Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 19:15
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliviaaaa
Jag kommer ta det 12 timmar innan jag intar mdma och inte förrän jag är helt opåverkad dagen efter.

Hade du kunnat svara på min första fråga också? Vad tror du blir bäst, 150-175 mg utan att återdosera eller 150 mg och återdosera 1h efter med 50 mg?
Det känns som du inte har så mycket aning om vad du håller på med, men läs och ta in vad som skrivs i denna FAQ:s första inlägg:
(FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA
Skrivna för många år sedan, men fortfarande rätt allmängiltiga råd och fakta.
Citera
2018-03-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det känns som du inte har så mycket aning om vad du håller på med, men läs och ta in vad som skrivs i denna FAQ:s första inlägg:
Skrivna för många år sedan, men fortfarande rätt allmängiltiga råd och fakta.
Fick inte svar på mina frågor i någon av dom inläggen. Jag ska inte ta mdma för första gången, frågade bara om hans åsikt gällande dosering
Citera
2018-03-29, 19:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Fick inte svar på mina frågor i någon av dom inläggen. Jag ska inte ta mdma för första gången, frågade bara om hans åsikt gällande dosering
Nä, meningen var inte att du skulle hitta svar på dina specifika frågor i ditt inlägg. Mer att du ska läsa på och fatta att MDMA tar man inte var och varannan helg, för då kan det gå åt helvete.

MDMA är ingen partydrog på det viset.
Citera
2018-03-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nä, meningen var inte att du skulle hitta svar på dina specifika frågor i ditt inlägg. Mer att du ska läsa på och fatta att MDMA tar man inte var och varannan helg, för då kan det gå åt helvete.

MDMA är ingen partydrog på det viset.
Jag vet om att mdma inte är något man tar varje helg, jag gjorde det förr och då gick det mycket riktigt åt helvete. Jag tog ett uppehåll en månad och nu ska jag ta ett uppehåll till förhoppningsvis lite längre denna gången
Citera
2018-03-29, 21:22
Medlem
MiniHopp.s avatar
MDMA Losing its magic! Myt eller sanning?

Det råder delade meningar hur ofta man bör/kan rulla på mdma utan att förstöra dess effekt.

Jag skulle säga att det inte finns en färdig mall för alla utan det är flera variablar här att ta hänsyn till.

1: Vad personen har för gener för att utvecka tollerans för mdma. ✔️

2:Vilken uppsättning serotonintransportörer personen har, dvs få transportörer eller flera, sistnämnda ger högre nivåer av serotonin vilket beryder mer effekt av mdma. ✔️

3: En persons livstil. Tränar man aktivt äter en ballanserad och nyttig proteinrik kost samt ser till att sova och må bra så återhämtar man och bygger upp sitt seritonin mycket fortare än vise versa ✔️

4: Äta 5htp eller inte? Tja dom flesta som gör det ligger på ändå på pissdoser om 500mg/dag och ska 5htp ge nån jävla effekt får man nog lägga sig på 6g/dag. Finns en anledning till att apotekets 5htp kommer i 3g dospåsar.✔️

5: Vissa säger dom rullat veckovis i 15år utan att förlorat magin, andra säger dom förlorade den efter bara ett år med månader som mellan rum per session. Det verkar vara högst individuellt detta✔️

6: Sedan har vi ingen koll på om folk som förlorat magin har verkligen använt riktigt mdma eller ej. Har dom blandat med andra droger? Har dom överdosserat och kanske förstört synapserna tidigare?✔️

7: Jag har tidigare skrivit i tråden om att man faktiskt inte förbrukat det serotonin man använt utan kroppen återanvänder de mesta av dem igen. Se länk: (FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA✔️

Här diskuteras frågan i ett amerikansk forum: http://www.bluelight.org/vb/threads/558601-How-often-can-you-take-MDMA✔️

Även här: http://www.bluelight.org/vb/threads/428504-MDMA-Magic-amp-Loss-of-Magic-Truth-or-Illusion✔️

8: Sist men inte minst så kan ju det skilja på kvaliteten på mdm:at med så när man tror magin är borta kanske man fått skit stället?✔️

9: Min egen erfarenhet av mdma är för kort för att ha en åsikt om detta än men jag väljer att tro att vi alla är olika och det finns ingen färdig mall som passar alla.✔️
Citera
2018-03-29, 21:27
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Jag kommer ta det 12 timmar innan jag intar mdma och inte förrän jag är helt opåverkad dagen efter.

