Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Tar bort och tar bort... Problemet är väl mest att kvällen har en tendens till att bli ett svarthål i minnet om man kombinerar MDMA med alkohol

Det var exakt det som hände mig. Jag har en 3h lång blackout från den kvällen jag blandade med alkohol.
Citera
2013-09-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Tar bort och tar bort... Problemet är väl mest att kvällen har en tendens till att bli ett svarthål i minnet om man kombinerar MDMA med alkohol

Och till halfyellow: Tycker du ska fylla på med Max 100mg i en bomb efter en timme Less is more! Påslagit när man tar i snoken kan vara rätt starkt och det är roligare att komma ihåg kvällen och förlänga peaken liten extra Snort = intensivare men kortare än att bomba.

Alright, kan även tillägga att jag poppat e 2 helger irad innan, detta blir tredje, bör jag öka dosen mer än vad ni rekommenderat för att uppnå effekt, ska nämligen på open air och vill komma så nära gud som möjligt haha

Efter dehär blir det paus på minst 5-6 månader, så alla moralpoliser stay away.
Citera
2013-09-14, 02:11
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Alright, kan även tillägga att jag poppat e 2 helger irad innan, detta blir tredje, bör jag öka dosen mer än vad ni rekommenderat för att uppnå effekt, ska nämligen på open air och vill komma så nära gud som möjligt haha

"Moralpoliser"? Om du är rädd om din hälsa så gör du bäst i att låta bli - detta skriver jag inte av moraliska skäl. Med låga serotoninnivåer hjälper det för övrigt inte att öka dosen - du kommer inte att komma särskilt högt men skaderiskerna är ändå högre än vanligt. Ta inga onödiga risker nu...
Citera
2013-09-14, 03:08
Medlem
TomiXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
"Moralpoliser"? Om du är rädd om din hälsa så gör du bäst i att låta bli - detta skriver jag inte av moraliska skäl. Med låga serotoninnivåer hjälper det för övrigt inte att öka dosen - du kommer inte att komma särskilt högt men skaderiskerna är ändå högre än vanligt. Ta inga onödiga risker nu...

Som att poppa ecstacy två-tre helger i rad vore något jättefarligt. Vanligt förekommande skulle jag säga hos många människor. Men man bör dock undvika att göra konsumtion av serotonerga droger till en vana, då har de stor skadepotential.
Citera
2013-09-14, 06:39
Medlem
f0cuss avatar
Citat:

Det du borde gjort min herre.. Det är att köpa hem lite 5-htp som fyller på din serotonindepå, ta 100-200mg om dagen fram tills dagen innan du ska Ea. Har du inget i serotoninförrådet att göra av med så kan du ta hur mycket E som helst utan effekt.
Citera
2013-09-14, 08:53
Medlem
LightClouds avatar
Om det är av intresse för er som funderar på att kombinera MDMA/Ecstasy med 5-MeO-MiPT så finns en rapport jag nyligen skrivit om just den kombinationen här:

https://www.flashback.org/t2219321

Jag tycker helt klart att alla borde prova på den kombon. Fy vad fint det gör sig!
Citera
2013-09-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det du borde gjort min herre.. Det är att köpa hem lite 5-htp som fyller på din serotonindepå, ta 100-200mg om dagen fram tills dagen innan du ska Ea. Har du inget i serotoninförrådet att göra av med så kan du ta hur mycket E som helst utan effekt.

Jo jag ska ta och kirra lite 5-htp, hur, men bör jag verkligen oroa mig för utebliven effekt ? really ?
jag menar jag känner mig fan på topp just nu iaf
Citera
2013-09-14, 15:32
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Jo jag ska ta och kirra lite 5-htp, hur, men bör jag verkligen oroa mig för utebliven effekt ? really ?
jag menar jag känner mig fan på topp just nu iaf
Allt är väl individuellt så hur fort din serotonindepå fylls upp kan jag inte svara på men mycket går ju till spillo eftersom du mest troligt halverar ruset istället eftersom du inte har mer i förrådet än på "ytan".
Citera
2013-09-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Allt är väl individuellt så hur fort din serotonindepå fylls upp kan jag inte svara på men mycket går ju till spillo eftersom du mest troligt halverar ruset istället eftersom du inte har mer i förrådet än på "ytan".

I got u baby
Citera
2013-09-15, 19:21
Medlem
Frågor ang Extacy på Qlimax

Tjena Flashback! De är så här att jag och 3 polare hade tänkt dra till Qlimax i år och undrar därför lite angående Extacy eftersom jag aldrig provat de förut.
Har heller inte så mycket erfarenhet av droger tidigare (Provat Amfetamin och Cannabis)

Frågorna är:

1. Vilken mängd E ska jag ta? (1 hel tablett, en halv?)

2. Har alkohol någon betydelse när jag tar detta? (Alltså ska jag helst vara nykter eller de kvittar?)

3. Vad gör jag om jag får en så kallad "snetripp"? Är de bara att gå hem eller de går att lösa?

4. När mitt "rus" väl är igång, ska jag hålla mig borta från alkoholen eller de är bara till att dricka på?

5. Finns många olika kapslar vad jag läst, är de stor skillnad från kapsel till kapsel eller all E är ungefär densamma?

6. Förstår man själv vad man håller på med när man är uppe i ett "rus" eller är de som med alkoholen att man dagen efter tänker, "Varför gjorde jag så?"

7. Är de okej att efter några timmar då ruset slutat verka att direkt efter kanske ta en halva till om jag nu börjat med 1 kapsel? Alltså, okej att fylla på?

Kanske lite dumma frågor jag nu har ställt, men de är som sagt min första gång och jag vill vara lite förbered, haha.
Dela gärna med er lite andra tips om ni känner för de, allt är bra som kan hjälpa mig för att få den bästa kvällen i mitt liv!
Tacksam för alla svar!
Citera
2013-09-15, 19:35
Medlem
1. Omöjligt att svara på då alla E varierar i styrka. Men jag tog en hel första gången och det gick bra.

2. Jag tycker alkohol försämrar ruset.

3. Snetrippar på e har jag aldrig fått, men det är nog bara att försöka slappna av i en lite lugnare miljö.

4. Drick vatten.

5. E kommer väldigt sällan i kapslar utan i pressade tabletter och mer eller mindre alla är lite annorlunda.

6. Du kan bli lite extra kramig och kanske berätta saker som du tycker är pinsamma att ha delat med andra när du är rusig.

7. Du kan absolut fylla på med några kapslar när du börjar landa.
Citera
2013-09-15, 21:38
Medlem
tripptamins avatar
MDMA är det du vill ha, det du ska försöka få tag i är MDMA kristaller, som du kan krossa och snorta eller bomba. MDMA kristaller är 100% rent MDMA och innehåller inget annat skit som kan förstöra eller försämra ruset.

Piller kan innehålla en massa olika andra ämnen som tex: amfetamin, DXM, LSD, osv osv, listan kan göras lång.

EDIT: Måste bara tillägga att det självklart finns tabletter med 100% rent MDMA också, men det är väldigt sällan tabletterna är 100% rena med 100% MDMA, väldigt ofta är det amfetamin eller någon annan substans i dom.
Senast redigerad av tripptamin 2013-09-15 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in