Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-06, 21:42
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Måste höra, att beställa EZtest ifrån exempelvis Holland hur ser tullen på detta?
har beställt några gånger utan problem, men hittar dem de så hamnar det säkert i något register. exempelvis som när man beställer Cannabis frön.
kör det till en målis.
Citera
2014-08-06, 21:44
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Jag upplever detsamma om jag tar MDMA, tar jag E (som ofta har tjack i sig) blir jag mer pepp, men får inte alls samma eufori. Av den anledningen tar jag numer bara MDMA hemma med vänner. Mitt råd är att du testar E eller håller dig till tjack på festivaler.
menar du att dem flesta e har tjack i sig? stämmer nog inte i vart fall väst-europa.
jag håller dock med, var på festival nyss, tog mdma 4 dagar i rad, blev bara seg typ fast euforin fanns, men kunde inte röjja som förra årets festival. Då var jag dock lite berusad så det kanske gav en dopamin rush? ska försöka köra endast Amfetamin på festivaler nästa år ev en dag MDMA.
Citera
2014-08-06, 21:46
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Jag har tillgång till hur mycket MDMA än skulle behöva så jag behöver era råd.

Hur skall jag dosera efter min första bomb på 200-230mg? Vänta 1-2h sen bomba ytterligare 100mg eller är det bättre med snort när det peakar?

Låt säga att jag kör 220mg bomb, hur mycket borde jag bomba för att få ruset lite längre?

Kommer ha tillgång till både Sativa Ak47 samt rökmix. Av egna erfarenheter så slår rökmix + tjack bättre än rökmix + cannabis, gäller det samma för MDMA?

Är en erfaren knarkare men har endast kört rent MDMA två gånger eftersom jag fastnade för 6-APB.

Over and out!

jag har fattat det som att man kör halva dosen av orginaldosen senast 90min av effekt.
Citera
2014-08-07, 11:21
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
menar du att dem flesta e har tjack i sig? stämmer nog inte i vart fall väst-europa.
jag håller dock med, var på festival nyss, tog mdma 4 dagar i rad, blev bara seg typ fast euforin fanns, men kunde inte röjja som förra årets festival. Då var jag dock lite berusad så det kanske gav en dopamin rush? ska försöka köra endast Amfetamin på festivaler nästa år ev en dag MDMA.

Jag tog inte MDMA en enda gång under emmaboda, bytte t.om. bort det superMDMA jag hade mot annat. 13 g tjack gick ju ner dock, vilket jag antar du förstår hur med tanke på hur många spelningar vi sågs på.

Men MDMA ska man verkligen inte ta för ofta, fick erfara det efter min veckas binge på det för ett par år sedan, får ganska knasigt rus nu för tiden...

Ang att återdosera fungerar det som bäst med att ta så mkt man vågar i första och sen fylla på en gedigen dos på det, i tid tänkte jag aldrig hur jag gjorde - men att hålla på och återdosera hela natten/morgonen leder ju bara till tripp och smält hjärna märkte jag.
Citera
2014-08-07, 22:29
Medlem
PermanentNojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Jag har läst mycket om ruset osv men aldrig eventuella bieffekter. Någon skrev här i tråden att jag borde ta ett uppehåll så jag inte kör mina serotoninreceptorer i botten. Definiera detta? Kan man bli en halvdöd person när de kommer till lycka,humor osv? depression?

Det finns (vad jag vet) inte så mycket forskning inom ämnet, så större delen av informationen som finns tillgänglig är enskildas upplevelser. Från det jag har läst har jag fått intrycket att ju mer du brukar MDMA, desto mer sliter det på dina receptorer.
Låt oss säga att du har optimalt fungerande ("100%-iga") receptorer första gången du tar mdma.
När du släpper ut dessa onormalt stora mängder serotonin i hjärnan sliter det på dem, men de bygger upp sig igen (kanske bara till 99% dock). Ju oftare du tar mdma, desto mindre tid får receptorerna på sig att återhämta sig. Detta innebär att receptorerna till slut aldrig orkar bygga upp till 100% funktion, vilket i kan leda till långvariga depressioner.

Jag har sett en graf över detta någonstans, ska försöka leta upp den åt dig!

Edit: Hittills hittar jag ingen graf, men Erowid har en mängd information som du skulle kunna läsa igenom, det är intressant läsning (https://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_neurotoxicity1.shtml). Jag orkar inte läsa allt igen bara för din skull, men en snabb sökning efter "depression" gav bland annat: "Consistent reports link repeated ecstasy use to depressed mood".

Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare

Det är svårt att veta exakt vad E innehåller, men amfetamin verkar vara en vanlig ingrediens, likaså koffein. Det kanske inte stämmer längre dock, det är några år sedan jag läste det.

Jag har kommit fram till samma slutsats som dig, det blir endast tjack på festival framöver! Kommer säkert ta MDMA någon gång också om jag känner mig själv rätt, men jag ska försöka lägga ner det helt.
Senast redigerad av PermanentNojja 2014-08-07 kl. 23:22.
Citera
2014-08-07, 23:43
Medlem
PermanentNojjas avatar
Hittade även den här, en ganska användbar slideshow av vad som händer i hjärnan när man tagit MDMA.
http://www.dancesafe.org/drug-information/ecstasy-slideshow

Det verkar finnas ytterst lite information som indikerar att man kan drabbas av depressioner som är långvarigare än högst någon månad, så det verkar som att du ska ha en jävla otur om det händer. Men ändå, knarka ansvarsfullt!
Citera
2014-08-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Hittade även den här, en ganska användbar slideshow av vad som händer i hjärnan när man tagit MDMA.
http://www.dancesafe.org/drug-information/ecstasy-slideshow

Det verkar finnas ytterst lite information som indikerar att man kan drabbas av depressioner som är långvarigare än högst någon månad, så det verkar som att du ska ha en jävla otur om det händer. Men ändå, knarka ansvarsfullt!

