Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-14, 10:27
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Försöker igen, missade att qouta
Intressant information du delger. Hur längde sedan var du i dina tonår och har du brukat/missbrukat MDMA efter din dipp? Isåfall på vilket sätt?

Det var ett bra tag sedan.
Självklart har jag inte missbrukat någonting efter det, då vore jag verkligen dum. Men att jag har tagit det en gång om året ungefär sedan dess är ingenting jag sticker under mattan med, och det är utan påfyllningar - då funkar det som bäst.
Citera
2015-02-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Det var ett bra tag sedan.
Självklart har jag inte missbrukat någonting efter det, då vore jag verkligen dum. Men att jag har tagit det en gång om året ungefär sedan dess är ingenting jag sticker under mattan med, och det är utan påfyllningar - då funkar det som bäst.
Inte självklart för många tyvärr. Att du vågar dig på det överhuvudtaget efter det som hänt är ju ganska dumt kan tyckas.
Påfyllningar funkar hur bra som helst, problemet är att det ökar risken avsevärt vad gäller missbruk.
Man tar mer och mer varje gång och oftare
Citera
2015-02-14, 14:58
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Inte självklart för många tyvärr. Att du vågar dig på det överhuvudtaget efter det som hänt är ju ganska dumt kan tyckas.
Påfyllningar funkar hur bra som helst, problemet är att det ökar risken avsevärt vad gäller missbruk.
Man tar mer och mer varje gång och oftare

Jaså? Jag förstod varför dippen kom och vad som orsakade det, därför utgick jag ifrån att en gång per år utan påfyllningar skulle vara helt lugnt - och detta hade jag inte fel om, eftersom att det har gått mer än 10 år. Här tas det inte mer eller oftare, det finns ingen anledning att gå ner sig på skiten, det är max en kväll per år och det görs enbart om omständigheterna är perfekta.
Citera
2015-02-14, 18:13
Medlem
Du har ju sagt det själv att det är väldigt komplicerat. Att ha varit i botten och "format" hjärnan, sedan ta det igen finns alltid risker
Hur långt håller ruset om du tar en 150mg på en kväll/år? Det borde ju räcka när det är så sällan.
Citera
2015-02-14, 20:40
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Du har ju sagt det själv att det är väldigt komplicerat. Att ha varit i botten och "format" hjärnan, sedan ta det igen finns alltid risker
Hur långt håller ruset om du tar en 150mg på en kväll/år? Det borde ju räcka när det är så sällan.

Samtidigt förstod jag varför och vad, vilket innebär att jag inte ansåg mig själv ta en risk eftersom jag kan handskas och känner till min hjärna. Rätt hade jag, det har fungerat galant. Ca 120-160minuter, precis lagom.
Citera
2015-02-15, 00:35
Medlem
Citat:
Samtidigt förstod jag varför och vad, vilket innebär att jag inte ansåg mig själv ta en risk eftersom jag kan handskas och känner till min hjärna. Rätt hade jag, det har fungerat galant. Ca 120-160minuter, precis lagom.
Precis...
Får man fråga om du tar det ett visst datum för att inte gå över din personliga gräns?
Citera
2015-02-15, 08:05
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Precis...
Får man fråga om du tar det ett visst datum för att inte gå över din personliga gräns?

