Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 13:46
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Vilka vitaminer/mineraler/ övriga kosttillskott är bra att ta efter eller innan en mdma-session för att minska at, neurotoxicitet mm..?

C-vitamin, magnesium, 5-htp.. ja ni fattar..

5-HTP bör du inte samma dag, det finns en eventuell risk för serotonin-syndrom och det vill man absolut inte råka ut för. 5-HTP kan du ta dagarna innan och dagarna efter, men inte samma dag, helst kanske inte dagen innan eller dagen efter heller, men tror inte det är så känsligt.

Magnesium är bra för käkspänningar m.m. Är ganska vanligt att folk tar en del magnesiumtabletter innan och kanske under ruset för att minska spänningarna. Det hjälper en del!

C-vitamin
är en antioxidant och rekommenderas starkt i kombination med MDMA. Enligt studier på möss injicierades en väldigt hög dos C-vitamin i samband med MDMA, och de fann att C-vitaminet motverkade all neurotoxicitet. Visserligen intogs en mycket högre dos än vad människor någonsin skulle kunna få i sig, och dessutom gavs det IV, men man kan anta att det hjälper ganska avsevärt. Generellt sett är alla antioxidanter att rekommendera då de motverkar neurotoxiciteten i allmänhet.

Tycker mig minnas en annan studie där en rad olika antioxidanter gavs, samtidigt som det sågs till att mössen (eller om det var människorna) höll sig svala, dvs att de inte ökade kroppstemperaturen något avsevärt genom att t.ex sitta i ett varmt rum eller dansa. Enligt studien lyckades de ej finna några tecken på neurotoxicitet.

Det har inte gjorts så många studier kring detta, och man bör på intet sätt lura sig själv att man kan ta hur mycket MDMA som helst bara man tar en rad antioxidanter och håller sig sval, men det tycks kunna hjälpa ganska starkt. En del användare påstår även att de tycker att C-vitamin förlänger MDMA-ruset, men det är jag lite mer skeptisk till.

Man kan hitta fler tips på vilka antioxidanter man kan använda, eller diverse pre/post-roll regimens, om man söker runt lite. Ett exempel: https://drugs-forum.com/threads/preloading-and-postloading-with-mdma.108415/
Senast redigerad av Bluepant 2017-03-08 kl. 13:49.
Citera
2017-03-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
5-HTP bör du inte samma dag, det finns en eventuell risk för serotonin-syndrom och det vill man absolut inte råka ut för. 5-HTP kan du ta dagarna innan och dagarna efter, men inte samma dag, helst kanske inte dagen innan eller dagen efter heller, men tror inte det är så känsligt.

Magnesium är bra för käkspänningar m.m. Är ganska vanligt att folk tar en del magnesiumtabletter innan och kanske under ruset för att minska spänningarna. Det hjälper en del!

C-vitamin
är en antioxidant och rekommenderas starkt i kombination med MDMA. Enligt studier på möss injicierades en väldigt hög dos C-vitamin i samband med MDMA, och de fann att C-vitaminet motverkade all neurotoxicitet. Visserligen intogs en mycket högre dos än vad människor någonsin skulle kunna få i sig, och dessutom gavs det IV, men man kan anta att det hjälper ganska avsevärt. Generellt sett är alla antioxidanter att rekommendera då de motverkar neurotoxiciteten i allmänhet.

Tycker mig minnas en annan studie där en rad olika antioxidanter gavs, samtidigt som det sågs till att mössen (eller om det var människorna) höll sig svala, dvs att de inte ökade kroppstemperaturen något avsevärt genom att t.ex sitta i ett varmt rum eller dansa. Enligt studien lyckades de ej finna några tecken på neurotoxicitet.

Det har inte gjorts så många studier kring detta, och man bör på intet sätt lura sig själv att man kan ta hur mycket MDMA som helst bara man tar en rad antioxidanter och håller sig sval, men det tycks kunna hjälpa ganska starkt. En del användare påstår även att de tycker att C-vitamin förlänger MDMA-ruset, men det är jag lite mer skeptisk till.

