Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-27, 23:53
Medlem
Är mdma lika tillgängligt som E vid rave?
Citera
2015-10-28, 08:19
Medlem
Mommejrs avatar
Det tror jag inte. Lättare att kasta i sig en tablett , en att sitta och börja väga upp kristaller mitt ute i skogen. Trevligare med kristaller, men skulle nog tro att det säljs med knappar.
Citera
2015-10-28, 12:13
Medlem
Amnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPhillip
Är mdma lika tillgängligt som E vid rave?

Beror på var och vilken typ av rejv antar jag, men visst är det lättare att sälja e... Själv har jag dock sett en ganska jämn fördelning av MDMA och E på rejven jag gått på (psytrance-rejv i Malmö främst).
Är ju mindre kul att köpa rent MDMA på rejv, då säljaren antagligen redan är påtänd. Köper du knapp har du lite kontroll över mängden, ska du köpa MDMA har du ju ingen aning om du får 0,5g nu eller bara 0,3, svårt att se med blotta ögat
Citera
2015-10-28, 12:23
Medlem
Måste ju vara enklare att kränga knappar på en endagars festival. På längre festival typ tomorowland säljs det nog både och. Men knappar är väl enda smidigast du får reda på innehållet delar eller tar hela beroende på. Klart.
Citera
2015-10-28, 12:26
Bannlyst
För en helt färsk, hur tar man bäst en "stålmannen" ? Krossar och bombar? drar linor i näsan?

Kan man ta en halv sån som nybörjare för att "känna efter" så att säga?
Citera
2015-10-28, 19:59
Medlem
Jag har provat E och MDMA ett antal gånger och har inte en endaste gång lyckats få den effekt jag är ute efter.
Nu i helgen har jag och en polare 0.7 g rena MDMA kristaller (testade med det där EZ-testet).
Så frågan är hur mycket doserar jag? Jag vet att när jag tagit runt 125-130 (kanske?) har jag inte känt någonting knappt.
Så hur mycket är egentligen 200-250mg, hur ser det ut? Om någon har en jämförelse skulle det vara toppen. Vi vill inte sitta där vara besvikna igen, vi vill också känna det alla pratar om
Citera
2015-10-28, 20:38
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Vi vill inte sitta där vara besvikna igen, vi vill också känna det alla pratar om

Ha inte så höga förhoppningar? Droger med psykedeliska effekter blir vad man gör det till. Det är bättre att ni uppskattar det ni får än att vara bitter att ni inte får något som ni tror att ni kan få.

"Supplemental dosing: If you have taken an ordinary dose of MDMA (say 2 mg/kg), you like where you are at about T+1:30 (you will have reached plateau by then), and would like to prolong your stay there, take a supplement equal to about 1/3 to 1/2 the initial dose. Taking much more than this is likely to induce or increase unwanted side effects without providing additional benefit in return." -Erowid

TL;DR
Ta 2mg för varje kg i kroppsvikt, fyll på med 0.7-1mg för varje kg i kroppsvikt ca en och en halv timme in i ruset.
Citera
2015-10-28, 20:40
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Jag har provat E och MDMA ett antal gånger och har inte en endaste gång lyckats få den effekt jag är ute efter.
Nu i helgen har jag och en polare 0.7 g rena MDMA kristaller (testade med det där EZ-testet).
Så frågan är hur mycket doserar jag? Jag vet att när jag tagit runt 125-130 (kanske?) har jag inte känt någonting knappt.
Så hur mycket är egentligen 200-250mg, hur ser det ut? Om någon har en jämförelse skulle det vara toppen. Vi vill inte sitta där vara besvikna igen, vi vill också känna det alla pratar om

Skaffa en vettig våg, för bövelen! Finns utmärkta för 150 kr på AliExpress. Om du vet säkert att det är 0.7 g ni har, kan du ju uppskatta hyfsat korrekt utgående från det (typ en tredjedel av totalen). Rekommenderar ändå en våg.
Citera
2015-10-28, 23:25
Medlem
Tack för svar ni över!

Har tänkt på det också, ska ge fan i förväntningarna.
Vi ska faktiskt köpa en våg nu tills helgen, men tror ni 220-250mg kan bli mycket eller blir det bara soft?
Jag väger förövrigt 77 kg och med uträkningen som du nämnde där så blir det 154 mg, känns lite på något sätt.
Senast redigerad av Sensimilla1 2015-10-28 kl. 23:27.
Citera
2015-10-29, 06:42
Medlem
Hur skulle ni inta MDMA om ni ska ta det ute på en nattklubb? Har tagit MDMA tidigare flera gånger, men alltid i en lugn och mysig setting.

Skulle ni rekommendera att man bombar/tar kapseln, väntar tills det kickar, och sen går från festen till nattklubben? Eller hur stor är risken att man blir upptäckt av dörrvakter och dylikt?

Jag tänkte, man kan väl annars vänta tills man är där inne där det är mörkt och så innan man tar dom, fast då kan det ju bli problem om man skulle ta för mycket?

Är det bara jag som nojar eller vad har ni andra för erfarenheter att ta MDMA ute bland folk? Märker folk? Är det superlätt att förstå pga pupillerstorleken?

Tack på förhand
Citera
2015-10-29, 11:09
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firesly
Hur skulle ni inta MDMA om ni ska ta det ute på en nattklubb? Har tagit MDMA tidigare flera gånger, men alltid i en lugn och mysig setting.

Skulle ni rekommendera att man bombar/tar kapseln, väntar tills det kickar, och sen går från festen till nattklubben? Eller hur stor är risken att man blir upptäckt av dörrvakter och dylikt?

Jag tänkte, man kan väl annars vänta tills man är där inne där det är mörkt och så innan man tar dom, fast då kan det ju bli problem om man skulle ta för mycket?

Är det bara jag som nojar eller vad har ni andra för erfarenheter att ta MDMA ute bland folk? Märker folk? Är det superlätt att förstå pga pupillerstorleken?

Tack på förhand

Jag skulle aldrig i livet våga gå ut på krogen i Sverige påverkad av mdma. Nu vet jag inte hur du blir men dom flesta märks det väldigt väl på, pupillerna blir enorma och beteendet allt annat än normalt. Tänk också på att ordningsvakter dessutom är utbildade för att upptäcka sånt. I andra länder som t.ex. Tyskland, Holland, Tjeckien och Spanien hade jag inte brytt mig, men här - aldrig
Citera
2015-10-29, 11:14
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Tack för svar ni över!

Har tänkt på det också, ska ge fan i förväntningarna.
Vi ska faktiskt köpa en våg nu tills helgen, men tror ni 220-250mg kan bli mycket eller blir det bara soft?
Jag väger förövrigt 77 kg och med uträkningen som du nämnde där så blir det 154 mg, känns lite på något sätt.

Märkligt att du/ni inte märkt något, om det nu verkligen kan stämma. Ett råd bara är att inte ta för mycket och att inte "fylla på" då detta drastiskt kan öka toleransen och i slutändan göra att mdma inte funkar längre. Det är givetvis individuellt men just för stora doser och återdosering har fuckat upp det för många, inklusive undertecknad. Hann med 15 gånger innan euforin och empatin försvann.

/En som förstört mdma på det sättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in