Det är bara att vandra in på bluelight, där finns många som har spårat på mdma och en del som inte återhämtat sig efter 18månader. Man ska ta det djävligt lugnt med mdma säger jag bara.

Problemet är att man kan ha sönder serotonin axons, receptorerna och hela köret, serotonin kommer med god sannolikhet alltid tillbaka men utan allt rätt i köret så kvittar det, hjärnan använder inte serotoninet på rätt sätt om det sker. Det enda som man kan göra är att sova bra, äta bra och röra på sig mycket. Det är de enda som fungerar för neuroregenration. Det är en neurologisk skada som kan ske helt enkelt om man spårar, hjärnans sätt att besvara signalen som MDMA skickar att tömma allt serotonin.

I länken som du postade, som du säkert ser som trovärdig så finns citatet "Many ecstasy users report periods of depression that can last many months", läste du allt på sidan? Eftersom att du hävdar att det finns ytterst lite som indikerar på att en depression orsakat av neurologisk skada eller förändring till följd av MDMA inte borde vara längre än en månad
Senast redigerad av RawSTR 2014-08-08 kl. 10:05.
Citera
2014-08-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Det är bara att vandra in på bluelight, där finns många som har spårat på mdma och en del som inte återhämtat sig efter 18månader. Man ska ta det djävligt lugnt med mdma säger jag bara.

Problemet är att man kan ha sönder serotonin axons, receptorerna och hela köret, serotonin kommer med god sannolikhet alltid tillbaka men utan allt rätt i köret så kvittar det, hjärnan använder inte serotoninet på rätt sätt om det sker. Det enda som man kan göra är att sova bra, äta bra och röra på sig mycket. Det är de enda som fungerar för neuroregenration. Det är en neurologisk skada som kan ske helt enkelt om man spårar, hjärnans sätt att besvara signalen som MDMA skickar att tömma allt serotonin.

I länken som du postade, som du säkert ser som trovärdig så finns citatet "Many ecstasy users report periods of depression that can last many months", läste du allt på sidan? Eftersom att du hävdar att det finns ytterst lite som indikerar på att en depression orsakat av neurologisk skada eller förändring till följd av MDMA inte borde vara längre än en månad

Tack för infon Permanentnojja!

Finns det ens, rimligtvis en chans att man får bieffekter av att poppa 3 gånger på 2 månader? Främst då det ni snackar om gällande receptorer.
Citera
2014-08-08, 14:04
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:

Finns det ens, rimligtvis en chans att man får bieffekter av att poppa 3 gånger på 2 månader? Främst då det ni snackar om gällande receptorer.

Risken finns ju att det kan gå käpprätt åt helvete! Beror ju lite på vad som är i knapparna och hur din hjärna fungerar, men det brukar generellt inte vara några problem!
Citera
2014-08-08, 17:32
Medlem
Citat:

Visst men det är inget överhängande och det kommer vara en ganska mild återhämtning ifall det går snett, med störst sannolikhet det vill säga. De som verkligen trillat hårt är de som missbrukat mer, inte helt ovanligt att några personer har kört 4ggr månad i 6månader sträck.

Jag rekommenderar att undvika det, eftersom att du riskerar att förstöra mdma känslan. Det gjorde jag ganska kvickt och det har inte varit det samma sedan dess men jag stör mig inte på det, jag tycker det är rätt skönt att man inte känner behov av att öppna upp sig.
Citera
2014-08-08, 19:31
Medlem
Finns det någon risk med att ta MDMA om man har blåsljud i hjärtat?

Hur fungerar det att ta MDMA med betablockare? Det står på Wikipedia av betablockare blockerar adrenalin och noradrenalin. Det står även:
Citat:
Noradrenalinet verkar via adrenerga receptorer i amygdala under stress, där det påverkar bildningen av känslomässiga minnen genom att överföra impulser till hippocampus. Det förekommer en intensiv forskning på hur betablockerare påverkar minnesbildningen, med något motstridiga resultat, allt från att betablockerare försämrar minnet och kognitionen till att minnet förbättras. Kortvarigt och under intensiv stress sänker betablockerare minnesbildningen, men det är också möjligt att det skyddar minnesfunktionerna under långvarig, lågintensiv stress. Betablockerare har på försök getts till personer med posttraumatisk stress, för att dämpa flashbacks och därigenom förbättra den medföljande nedsatta kognitionen, vilket är ett kontroversiellt användningsområde för betablockerare.
Hur fungerar det om man ska ta MDMA + betablockare för att bota/lindra PTSD?
Grejen med terapin är att man ska kunna möta sina minnen, men betablockare verkar ju motverka det.

Vad tror ni?
Citera
2014-08-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Finns det någon risk med att ta MDMA om man har blåsljud i hjärtat?

Hur fungerar det att ta MDMA med betablockare? Det står på Wikipedia av betablockare blockerar adrenalin och noradrenalin. Det står även:

Hur fungerar det om man ska ta MDMA + betablockare för att bota/lindra PTSD?
Grejen med terapin är att man ska kunna möta sina minnen, men betablockare verkar ju motverka det.

Vad tror ni?

Det är aldrig bra att skicka två signaler till hjärtat, betablockerar säger slå lugnare och mdma slå fortare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in