Varför är det intressant? Om jag skall ta det under perfekta omständigheter, hur menar du att man ska sätta ett datum på det?
Citera
2015-02-15, 16:35
Medlem
Citat:
Varför är det intressant? Om jag skall ta det under perfekta omständigheter, hur menar du att man ska sätta ett datum på det?
Intressant om du tar det låt säga "under Januari månad", så att du har koll och inte tar det oftare och oftare och trillar dit igen.
Man vet ju själv hur lätt det är att gå från var tredje månad till var tredje vecka osv.
Citera
2015-02-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zidane23
Hej!
För 2 månader sedan var jag och 4 vänner på en nattklubb. Jag fick i mig ungefär 350 mg MDMA kristaller. Först en bomb på 150 mg vid 21-tiden och därefter ytterligare en bomb med 200 mg vid 23-tiden. Dessutom drack jag en del alkohol, 1 vinare och 3-4 starköl. Har ganska mycket minnesluckor från den här kvällen men minns att jag först mådde extremt bra (aldrig mått så bra i hela mitt liv) men att jag även någon gång under kvällen spydde blod och hade både syn och ljudhallucinationer. Dagen efter mådde jag bra men kände mig väldigt tom i huvudet.
Eftersom jag mådde bra så bestämde jag mig för att dricka lite alkohol med några vänner 2 dagar senare. När jag gick och la mig den kvällen somnade jag precis som vanligt. Natten efter detta vaknar jag av en mardröm då jag trodde att jag skulle dö. Nojjig som jag var började jag googla på bieffekter av MDMA och läste en massa om hjärnskador etc.
Jag har sedan dess haft rejäl ångest och haft grova sömnproblem. Sover ca 3-4 timmar/natt. Det har alltså gått 8 veckor sedan kvällen med MDMA.
Dum som jag var så läste jag inte på om MDMA innan. Jag hade ingen aning om vilken dos man skulle ta. Så här i efterhand vet jag att det var en överdos som nybörjare.
Jag har sedan dess känt mig apatisk, konstant trött, känns som att jag tappat all min iq, orkar inte ta tag i någonting alls, har fått sämre minne, har svårt att koncentrerar mig osv. Tidigare var jag kvick i huvudet. Jag var social och målmedveten. Allt detta är som bortblåst.
Jag ska även tillägga att jag är en person som ofta känner efter hur jag mår och ibland oroar mig för saker i onödan. Har även haft prestationsångest för många saker. Kan grubbla över saker.
Mina vänner fick i sig lika stor mängd MDMA men dom har inte känt av mina symptom. Dom mår som vanligt. Jag har varit hos läkaren och tagit blodprover som var helt normala för min ålder (20 år).
Nu undrar jag: Kommer jag att bli mig själv igen? Har jag fuckat upp mina serotonin-nivåer för alltid efter en kväll på MDMA? Jag kommer aldrig mer att röra några droger, den saken är säker. Skulle kunna sluta dricka alkohol också om jag bara blev mig själv igen.
Jag äter väldigt nyttigt, tränar 5 gånger i veckan och lever allmänt hälsosamt. Jag jobbar och umgås med vänner. Har inte rört några droger sedan dess (inte alkohol eller tobak heller).
Är detta psykiskt eller kan man förstöra hjärnan efter en kväll på 350 mg MDMA och en massa alkohol?
Hoppas att någon av er varit i liknande situation men blivit bra igen.
Mvh

Sorry för lite sent svar men kan ju kanske va till hjälp ändå. Det du upplever är serotoninbrist. Antar att du vet vad serotonin är, om inte googla, men serotonin är också föregångaren till melatonin som gör att man kan sova. Det är vad som orsakar dina symptom. Det kan ta några veckor/månader som mest för hjärnan att återhämta sig. Men en värd sak att poängtera är att dina tankar formas utifrån dina känslor (vilka är väldigt låga atm eftersom du har serotoninbrist) så lyssna inte så mycket på dina tankar just nu.

Det jag skulle gjort är att bara fortsätta med livet som vanligt och streta mot känslorna till viss del. Men viktigt att du låter kroppen vila också så du kan återhämta dig. Blir som vanligt om ett tag igen serru
Citera
2015-02-15, 23:39
Medlem
Hur blire om man blandar tjack o E?
Citera
2015-02-15, 23:57
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Intressant om du tar det låt säga "under Januari månad", så att du har koll och inte tar det oftare och oftare och trillar dit igen.
Man vet ju själv hur lätt det är att gå från var tredje månad till var tredje vecka osv.

Varför skulle jag trilla dit igen? Tonåren är förbi och jag finner inga problem med att vänta länge.
Citera
2015-02-16, 01:38
Medlem
Några här som haft möjligheten att prova andra MDMA-salter än just hydrokloridsaltet?

Någon som haft chansen att smaka på citratet? Tartratet? Hört mycket gott om hydrobromidsaltet, någon mer här som gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in