Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-05, 22:42
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Mdma när det slår på som mest är väl förmodligen det "skönaste" man kan uppleva, iaf min åsikt

Jag delar din åsikt. Magin är emellertid på väg att brinna ut, men e kommer fortfarande ha de bästa minnena.
Citera
2008-12-05, 22:44
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Jag delar din åsikt. Magin är emellertid på väg att brinna ut, men e kommer fortfarande ha de bästa minnena.

Pga av för många intag eller har du hittat nåt roligare ?
Citera
2008-12-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wsb

får man fråga efter hur många intag du känner så här?
Citera
2008-12-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Det är ytterst sällan som man faktiskt snear ur en hel tripp.
Oftast så kan det vara så att den snabba intensiva upcomen kommer som en spark i magen och man blir lite orolig och ibland lägger en spya eller två. Men efter bara några minuter så är det sedan länge bortglömd och man filosoferar över varför spyan man just la ser så mjuk ut när den känns så hård i halsen.
Ifall man blir orolig över att det går lite för fort när man kommer igång brukar det bästa vara at bara byta miljö lite snabbt eller hitta en fin kudde att krama om.
På fullmoon i somras droppade jag två väldigt stora bomber vilket gjorde att när "tåget" kom och körde över mig undrade jag ifall jag hade tagit för mycket. Jag satt i chilltältet och funderade över ifall alla människor som gick förbi och log så glatt inte förstod att jag kanske hade en dödsdos MDMA i magen... Men efter nån minut kom jag på att jag bara hade en gigantisk bajskorv i magen och smög iväg till bajamajjorna. Sedan spenderade jag nästan 1h inne på en bajamajja och njöt över hur musiken fick ljuset att pulsera in genom springorna i den blåa hyddan jag satt i.
När jag sedan kom på att det fanns en värld utanför bajamajjan blev jag alldeles till mig och spraaaang hela vägen tillbaka till chilltältet. Lyckan över att se mina välkomnande kompisar ligga och mysa med en spliff gjorde att det nästan sipprade fram en tår i vänsterögat

Haha. Bra beskrivning av känslan.

Spyan på e/mdma har jag aldrig nånsin varit med om och aldrig hört talas om. Måste vara undantagsfall?

Annars är det ju som alltid svårt att veta hur hårt det kommer att slå eftersom kvalitén skiftar så mkt. Har fått riktigt bra en gång. Kommer framför allt ihåg att när det slog på allvar då var jag tvungen att luta mig mot en vägg. Gick inte riktigt att stå på egna ben. Så det är tryck i det. Dock jävligt skönt. Det känns "rent och lugnt" även om det är starkt tycker jag.

Skulle ALDRIG köra det på en vanlig krog. Ibiza eller nåt liknande så att man kan slappna av och njuta.
Citera
2008-12-06, 01:09
Medlem
santacls avatar
Man vet när man fått riktigt bra mdma/e när man får ögon vobbler som bara rullar på hela tiden, går inte att hålla ögonen still, dom går hela tiden i sidled och konstigt nog är det skönt, låter kanske inte det men det är det

Sen vet man att det slår på bra när man ena sekunden tappar all tidsuppfattning och bara "fastnar" i något och så några minuter "vaknar" man till och frågar polaren "VA" ??? Och dom kollar konstigt på än och har inte sagt ett ord
Citera
2008-12-06, 01:11
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossegirl94

För mig försvann den där känslan efter kanske ca 30 ggr, sen blev det bara sämre och sämre fast man höll upp i 6-12 månader. Dom första 10 ggr går ju aldrig att komma upp i hur man än gör, det kvittar om det är super duper dunder e eller mdma, hjärnan lär sig för varje gång man tar e vad den har att förvänta sig så den blir inte "shockad" på samma sätt, dock kan man ju alltid försöka forcera fram bra välmående på olika sätt för att boosta sitt rus, själv tycker jag det inte finns nåt bättre än att sätta på riktigt skön trance/house musik och lägga mig i sängen och dra på mig feta hörlurar.... Då försvinner man iväg ganska bra
Citera
2008-12-06, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poke
Haha. Bra beskrivning av känslan.

Spyan på e/mdma har jag aldrig nånsin varit med om och aldrig hört talas om. Måste vara undantagsfall?

Annars är det ju som alltid svårt att veta hur hårt det kommer att slå eftersom kvalitén skiftar så mkt. Har fått riktigt bra en gång. Kommer framför allt ihåg att när det slog på allvar då var jag tvungen att luta mig mot en vägg. Gick inte riktigt att stå på egna ben. Så det är tryck i det. Dock jävligt skönt. Det känns "rent och lugnt" även om det är starkt tycker jag.