Man kan hitta fler tips på vilka antioxidanter man kan använda, eller diverse pre/post-roll regimens, om man söker runt lite. Ett exempel: https://drugs-forum.com/threads/preloading-and-postloading-with-mdma.108415/

Tackar!
Citera
2017-03-09, 01:40
Medlem
Finns det något sätt att testa utan ett riktigt testkit? Köpte 2 knappar gråa trianglar igår för 100/kr styck. Hade tänkt avända dessa till helgen, kranen påstår att han själv testat och han verkade ha köpt in många vad jag fick se. Men är ändå lite nojig att det ska vara något helt annat då det var så billigt. Vad hade ni andra gjort? Vill verkligen köra i helgen men inget skit man inte har koll på.
Citera
2017-03-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmomie
Finns det något sätt att testa utan ett riktigt testkit? Köpte 2 knappar gråa trianglar igår för 100/kr styck. Hade tänkt avända dessa till helgen, kranen påstår att han själv testat och han verkade ha köpt in många vad jag fick se. Men är ändå lite nojig att det ska vara något helt annat då det var så billigt. Vad hade ni andra gjort? Vill verkligen köra i helgen men inget skit man inte har koll på.
Nej det går tyvärr inte, men 100kr är väll ändå standard pris för knappar?
Citera
2017-03-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuEMaskhara8
Nej det går tyvärr inte, men 100kr är väll ändå standard pris för knappar?

Jag har alltid fått betala närmare 200 när jag köpt.
Citera
2017-03-10, 01:13
Medlem
Vilka knappar ligger på 200mg just nu (helst tabbar som är testade med kits)?Sett mycket om blå spöken och har testat dom, men tvekar på att dom verkligen ligger på 200mg.. Har endast tagit MDMA ett fåtal gånger så 120mg+en refill på 60-80mg är en bra dos för mig!
Citera
2017-03-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ctrlplusalt
Vilka knappar ligger på 200mg just nu (helst tabbar som är testade med kits)?Sett mycket om blå spöken och har testat dom, men tvekar på att dom verkligen ligger på 200mg.. Har endast tagit MDMA ett fåtal gånger så 120mg+en refill på 60-80mg är en bra dos för mig!

Du kan själv jämföra knappar på https://www.ecstasydata.org
Blå spöken har inte skickats in på ett tag så det är gissningsvis inte samma batch som säljs på Flugsvamp nu. Batcharna från 2016 och tidigare, där det har utmätts MDMA-innehåll, har legat på ~110-120 mg MDMA, tidigare submissions har mängd MDMA inte mätts på som du kan se om du scrollar bak några sidor på ecstasydata.org.

Blå spöken säljs som 200 mg och många verkar tycka en och en halv är en bra dos på dem, vilket stämmer bra med normalpersonen och även dig.

Det är omöjligt att säga exakt mängd MDMA i en knapp men en god tumregel tycker jag är att om du är ute efter så starka knappar som 200 mg så ska du köpa de som marknadsförs som 240-260 mg - ens då är det inte säkert du kommer upp i såna mängder.

Jag har själv testat blå spöken som säljs på FS just nu med EZTest och det ger utslag för MDMA.

Citat:
Ursprungligen postat av Mmomie
Jag har alltid fått betala närmare 200 när jag köpt.

200 är väl normalt om du köper enstaka ute på krogen eller så, annars ska du betala betydligt mindre.
Senast redigerad av Regentia 2017-03-13 kl. 21:45.
Citera
2017-03-14, 15:33
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Du kan själv jämföra knappar på https://www.ecstasydata.org
Blå spöken har inte skickats in på ett tag så det är gissningsvis inte samma batch som säljs på Flugsvamp nu. Batcharna från 2016 och tidigare, där det har utmätts MDMA-innehåll, har legat på ~110-120 mg MDMA, tidigare submissions har mängd MDMA inte mätts på som du kan se om du scrollar bak några sidor på ecstasydata.org.

Blå spöken säljs som 200 mg och många verkar tycka en och en halv är en bra dos på dem, vilket stämmer bra med normalpersonen och även dig.

Det är omöjligt att säga exakt mängd MDMA i en knapp men en god tumregel tycker jag är att om du är ute efter så starka knappar som 200 mg så ska du köpa de som marknadsförs som 240-260 mg - ens då är det inte säkert du kommer upp i såna mängder.

Jag har själv testat blå spöken som säljs på FS just nu med EZTest och det ger utslag för MDMA.

200 är väl normalt om du köper enstaka ute på krogen eller så, annars ska du betala betydligt mindre.

