Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-11, 00:21
Drog i mig ett gram på ett dygn och kände inget förutom lite sköna rusningar. Antagligen var det dåliga grejer trots att säljaren lovordade det.
Citera
2015-12-11, 01:20
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Jösses, såna doser! Själv har jag endast känt antydningar till synpåverkan, men har iofs inte varit i närheten av sådana doser. Men nu är det ju inte hallisar man är ute efter med MDMA!
Tycker inte om sådana doser egentligen, har bara hänt ett par gånger. 120-130 mg är bäst för mig.
Citera
2015-12-11, 14:23
Medlem
Vet ej om det är på grund av MDMA:t (tänker på ögonvobbling under ruset och så vidare), men efter intag för några veckor sedan (intog också en större dos LSD samma dygn) har jag känt det som att mina ögon skelar så fort jag stänger ögonen. Obeaglig känsla. Har blivit lite bättre med tiden, men första nätterna efter var det riktigt jobbigt då det känns lite obehagligt att ögonen "glider iväg" och jag blir rädd för att bli skelögd permanent. Är liknande symtom ö.h.t kända eller associerade med bruk av dylika droger?
Citera
2015-12-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Tycker inte om sådana doser egentligen, har bara hänt ett par gånger. 120-130 mg är bäst för mig.
Fast 350mg är ju inte överdrivet mycket. 1 dundertablett är väl oftast 220mg?
Citera
2015-12-11, 18:15
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66

Kanske stämmer. Har aldrig tagit tabletter själv, utan bara MDMA som jag då har vägt upp enligt gängse rekommendation 2 mg/kg, vilket för mig blir 150 mg. Men visst har man undrat hur det hade känts att ta mycket mer!
...och i samma veva undrar man hur stor respekt man bör ha för rekommendationerna.
Citera
2015-12-11, 19:05
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Kanske stämmer. Har aldrig tagit tabletter själv, utan bara MDMA som jag då har vägt upp enligt gängse rekommendation 2 mg/kg, vilket för mig blir 150 mg. Men visst har man undrat hur det hade känts att ta mycket mer!
...och i samma veva undrar man hur stor respekt man bör ha för rekommendationerna.

Hur starkt upplever du att ruset blir på 150 mg? Jag har bara provat den mängden en gång men då kunde jag knappt röra mig under första timmen av peaken för att jag mådde så bra, låg bara och stönade typ. Väger runt 80 kg så det blev alltså lite mindre än 2 mg/kg. Kommer nog att försöka hålla mig till 125 mg fortsättningsvis.
Citera
2015-12-11, 19:20
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Det beror på vikten och vad man gillar såklart? Tycker du om att ligga på golvet i spasmer bör du ju öka dosen ytterligare. Vill du att det ska bli en skev MDA-tripp kan du nog stanna på 350 om du väger lite. Man brukar ju säga 2 mg/kg som optimal dos. Så om jag väger 65 kg bör jag ta runt 130 mg. Börjar jag gå över 160 får jag oftast lite minnesluckor och får såna där fula käkspänningar så man ser ut som ett mongo.
edit: käkspänningar får jag fortfarande av 130 men på en ok nivå.
Senast redigerad av lugna ner dig 2015-12-11 kl. 19:34.
Citera
2015-12-11, 20:48
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowHigh
Hur starkt upplever du att ruset blir på 150 mg? Jag har bara provat den mängden en gång men då kunde jag knappt röra mig under första timmen av peaken för att jag mådde så bra, låg bara och stönade typ. Väger runt 80 kg så det blev alltså lite mindre än 2 mg/kg. Kommer nog att försöka hålla mig till 125 mg fortsättningsvis.

Svårt att beskriva, min närmsta referens är väl vanligt amfetamin, som det dessutom var åratal sedan jag tog. Men väldigt go och varm i kroppen och vansinnigt positiv, lycklig och kärleksfull (vilket jag fan inte är i onödan ). Kan uppföra mig någorlunda, men får tjackiga ögon och en del käkspänningar. Några spasmer har jag inte upplevt, dock.
Citera
2015-12-12, 15:40
Medlem
kattungars avatar
Har ni några tips för att maximera ruslängden? Alltså Hur länge man rullar.
Senast redigerad av kattungar 2015-12-12 kl. 15:44.
Citera
2015-12-12, 16:29
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Svårt att beskriva, min närmsta referens är väl vanligt amfetamin, som det dessutom var åratal sedan jag tog. Men väldigt go och varm i kroppen och vansinnigt positiv, lycklig och kärleksfull (vilket jag fan inte är i onödan ). Kan uppföra mig någorlunda, men får tjackiga ögon och en del käkspänningar. Några spasmer har jag inte upplevt, dock.

Skumt hur mycket det där skiljer sig från person till person. Jag har t.ex. aldrig upplevt det som uppåt, för mig påminner det mer om ett opiatrus nästan där jag bara vill ligga i sängen och softa. Känner dock igen mig i den övriga beskrivningen, framförallt får jag en väldig förståelse för människor i min närhet och varför just de är som de är. Riktigt mysigt då jag i vanliga fall kan vara väldigt bestämd och hård i min uppfattning om andra. Upplever samma sak på LSD, Känns som att MDMA och hallucinogener kan vara bra verktyg för personlig utveckling om man använder dom på ett ansvarsfullt sätt
Citera
2015-12-12, 18:23
Medlem
Oväntad reaktion MDMA (nybörjare)

Hej! Jag provade MDMA igår och jag upplevde inte alls det som de flesta beskriver om substansen.
Jag vägde upp 110mg (med milligramvåg) kristaller, krossade dem och drack dem med vatten. Jag var hemma ensam och inte påverkad av alkohol på något sätt.

Det jag upplevde var inte så trevligt över huvud taget. Jag blev yr, hade svårt att orientera mig, svårt att tänka, mådde illa och skiftade mellan att vara varm och att frysa. Upplevde inget av det som anses vara positiva effekter. Är det någon som har någon förklaring eller teori om varför det kan ha blivit såhär? Tog jag för mycket, för lite, är det bara såhär jag reagerar på drogen, eller kanske något annat?

Mvh
Citera
2015-12-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Hej! Jag provade MDMA igår och jag upplevde inte alls det som de flesta beskriver om substansen.
Jag vägde upp 110mg (med milligramvåg) kristaller, krossade dem och drack dem med vatten. Jag var hemma ensam och inte påverkad av alkohol på något sätt.

Det jag upplevde var inte så trevligt över huvud taget. Jag blev yr, hade svårt att orientera mig, svårt att tänka, mådde illa och skiftade mellan att vara varm och att frysa. Upplevde inget av det som anses vara positiva effekter. Är det någon som har någon förklaring eller teori om varför det kan ha blivit såhär? Tog jag för mycket, för lite, är det bara såhär jag reagerar på drogen, eller kanske något annat?

Mvh
Längd och vikt?

110mg känns som en rätt liten mängd enligt mig.

Någon medecin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in