! Myt eller sanning?
Det råder delade meningar hur ofta man bör/kan rulla på mdma utan att förstöra dess effekt.
Jag skulle säga att det inte finns en färdig mall för alla utan det är flera variablar här att ta hänsyn till.
1: Vad personen har för gener för att utvecka tollerans för mdma. ✔️
2:Vilken uppsättning serotonintransportörer personen har, dvs få transportörer eller flera, sistnämnda ger högre nivåer av serotonin vilket beryder mer effekt av mdma. ✔️
3: En persons livstil. Tränar man aktivt äter en ballanserad och nyttig proteinrik kost samt ser till att sova och må bra så återhämtar man och bygger upp sitt seritonin mycket fortare än vise versa ✔️
4: Äta 5htp eller inte? Tja dom flesta som gör det ligger på ändå på pissdoser om 500mg/dag och ska 5htp ge nån jävla effekt får man nog lägga sig på 6g/dag. Finns en anledning till att apotekets 5htp kommer i 3g dospåsar.✔️
5: Vissa säger dom rullat veckovis i 15år utan att förlorat magin, andra säger dom förlorade den efter bara ett år med månader som mellan rum per session. Det verkar vara högst individuellt detta✔️
6: Sedan har vi ingen koll på om folk som förlorat magin har verkligen använt riktigt mdma eller ej. Har dom blandat med andra droger? Har dom överdosserat och kanske förstört synapserna tidigare?✔️
7: Jag har tidigare skrivit i tråden om att man faktiskt inte förbrukat det serotonin man använt utan kroppen återanvänder de mesta av dem igen. Se länk:
(FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA✔️
Här diskuteras frågan i ett amerikansk forum:
http://www.bluelight.org/vb/threads/558601-How-often-can-you-take-MDMA✔️
Även här:
http://www.bluelight.org/vb/threads/428504-MDMA-Magic-amp-Loss-of-Magic-Truth-or-Illusion✔️
8: Sist men inte minst så kan ju det skilja på kvaliteten på mdm:at med så när man tror magin är borta kanske man fått skit stället?✔️
9: Min egen erfarenhet av mdma är för kort för att ha en åsikt om detta än men jag väljer att tro att vi alla är olika och det finns ingen färdig mall som passar alla.✔️