Bra svar! Håller med om att de blå spökena på FS kräver 1,5-2 för att man ska komma dit man vill. 1 ger ingen "riktig" peak utan det blir ungefär som att hoppa över första 1-2h av ruset på en bra dos. Det stämmer att de alltid marknadsförs som mer än vad de egentligen är, vilket är både bra och dåligt. Jag skulle gissa på att dessa blå spöken ligger runt 120mg kanske.

En perfekt dos E enligt mig är som de blå dom perginon som såldes på FS för ett tag sedan var. Helt jävla perfekta, perfekt mängd MDMA perfekt mängd tjack. Dessa blå spöken på FS nu kändes dock väldigt rena enligt mig, skulle möjligen kunna vara enbart MDMA i dem, eller väldigt låg dos tjack och resten MDMA. De rosa chupa chups som såldes nyligen på FS var 100% rena enligt mig, enbart ren MDMA, men det är en annan sak.

Ang. pris så är 150kr per standard enligt mig. 100kr om de är lite sämre (t.ex dessa blå spöken) och kanske 150-200kr om de är lite bättre (t.ex dom perignon).
Citera
2017-03-15, 08:17
Medlem
JoeBidens avatar
Jag är den typen som tar ecstasy säg 4-5 gånger per år. Har egentligen aldrig upplevt någon värre depression eller liknande efteråt, förutom när jag tagit på festival en eller två gånger, då jag känt en slags tomhet dagarna efter. Vilket jag i och för sig hellre förklarar med att man intagit stora mängder alkohol+gräs kombinerat med lite sömn och dålig mat.

De gånger då jag tagit på fest eller liknande, har jag mått alldeles utmärkt dagen efter. Även dagarna efter det osv... Har under varje tripp lärt mig något om mig själv och världen och har alltid känt mig som en bättre människa efter. Då har jag även druckit en del alkohol när jag tagit e, c.a. 3-5 bärs eller liknande. Ibland kombinerat med gräs. Ibland bägge två.

Har aldrig fyllt på, utan gubbarna jag tagit har väl legat på dosen 100mg-175mg och jag har hållit mig till det. Det har varit MDMA i gubbarna, det vet jag.

Är detta normalt? Att känna så lite AT? Eller är det så att de som känner den värsta ATn är de som poppar säg, mer en än gång i månaden regelbundet? Eller har allmänt dålig mental hälsa?

Börjar bli fundersam, ska ta nästa gång på valborg och då var det ändå nästan fem månader sen sist. Försöker söka runt på internet, men man får så mycket olika svar och det vore skönt ifall någon flashbackare skulle vilja ge sin syn på saken
Citera
2017-03-15, 10:03
Medlem
JoeBidens avatar
Samt, tänkte som var sagt ta E om en och en halv månad, normalstor dos ā la 150 mg ungefär.

Hiss eller diss på att ta en lågdos E, säg 50mg, innan dess? Hade tänkt pröva E och meditation nån gång och känner mig sugen nu.

Är dock lite speed i gubbarna, så kanske värdelöst att meditera till? Kanske riskerar att förlora lite "magic" till månaden efter?

Ledsen för dubbelpost
Citera
2017-03-15, 11:20
Medlem
Du sköter ditt intag exemplariskt JoeBiden

Det är när man kommer över 200mg sträcket och fyller på så det blir 500mg+ på en kväll som man blir risig efteråt. Speciellt om man råkar köra oftare än en gång i månaden ett år eller så, definitivt om man kör flera dagar på rad.
Citera
2017-03-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Samt, tänkte som var sagt ta E om en och en halv månad, normalstor dos ā la 150 mg ungefär.

Hiss eller diss på att ta en lågdos E, säg 50mg, innan dess? Hade tänkt pröva E och meditation nån gång och känner mig sugen nu.

Är dock lite speed i gubbarna, så kanske värdelöst att meditera till? Kanske riskerar att förlora lite "magic" till månaden efter?

Ledsen för dubbelpost

Håller inte alls med Forumkontot ovan, jag är som du och har fått tråkig dagen-efterkänsla några ytterst fåtal gånger, annars klarat mig undan det, och jag har tagit både mycket och ofta.
För egen del verkar det ha att göra med smärtlindring á la gräs. Det fungerar ypperligt. Och tomhetskänslan du beskriver är just vad det är. Ibland är det totalslut på serotonin och då kan man vara ovanligt låg och känslig, men annars är det inte värre än en jobbig bakfylla.

Diss på 50 mg lågdos. Finns de som har positiva erfarenheter av mikrodosering men jag är inte en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in