Skulle ALDRIG köra det på en vanlig krog. Ibiza eller nåt liknande så att man kan slappna av och njuta.
spyan? har du aldrig hört talas om den? du har inte hållt på länge va? ta inte illa upp! den förekommer när det slår för hårt helt enkelt, men det är ingen fara du märker knappt att du spyr för du mår så bra och sen spyr du sen dunder MDMA:AD

Edit: Håller någon med mig i det jag skrev?
Citera
2008-12-06, 02:42
Medlem
ac0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musebreak
Det är olika på olika personer, som med allt!
AT:n kan vara ingenting till deprimerad i en vecka efteråt, men ett råd är att äta 5-htp några dagar innan och några dagar efter så finns ingen AT, enligt mig.
Jag själv får nästan aldrig AT på MDMA. Fick det när man körde varje helg i ett år på senare tid då var det inga roliga avtändningar man fick kan jag lova. men det rekomenderas inte att köra så ofta.

2-3 månaders uppehåll mellan varje intag och allt är lungt.

Edit: Glömde svara på din fråga angående hur lång tid det tar att slå, Det är också olika från person till person. Men snortar du det tar det inte mer än 5 min innan du märker effekter. Bombar du kan det ta allt mellan 10 min till 1 timme (Olika från person till person)

Okej! Jag har kört väldigt, (notera, väldigt), mycke Mephedrone och Methylone i mina dagar, så jag är inte en "känslig" person mot saker och ting. Jag har försökt överdosera båda grejerna, samt dragit psykadeler, så jag är inte en känslig person mot droger på något sätt, utan finner det mesta mer intressant, och i forskingsväg frågar jag då, vad är en STARK dos på MDMA? Inte för en som är känslig mot droger, utan en relevant stark dos för en som har varit med om både tjack, mephe, methylone samt olika psykadeler, men inte MDMA?

Känner inte för att ta en för liten dos, och bli besviken första gången :S (Som det hände på 2cb, blev rekommenderad 15mg, men krävdes 30mg).

(Jag ska ta det nasalt, och är 90% rent MDMA.)
Citera
2008-12-06, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ac0
Okej! Jag har kört väldigt, (notera, väldigt), mycke Mephedrone och Methylone i mina dagar, så jag är inte en "känslig" person mot saker och ting. Jag har försökt överdosera båda grejerna, samt dragit psykadeler, så jag är inte en känslig person mot droger på något sätt, utan finner det mesta mer intressant, och i forskingsväg frågar jag då, vad är en STARK dos på MDMA? Inte för en som är känslig mot droger, utan en relevant stark dos för en som har varit med om både tjack, mephe, methylone samt olika psykadeler, men inte MDMA?

Känner inte för att ta en för liten dos, och bli besviken första gången :S (Som det hände på 2cb, blev rekommenderad 15mg, men krävdes 30mg).

Då hade jag kört som jag själv brukar köra, 200 - 300mg
Slår på riktigt fint, Helt rent obankat MDMA då med!
Citera
2008-12-06, 12:06
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Pga av för många intag eller har du hittat nåt roligare ?

Citat:
Ursprungligen postat av Jossegirl94

Har inte käkat ecstasy länge, men ganska intensivt. Vet inte hur många gånger jag petat exakt, det tappade jag räkningen på för längesen, men 30+ iaf. Har även överdoserat rejält några gånger och blandat med amfetamin, vilket inte var mitt bästa beslut här i livet, när man tänker tillbaka så här efteråt.

Senaste tiden har jag verkligen börjat uppskatta opioider också. Vet inte om det spelar sin roll att man hela tiden vill ha dom, kanske känner man undermedvetet att någonting saknas, tom under ett e-rus?

Ska börja käka 5-htp på måndag och förhoppningsvis får jag rätt knappar den här gången. Sedan bär det av till en skidort för e-tryout. Återvänder jag till paradiset, fortsätter jag med jämna mellanrum, annars blir det 12 mån+ paus igen. Kanske käka 5-htp lite då och då för att förebygga serotoninåterhämtningen under året.

Må kärlek och eufori fylla er!

/wsb
Citera
2008-12-06, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ac0

Och en sak till. Vill du ha bra effekt eftersom du kört mephedrone mycket och det utlöser dopamin och serotonin vad jag vet så käka 5-htp en vecka innan ligg på 200mg varje morgon och kväll. sen några dagar efteråt också. kanske 200 mg om dan i 5 dagar. Men absolut inget 5-htp under MDMA-ruset!
Citera
2008-12-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musebreak
spyan? har du aldrig hört talas om den? du har inte hållt på länge va? ta inte illa upp! den förekommer när det slår för hårt helt enkelt, men det är ingen fara du märker knappt att du spyr för du mår så bra och sen spyr du sen dunder MDMA:AD

Edit: Håller någon med mig i det jag skrev?

Nej faktiskt inte, det är det som gör mig förvånad. Aldrig hört någon annan nämna det heller. För egen del kan det väl bero på att jag håller mig ifrån hästdoser men som sagt, man borde ha hört talas om det annars.

Ett antal år har jag ändå varit med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in