Hade du kunnat svara på min första fråga också? Vad tror du blir bäst, 150-175 mg utan att återdosera eller 150 mg och återdosera 1h efter med 50 mg?

Att återdosera med en tredjedel av startdosen tror jag inte ger mycket utan då är det nog bättre med mer direkt utan återdos.
Personligen känner jag inte av återdosen så bra oavsett om jag tar samma som startdosen igen. Lägger jag mig på en högre startdos däremot kommer jag upp högre och längre verkar det som. Men det är ju jag det.
Citera
2018-03-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
MDMA Losing its magic! Myt eller sanning?

Det råder delade meningar hur ofta man bör/kan rulla på mdma utan att förstöra dess effekt.

Jag skulle säga att det inte finns en färdig mall för alla utan det är flera variablar här att ta hänsyn till.

1: Vad personen har för gener för att utvecka tollerans för mdma. ✔️

2:Vilken uppsättning serotonintransportörer personen har, dvs få transportörer eller flera, sistnämnda ger högre nivåer av serotonin vilket beryder mer effekt av mdma. ✔️

3: En persons livstil. Tränar man aktivt äter en ballanserad och nyttig proteinrik kost samt ser till att sova och må bra så återhämtar man och bygger upp sitt seritonin mycket fortare än vise versa ✔️

4: Äta 5htp eller inte? Tja dom flesta som gör det ligger på ändå på pissdoser om 500mg/dag och ska 5htp ge nån jävla effekt får man nog lägga sig på 6g/dag. Finns en anledning till att apotekets 5htp kommer i 3g dospåsar.✔️

5: Vissa säger dom rullat veckovis i 15år utan att förlorat magin, andra säger dom förlorade den efter bara ett år med månader som mellan rum per session. Det verkar vara högst individuellt detta✔️

6: Sedan har vi ingen koll på om folk som förlorat magin har verkligen använt riktigt mdma eller ej. Har dom blandat med andra droger? Har dom överdosserat och kanske förstört synapserna tidigare?✔️

7: Jag har tidigare skrivit i tråden om att man faktiskt inte förbrukat det serotonin man använt utan kroppen återanvänder de mesta av dem igen. Se länk: (FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA✔️

Här diskuteras frågan i ett amerikansk forum: http://www.bluelight.org/vb/threads/558601-How-often-can-you-take-MDMA✔️

Även här: http://www.bluelight.org/vb/threads/428504-MDMA-Magic-amp-Loss-of-Magic-Truth-or-Illusion✔️

8: Sist men inte minst så kan ju det skilja på kvaliteten på mdm:at med så när man tror magin är borta kanske man fått skit stället?✔️

9: Min egen erfarenhet av mdma är för kort för att ha en åsikt om detta än men jag väljer att tro att vi alla är olika och det finns ingen färdig mall som passar alla.✔️

Det här är något jag funderat på väldigt länge men aldrig hittat något bra svar på och skulle gärna diskutera det i allmänhet. Jag har bara tagit mdma en handfull gånger men skulle gärna diskutera ämnet än att testa mig fram. Varje gång jag tagit mdma så har jag tagit en mängd rimlig för min storlek så vet att jag inte underdoserar och vet att det har varit helt okej mdma varje gång då jag alltid gjort det med kompisar som fått ett bra rus. Men jag får aldrig något speciellt bra rus. Visst så påverkar det mig men aldrig mer än något som liknar typ att kicka o dra tjack.

Jag har funderat på vad detta kan bero på och tror jag kan utesluta att jag har låga seratonin nivåer, ( om det ens går att bedöma själv?) men jag är inte deprimerad och mår bra till vardags och det som är konstigt är att jag inte får någon e-depp heller förutom en viss tomhet som lika gärna kunde berott på sömnbrist.

