Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-03, 23:49
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Hur länge sitter detta i?

Hela skallen är inte förstörd, men det kan hänga kvar ett tag. Omöjligt att säga exakt hur länge men allt från någon dag till någon vecka. Snabbast återhämtar du dig med lite motion, bra mat och vila (även från andra droger). Inte roligt, men det går över ska du se.
Citera
2016-01-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Hela skallen är inte förstörd, men det kan hänga kvar ett tag. Omöjligt att säga exakt hur länge men allt från någon dag till någon vecka. Snabbast återhämtar du dig med lite motion, bra mat och vila (även från andra droger). Inte roligt, men det går över ska du se.

Ska göra allt det du skrev, det enda svåra är att få bra sömn, känns svårt att somna in.
Blir sjukt orolig, är obehagligt.

Tack för svaret
Citera
2016-01-04, 02:13
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ska göra allt det du skrev, det enda svåra är att få bra sömn, känns svårt att somna in.
Blir sjukt orolig, är obehagligt.

Tack för svaret

Du behöver inte oroa dig tror jag, det där är en vanlig bieffekt om man ligger i för hårt. Ta hand om dig och hör av dig om det fortfarande inte har blivit bättre om en vecka eller så. Generellt brukar det bli bättre redan efter en dag eller så och sen går det snabbt åt rätt håll.
Citera
2016-01-04, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Man trippar inte direkt på en så låg dos. Fick du hallisar av 220 mg eller kallar du ett vanligt ecstasyrus för en "tripp"?

Jag läste en PDF från högsta domstolen som påstod att MDMA är en hallucinogen, den är väll fan CS ?
Citera
2016-01-04, 10:23
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag läste en PDF från högsta domstolen som påstod att MDMA är en hallucinogen, den är väll fan CS ?
Du har rätt i det men i höga doser blir det lite hallucinogent.
Citera
2016-01-04, 10:26
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Hej alla,

Mår riktigt dåligt efter nyårsfirandet.. Blev alldeles för många tabletter, både onsdag och torsdag.. Inser nu hur jävla korkad jag var.

Sen i fredags har jag mått riktigt skumt. Har dålig aptit, känner mig nedstämd/ledsen och får typ stötar i huvudet när jag slappnar av.
Känner mig konstant lite yr och mår liksom allmänt dåligt. Jag har inte gråtit men känns fan som att jag har gråten i halsen hela tiden.
Jag har under dagen ätit mycket frukt, ost, mjölk samt multivitamin och även käkat lite mat. Jag var även ute och promenerade men ingenting har hjälpt.
Har tyvärr ingen tillgång till 5-htp.

Hur länge sitter detta i? Jag är fan rädd att man har förstört hela skallen.. Ska aldrig någonsin röra igen efter det här. Trots alla varningar att man ska ge fan i att ta flera dagar i rad och återdosera, så gör man det. Man är bra jävla korkad ibland.
Som man bäddar får man ligga antar jag.

Tacksam för svar
Bananer är en naturlig källa till 5-HTP. Att äta ett par sådana kan således vara en god idé för att påskynda återhämtningen en aning. I övrigt anser jag att du bör följa råden som 123psyk gav dig - nykterhet, vila, bra mat och motion.
Citera
2016-01-04, 11:34
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Hej alla,

Mår riktigt dåligt efter nyårsfirandet.. Blev alldeles för många tabletter, både onsdag och torsdag.. Inser nu hur jävla korkad jag var.

Sen i fredags har jag mått riktigt skumt. Har dålig aptit, känner mig nedstämd/ledsen och får typ stötar i huvudet när jag slappnar av.
Känner mig konstant lite yr och mår liksom allmänt dåligt. Jag har inte gråtit men känns fan som att jag har gråten i halsen hela tiden.
Jag har under dagen ätit mycket frukt, ost, mjölk samt multivitamin och även käkat lite mat. Jag var även ute och promenerade men ingenting har hjälpt.
Har tyvärr ingen tillgång till 5-htp.

Hur länge sitter detta i? Jag är fan rädd att man har förstört hela skallen.. Ska aldrig någonsin röra igen efter det här. Trots alla varningar att man ska ge fan i att ta flera dagar i rad och återdosera, så gör man det. Man är bra jävla korkad ibland.
Som man bäddar får man ligga antar jag.

Tacksam för svar

Välkommen till våran lilla klubb, be there done that - mer än en gång...
Det värsta är alla otrevligt tydliga mardrömmar som inte går att skilja från drömstadie eller vakenhet. Tycker jag.
Surrar och ger stötar i huvudet är också just typiskt för att verkligen ha kört slut på kropp och själ.
Sista gången jag gjorde bort mig kändes det som om jag aldrig skulle bli bra igen MEN att bita ihop som en man, lära sig av misstagen och gå vidare healar det mesta... Nästa gång ska du bara äta en rekommenderad "stark" dos vid ett tillfälle och sedan lägga ner till nästa session, månader senare.

krya på dig.
Citera
2016-01-04, 11:37
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Bananer är en naturlig källa till 5-HTP. Att äta ett par sådana kan således vara en god idé för att påskynda återhämtningen en aning. I övrigt anser jag att du bör följa råden som 123psyk gav dig - nykterhet, vila, bra mat och motion.

