Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-04, 18:20
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibbel
Jag har läst någonstans att vissa har lyckats få de av endast EN tablett. Visst, det är säkert ovanligt men vet inte om jag vågar då jag efter förra "sessionen" såg spindlar i mörker i ca 4 månader...

Det stämmer att man kan ha otur efter endast en gång, men procentuellt är risken väldigt väldigt liten, om inte minimal. Vet inte ens huruvida HPPD är relaterat till MDMA - själv har jag aldrig hört om det men man vet ju inte allt.

Om du redan har upplevt visuella störningar efter din senaste gång är det kanske smart att undvika. Finns en tråd rörande enbart HPPD i den hallucinogena forumdelen vet jag som kanske kan bidra med mer information för dig.
Citera
2015-11-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
Tja!

Jag måste bara kolla om liknande har hänt dig eller någon i din närhet och om någon kan svara på vad fan det här är.

Dom två senaste gångerna jag och ett par polare har poppat, så har en polare "flippat" ur (Vi kan kalla honom T), alltså det har varit relativt lugnt efter första knappen, men efter andra så spårar det, det är även dessa två gånger just T har varit med.

Iallafall till händelsen. Vi började kvällen med varsin knapp, jag är osäker på vilken T började med dock, men antingen (SoL eller Lion +++?). Vi gör som vi brukar, bara har det gött tillsammans, lyssnar på musik och bara dansar, vi rökte också rätt mycket gräs under hela tiden.

Nu ska andra knappen ner, och vi slänger i oss den (fortfarande osäker på vilken av dom två T tog), T blir skickad och börjar "spåra" ut lite. T reagerar mycket starkare på tjacket i pillret än vad vi andra gör, T's händer rör sig (föreställe er riktiga tjackryck i händerna) nästan hela tiden, och T är också väldigt speedad, går runt i huset och är allmänt snabb.

Nu till det första skumma, T är riktigt skickad, han sitter precis i jämte mig i soffan, när T peakar sönder och börjar typ "åla" sig ner från soffan, sedan total svimmar, vaknar upp efter 3-4 sekunder, och säger typ "vad hände?" sedan går vidare som ingenting har hänt. Jag och en annan polare som också såg det, bara kollar på varandra och säger typ "wtf va det där".

Detta är det skummaste av det hela, T slänger i sig en halv blå skalle. Ganska omgående börjar den kicka in också, vilket märktes. T la sig i en säng i ett rum, där ingen var och bara låg där och peakade sönder. Vi lät han ligga där ett tag, vi satte in vatten och tuggummi åt honom ifall T skulle behöva det. Vi gick alltid in emellanåt och kollade till, han hade typ "somnat" när jag gick in och kollade till honom en gång. Så jag sa hans namn, först en gång i vanligt tonläge, sedan lite högre, sedan ännu högre. Då reagerade han (T ligger just nu på sidan på en kudde med huvudet vänt mot rummet) hans ögon öppnades, men hans pupiller bara åkte fram och tillbaka, väldigt snabbt.

Några av dom andra märkte precis samma sak när dom var inne och kollade till honom.
Mellan 30min-2h senare (Hade värdelös tidsuppfattning just då haha) så kommer han och lägger sig i soffan medans vi var ute och rökte en gås. Vi satte oss i jämte honom och sa ingenting, vi fortsatte bara som innan att kolla till han då och då, han rörde sig i ansiktet nästan hela tiden när han sov

Han pratade ingenting typ heller, han sa enstaka ord då och då.

Dagen efter träffade jag honom, i vanlig ordning, då rycker han fortfarande med händerna emellanåt, och säger även att han har käk-spänningar.

T är inte en nybörjare inom droger, men molly är han ny till. T säger även att han kommer ihåg allt och att han mådde som en kung (vilket hade mycket möjligt gjorde), när det såg ut som raka motsatsen i princip, och även om detta fick det konstaterat att han inte ska ta mer än en knapp. (För så känner jag just nu.)

Varför blir T sån? Och är det lämpligt att han ska ta det igen?

Tacksam för svar!

Problemet som jag förstod att dagens starka tabletter skulle ge 100-120mg räcker gott och väl första gångerna.

Vissa är också känsliga som tusan för påfyllningar.
Citera
2015-11-05, 16:40
Medlem
dafuqups avatar
Håller på och spånar inför en tung helg i holland då det vankas Qlimax. Förmodligen kommer det bli en del alkohol på fredagen och kanske en spliff. Men huvudsakligen är det E på lördagen som gäller.

Bör man undvika alla andra droger helt och håller under hela helgen? Pallar inte vara helt jävla sänkt efter helgen och vill inte riskera något..

Polarna kommer säkert både röka och ta koks på fredagen/lördagen och avsluta med ett gäng knappar under själva festivalen men jag vill nog ta det lite mer safe.

Eller kan man ta sig en redig fylla blandat med koks på fredagen och sedan köra E på lördagen?

Sen är jag lite osäker på hur mycket jag ska ta. Går jag efter rekommderat på 1.5 x kroppsvikt så kommer jag få dra i mig ganska mycket då jag är rätt tung.
Senast redigerad av dafuqup 2015-11-05 kl. 16:52.
Citera
2015-11-06, 01:05
Medlem
gorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Håller på och spånar inför en tung helg i holland då det vankas Qlimax. Förmodligen kommer det bli en del alkohol på fredagen och kanske en spliff. Men huvudsakligen är det E på lördagen som gäller.