Sen för någon månad sen så bombade jag runt 500mg 3-fea på en kväll och fick något som iallafall liknade ett mdma rus som det beskrivs. Vad kan detta bero på? är det olika receptorer som påverkas och att min 5-ht2a receptor inte fungerar som den ska?
För har märkt det med 3f-pvp också då de andra jag tagit det med säger att de får ett e-rus i början av pvp ruset men detta är inget jag märker av, jag får enbart ett dopaminergt rus.

Sorry om det blev flummigt men har svårt att formulera mig men hade verkligen uppskattat åsikter och synpunkter kring detta
Citera
2018-04-04, 17:47
Medlem
Tja lånar tråden lite. Om man har haft magsår av att äta värktabletter (diklofenak/Ipren) är det farligt att svälja mdma 100-200mg 12dagar efter ?

Vad har mdma för effekt på magen? Kommer nog ta en omeprazol till (ifall jag ens droppar mdma) vorre tacksam för snabba svar. Har undvikit kaffe,läsk,alkohol och sura hälsomedel dessa 12 dagar oxå.
Citera
2018-04-04, 20:49
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAPHAH
Tja lånar tråden lite. Om man har haft magsår av att äta värktabletter (diklofenak/Ipren) är det farligt att svälja mdma 100-200mg 12dagar efter ?

Vad har mdma för effekt på magen? Kommer nog ta en omeprazol till (ifall jag ens droppar mdma) vorre tacksam för snabba svar. Har undvikit kaffe,läsk,alkohol och sura hälsomedel dessa 12 dagar oxå.

Antar att du menar magkatarr och inte ett magsår?
Om katarr, skulle jag inte tro att det är någon fara, om kistan känns ok i övrigt. Annars finns ju alternativet att snorta? Själv föredrar jag det.
Vissa föredrar att ta det rektalt, det är ju ytterligare ett alternativ.
Citera
2018-04-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Antar att du menar magkatarr och inte ett magsår?
Om katarr, skulle jag inte tro att det är någon fara, om kistan känns ok i övrigt. Annars finns ju alternativet att snorta? Själv föredrar jag det.
Vissa föredrar att ta det rektalt, det är ju ytterligare ett alternativ.

Varför skulle du anta att jag menar magkatarr istället för magsår? Vad är ens skillnanden?
Men tippar fortfarande på att det är ett magsår. Vad har MDMA för effekt på magen om man kör en bomb t ex?
Citera
2018-04-05, 20:24
Medlem
slitenslavs avatar
Japp testade för första gången MDMA idag. och det kommer hända igen. WOW-säger jag bara faan vilken skön känsla.var dock lite trött innan och trodde det skulle vara lite som tjack. låg i sängen och höll på somna och fundera om jag inte skulle piggna till snart. ska förresten nämna att det var 110 mg, ska nog ta 250mg nästa gång. men alltså upptäckte plötsligt att det vart som solen tittade in. den tråkigt vita lampan blev guldskimrande och alla blanka detaljer gnistrade. jag knäppte på en video med med dansande brudar på Wonderland och satt och sa woaw waow. woaw drog fingrarna genom håret och.woaw.woaw. allt var så glittrigt och vackert, men tyvärr bara i tio femton minuter. Därför blir det större dos nästa gång. fattar nu varför dom har dessa effekter på dessa danstillställningar. Brudar med diadem och stjärnor o glitter. Faan läre ta mej iväg på nåt dyligt om jag så ska bli tvungen att lära mej några danssteg
Senast redigerad av slitenslav 2018-04-05 kl. 20:46.
Citera
2018-04-05, 20:36
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAPHAH
Varför skulle du anta att jag menar magkatarr istället för magsår? Vad är ens skillnanden?
Men tippar fortfarande på att det är ett magsår. Vad har MDMA för effekt på magen om man kör en bomb t ex?

För att magsår är mer allvarligt - då har man ett sår, till skillnad från vid katarr, då man har en irritation i magen. Så fick jag det förklarat för mig för ett gäng år sedan, när jag trodde att jag hade magsår och sökte för det.

Hur som helst - jag upplever inte att MDMA eller vanligt amfetamin är det värsta man kan få ner i magen om man känner sig kass i kistan. Acetylsalisylsyra - som i Treo - känns värre, för mig i varje fall. MDMA är dessutom basiskt - precis som Novalucol. Nu är det iofs inte bara pH som avgör om det är tufft för magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in