Inga frukter i hela värdlen kommer förändra hans situation märkbart när han mår som han mår, även om det du säger är sant.
Citera
2016-01-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarensnyaklader
Välkommen till våran lilla klubb, be there done that - mer än en gång...
Det värsta är alla otrevligt tydliga mardrömmar som inte går att skilja från drömstadie eller vakenhet. Tycker jag.
Surrar och ger stötar i huvudet är också just typiskt för att verkligen ha kört slut på kropp och själ.
Sista gången jag gjorde bort mig kändes det som om jag aldrig skulle bli bra igen MEN att bita ihop som en man, lära sig av misstagen och gå vidare healar det mesta... Nästa gång ska du bara äta en rekommenderad "stark" dos vid ett tillfälle och sedan lägga ner till nästa session, månader senare.

krya på dig.

Exakt, man känner sig helt uttömd. Det känns förvisso något bättre idag, inte lika nedstämd men jag känner mig konstant yr och stötarna kommer när jag blundar. Det är en obehaglig känsla när man märker att hjärnan inte beter sig som den ska.
Man undrar hur länge yrseln sitter i...

Precis som du säger, som man bäddar får man ligga. Ingen annan tycker synd om mig så det ska inte jag heller göra.
Ska samla krafterna och köra ett träningspass om ett tag

Tack för svaren Kejsarensnyaklader & 123psyk
Citera
2016-01-04, 15:12
Medlem
DropoutBears avatar
Ja det är en jobbig känsla, speciellt när man inser att det är självförvållat. Innan jag visste vad jag höll på med körde jag tre dagar i rad, herregud.. Efter ett par nätter kom mardrömmarna, eller om man kan kalla det för kändes som man var vaken, attackerande huvudvärk illamående och yrsel samt otroligt frånvarande. Jag skulle reka att träna såklart men inte köra för hårt, men det är bara grundat i egna erfarenheter från vad jag kände att min kropp tyckte var en bra balans. Kallduschar (blodcirkulation, ämnesomsättning, mental positiv effekt speciellt om du inte gillar det) och bastu kan jag lägga till också. Banan, bra fetter, fisk, mycket vatten.

Min värsta svacka gick över efter fem dagar, men kan ju variera. Fokusera på att ge dig själv bästa chansen på att må så bra som möjligt och inte fokusera på snabba resultat känns som optimala mentala approachen. Stort lycka till och grattis till att ha lärt dig att behandla dig själv bättre i framtiden, även om det suger just nu.
Citera
2016-01-04, 15:30
Medlem
nina906s avatar
Jag känner igen mig i det du skriver med ångesten som är parallell med ruset. Jag känner av som en ständig oro samtidigt som jag mår bra. Är med bra människor och poppar inte heller för ofta, ändå hänger der liksom med under ruset. Jag förstår precis vad du menar. Undra varför det blir så?
Citat:
Ursprungligen postat av Transient
Har tagit e typ 6 ggr och mdma enbart en gång (menar då såklart rent mdma vs e med okänd blandning).

Varje tillfälle har varit överlag super. Dessutom har jag tagit med måtta, halva tabletter - alltid jävligt bra (testat av vänner innan som är rutinerade) - alltid ca 6 månader mellan, med något undantag.

Grejen är att jag nästan alltid under loppet av mitt rus får känslor av oro. Inte så att det väger över det roliga/givande men ändå märkbart. Senast upplevde jag det som en effekt av tjack (blev bjuden på en lina innan e't började slå), kändes liksom ungefär som det gjort när jag krashat på tjack förut.

Men jag har fått det när jag tagit ren MDMA också! Just vid nedåtsvängen då. Men ändå mycket märkligt, då jag samtidigt har haft de sköna känslorna kvar, liksom parallelt med obehaget. Konstigast var när jag tror ett riktigt bra piller och drabbades liksom under 10 min (typ runt peaken) av en oerhörd oro, jordengårunder-känsla.

Vill åter poängtera att mitt bruk varit måttligt, såväl i längden som vid de enskilda tillfällena.

Jag är mycket intresserad av att höra ifall någon annan har haft liknande upplevelser, eller vet vad detta kan bero på?

Kan det ha att göra med alkohol kanske? Brukar oftast dricka hyfsad mängd och sedan gå över till vatten när jag tar e.

KORT: Tar inga mediciner, brukar E med stor måtta, har fått schyssta produkter (dock utblandat när det gällt just piller), men drabbas trots detta av ångest under mina e-rus.
Citera
2016-01-04, 15:40
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
Jag känner igen mig i det du skriver med ångesten som är parallell med ruset. Jag känner av som en ständig oro samtidigt som jag mår bra. Är med bra människor och poppar inte heller för ofta, ändå hänger der liksom med under ruset. Jag förstår precis vad du menar. Undra varför det blir så?

Under korta perioder av ruset upplever jag en mildare variant av det ni beskriver. Olust, lite osäkerhet och ensamhetskänsla. Märkligt då jag är otroligt skonad från negativa AT-effekter i övrigt (förutom de få gånger man kört två dagar på rad tex).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in