Bör man undvika alla andra droger helt och håller under hela helgen? Pallar inte vara helt jävla sänkt efter helgen och vill inte riskera något..

Polarna kommer säkert både röka och ta koks på fredagen/lördagen och avsluta med ett gäng knappar under själva festivalen men jag vill nog ta det lite mer safe.

Eller kan man ta sig en redig fylla blandat med koks på fredagen och sedan köra E på lördagen?

Sen är jag lite osäker på hur mycket jag ska ta. Går jag efter rekommderat på 1.5 x kroppsvikt så kommer jag få dra i mig ganska mycket då jag är rätt tung.

Vad är det du inte vill riskera?

Angånde doseringen så är 1,5 mg/kg ingen fara även om du väger 200 kg och tar 300 mg. Jag väger bara 80 kg och tog ca 300 mg efrer jag druckit 1 liter vin i måndags. Inte att rekommendera för det blir alldeles för mycket och man ligger typ och krälar på golvet... jävligt skönt men minneslucka och inget som man har behållning av efteråt ilxom. ( var inte meningen att jag skulle ta så mycket men hade ingen våg tillhands och hällde upp kristtaller på måfå och svalde)

edit: anlednigen till att jag nu vet hur mycket jag tog är att jag visste hur mkt det var kvar (500 mg) och det var 200 mg kvar som jag har tagit ikväll.. en mer lagom dos... Nu blir det lugnt för mig några månader... :-P
Senast redigerad av gorf 2015-11-06 kl. 02:00. Anledning: lägger till info
Citera
2015-11-06, 01:57
Medlem
boonies avatar
Hur går ryktet om svart mdma pulver?
Citera
2015-11-06, 02:01
Medlem
gorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Hur går ryktet om svart mdma pulver?

Inte en anig.. mdma ska inte vara pulver. Köp riktiga kristaller istället
Citera
2015-11-07, 01:27
Medlem
Första gågen på mdma, hur bör man dosera? börja med en 0,2:a o sen fylla på tills man e nöjd?
Citera
2015-11-07, 12:32
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotshumlan
Första gågen på mdma, hur bör man dosera? börja med en 0,2:a o sen fylla på tills man e nöjd?

Dosera 1.5mg/kg och fyll inte på, det är i alla fall vad jag skulle rekommendera. 200mg ska du alltså ta om du väger runt 130kg.
Citera
2015-11-07, 15:18
Medlem
Utsätter jag mig själv för livsfara eller något annat allvarligt om jag tar en knapp (innehållandes 150-170 mg MDMA, enligt säljaren) efter att ha tagit amfetamin i torsdags och i går med sömn emellan de två dagarna? Totalt intag blev ca. 1,5 g och jag tog sista dosen tjack vid halv tolv-tiden i går förmiddags.
Citera
2015-11-07, 17:04
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Utsätter jag mig själv för livsfara eller något annat allvarligt om jag tar en knapp (innehållandes 150-170 mg MDMA, enligt säljaren) efter att ha tagit amfetamin i torsdags och i går med sömn emellan de två dagarna? Totalt intag blev ca. 1,5 g och jag tog sista dosen tjack vid halv tolv-tiden i går förmiddags.

Livsfara, knappast. Däremot är blandningen amfetamin och MDMA neurotoxiskt, men det är å andra sidan amfetamin och alkohol med och leder säkerligen inte till några direkt observerbara negativa effekter. Halveringstiden på amfetamin är väl dessutom rätt kort.

Med det sagt, om det bara är akuta och direkt observerbara negativa effekter man är ute efter att undvika så ska man inte blanda MDMA med andra substanser som påverkar serotonin receptorerna, tex. MAOI, SSRI's och möjligen även LSD och psilocybin för att vara på den säkra sidan. Detta för att undvika serotonin syndrome. Om man vill spela extra säkert så bör man utöver det enligt mig undvika både att blanda med amfetamin och alkohol, att ha så rena tabletter som möjligt är med andra ord positivt och att inte dricka mer än typ 2-3 öl på en kväll - lagom vatten is your friend.
Citera
2015-11-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Livsfara, knappast. Däremot är blandningen amfetamin och MDMA neurotoxiskt, men det är å andra sidan amfetamin och alkohol med och leder säkerligen inte till några direkt observerbara negativa effekter. Halveringstiden på amfetamin är väl dessutom rätt kort.

Med det sagt, om det bara är akuta och direkt observerbara negativa effekter man är ute efter att undvika så ska man inte blanda MDMA med andra substanser som påverkar serotonin receptorerna, tex. MAOI, SSRI's och möjligen även LSD och psilocybin för att vara på den säkra sidan. Detta för att undvika serotonin syndrome. Om man vill spela extra säkert så bör man utöver det enligt mig undvika både att blanda med amfetamin och alkohol, att ha så rena tabletter som möjligt är med andra ord positivt och att inte dricka mer än typ 2-3 öl på en kväll - lagom vatten is your friend.

Tack för utförligt och bra svar!
Beslutade att strunta i det i dag och ta knappen i morgon.
Brukar sällan sällan stimulanter lverhuvudtaget så blr inte flreligga npgon fara att ta i morgon.
Citera
2015-11-10, 10:13
Medlem
Halloj.
Tänkte festa i helgen och har kommit över 1 blå london underground. Hört de ska va mest tjack i dessa. Men jag har även lite rent mdma ca 100mg. Lugnt att köra dessa i en bomb? Eller köra en knapp först sen bomba de rena som boost? Vad tror ni ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in