Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ruset är alltid identiskt för mig och jag har tagit en hel del, men jag misstänker att om jag går till ett rave och droppar blir det annorlunda och att jag förmodligen hade blivit mer uppåt vid det tillfället, och det beror enbart på set & setting, ingenting annat avgör.
Forstätt att tro så du
Citera
2015-01-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Forstätt att tro så du

När du intar MDMA så intar du alltid samma substans (3,4-metylendioximetamfetamin) substansen har samma verkan; den utsöndrar serotonin i stora mängder och oxytocin. Dessa signalsubstanser fungerar alltid likadant hos människan och de ändrar aldrig sin effekt. Om rusets effekt blir annorlunda från en gång till en annan gång kan det enbart bero på två faktorer; dosering eller att du gör någonting annat den här gången än att bara sitta i din soffa och glo, det är med störst sannolikhet enbart en psykologisk faktor som spelar roll - set & setting. Vi skall inte glömma att utan att ha analyserat drogen du köpt(kristall/knapp) så kan andra droger spela in i rusets karaktär t.ex att du får amfetamin med, att det kan vara methylone eller MDA och därav uppnår en annorlunda effekt än du är van vid.
Senast redigerad av testocyp 2015-01-15 kl. 19:38.
Citera
2015-01-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
När du intar MDMA så intar du alltid samma substans (3,4-metylendioximetamfetamin) substansen har samma verkan; den utsöndrar serotonin i stora mängder och oxytocin. Dessa signalsubstanser fungerar alltid likadant hos människan och de ändrar aldrig sin effekt. Om rusets effekt blir annorlunda från en gång till en annan gång kan det enbart bero på två faktorer; dosering eller att du gör någonting annat den här gången än att bara sitta i din soffa och glo, det är med störst sannolikhet enbart en psykologisk faktor som spelar roll - set & setting. Vi skall inte glömma att utan att ha analyserat drogen du köpt(kristall/knapp) så kan andra droger spela in i rusets karaktär t.ex att du får amfetamin med, att det kan vara methylone eller MDA och därav uppnår en annorlunda effekt än du är van vid.
Jo jag vet, men har du kört vi säger 5+ olika kristallbatcher från dom största säljarna i europa med samma setting och mellanrum så finns det ingen tvekan.
Finns någon tråd om det där som säger skillnaden, ska leta vidare efter den.
Citera
2015-01-15, 22:00
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Jo jag vet, men har du kört vi säger 5+ olika kristallbatcher från dom största säljarna i europa med samma setting och mellanrum så finns det ingen tvekan.
Menar du att det finns olika sorters MDMA? Det var nyheter för mig i så fall. "Största säljarna" - vad har detta för relevans?

Givet att renhetsgraden är densamma och att puckarna ej är utblandade med några andra aktiva substanser så begriper jag ärligt talat inte hur du får ihop ditt resonemang.
Citera
2015-01-15, 22:09
Medlem
Citat:

Jag har testat många olika batcher av kristaller - alla är EZ-testade till MDxx substans.
Ruset har alltid varit det samma, intensitet och längd har varierat beroende på dosering och om jag sväljer lite mer +1h in i ruset. Är det MDMA du käkar och inte får samma rus vid varje intag så är det psykologiskt - set & setting. Vad jag misstänker är att du kanske har fått tag i MDA någon sväng, då det är aningen annorlunda och enligt min utsago mer uppåt än vad MDMA är observera att detta är min personliga anekdot.

Edit; denna länken? http://www.reddit.com/r/SilkRoad/comments/1mw34q/crystal_or_tan_mdma_a_survey/ccda662

"Brown stuff tends to have leftover safrole, or partially split-open methylenedioxy ring systems so you get some methoxy-amphetamine impurities. These tend to make you speedy" - jag har haft en hel del brun MDMA och vad jag har märkt är att jag får mer käkspänningar och enorm ögonvobbel - enbart vid upcome, käkspänningarna kan liknas vid en symaskin det gick jävlar undan och ögonvobbel var så extrem att jag inte kunde fokusera på någonting. Lade sig efter ca 5minuter, det är den enda skillnaden jag märkt på de olika typer MDMA jag haft främst; gul, grå/beige/vita och brunt.
Senast redigerad av testocyp 2015-01-15 kl. 22:23.
Citera
2015-01-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Menar du att det finns olika sorters MDMA? Det var nyheter för mig i så fall. "Största säljarna" - vad har detta för relevans?

Givet att renhetsgraden är densamma och att puckarna ej är utblandade med några andra aktiva substanser så begriper jag ärligt talat inte hur du får ihop ditt resonemang.
Att dom har direkt tillgång till dom största tillverkarna? Man säljer inte kilon MDMA per månad från Arnes vid sidan om Tvättmedelskällare.

Inte sorters, variationer. Det jag menar är att det ger olika rus, inte olika beteckningar.
Har förmodligen med föroreningar/isomer/fan vet jag att göra.

Men det kvarstår att det ger olika rus. Hade Phizer gjort skiten så ja, då hade det vart exakt samma grejer. Men det verkar aldrig kunna bli Exakt samma när det görs bakom stängda dörrar.
Som sagt, det som säljs från toppsäljarna/tillverkarna som är "84%" ger olika rus. Ingen av oss skickar in det till labb.

testocyp; Nja tror det var från något annat forum.

MDA har jag fått, ganska stor skillnad, på det skeva direkt.

Kan noteras att alla bruna jag testat har varit mer pushiga/grumliga medans vitt/transparent har gett ett helt cleant och chill rus. Men ja, håller med om att settingen avgör mest.
Edit: Läste tråden ordentligt först nu, riktigt intressant, då stämmer det då.
Senast redigerad av Forumkontot 2015-01-16 kl. 09:32.
Citera
2015-01-16, 23:49
Medlem
Har köpt rent MDMA enligt en kompis men det är vitt? Jag kanske missat det helt men har fått för mig att det ska vara mer brun aktigt. Det varken smakar/luktar salmiak. Tog lite i munnen och blev ganska bedövad av väldigt lite. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Citera
2015-01-17, 00:20
Medlem
chaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FapLars
Har köpt rent MDMA enligt en kompis men det är vitt? Jag kanske missat det helt men har fått för mig att det ska vara mer brun aktigt. Det varken smakar/luktar salmiak. Tog lite i munnen och blev ganska bedövad av väldigt lite. Någon som har en aning om vad det kan vara?

Kokain?
Citera
2015-01-17, 00:21
Medlem
LilSmokeys avatar
Citat:
Är det kristaller eller pulver?
Citera
2015-01-17, 00:27
Medlem
Citat:
Jag har haft MDMA som vitt pulver, men om det inte smakar som det ska så är det ju något lurt.
Citera
2015-01-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaaan
Kokain?
Jag misstänker det..
Citera
2015-01-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilSmokey