Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTtjackis
Tar han 2-3g mdma så har han en jävligt trasig hjärna i ett bra tag efteråt, även permanenta skador skulle jag gissa.

Det finns inte någon tänkbar anledning varför man skulle vilja göra något sådant, upplevelsen i sig kommer inte att vara njutbar. Jag har inte kollat allt för mycket kring just mdma, men överdoser på amfetaminer i allmänhet brukar vara väldigt obehagliga och en tortyr/plåga att genomgå. Och mdma är ju en amfetamin, så troligtvis blir det en jävla massa noja över hjärtattack, uttorkning och psykiska åkommor. Trevlig kväll.

Liknande vad jag sagt till honom, men han är ganska så bestämd med att ta så mycket, han vill "uppleva" saker och nå "djupare". Jag själv nöjer mig glatt med 200mg en kväll då och då!
Citera
2013-05-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Liknande vad jag sagt till honom, men han är ganska så bestämd med att ta så mycket, han vill "uppleva" saker och nå "djupare". Jag själv nöjer mig glatt med 200mg en kväll då och då!

Han kan räkna med hallucinationer, en plåga vet jag inte om det blir faktiskt det går inte att jämföra med mycket amfetamin(som verkar på dopamin) och mycket mdma(som främst verkar på serotonin). Möjligheten att han kräks en del finns på listan. Det är svårt att säga, på "hög-dos mdma" nu snackar vi 800mg så hallucinerade jag grovt och jag mådde väldigt bra men kunde inte föra något samtalsämne, jag la ner på golvet och mös med mig själv i timmar. Veckorna efter mådde jag inget vidare, och än idag vill jag påstå att jag känner mig påverkad av händelsen. För mycket MDMA=mycket neurotoxiskt=va beredd på att konsekvenser som kan t.om vara livslånga är möjligt. På t.ex bluelight kan man läsa om människor som blivit deprimerad i flera månader, upp till år pga hög dos MDMA, andra för att de använde det alldeles för regelbundet. Din vän är en idiot, vill han uppleva saker och nå djupare så rekommenderar jag större dosering utav LSD eller Svamp.
Citera
2013-05-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Han kan räkna med hallucinationer, en plåga vet jag inte om det blir faktiskt det går inte att jämföra med mycket amfetamin(som verkar på dopamin) och mycket mdma(som främst verkar på serotonin). Möjligheten att han kräks en del finns på listan. Det är svårt att säga, på "hög-dos mdma" nu snackar vi 800mg så hallucinerade jag grovt och jag mådde väldigt bra men kunde inte föra något samtalsämne, jag la ner på golvet och mös med mig själv i timmar. Veckorna efter mådde jag inget vidare, och än idag vill jag påstå att jag känner mig påverkad av händelsen. För mycket MDMA=mycket neurotoxiskt=va beredd på att konsekvenser som kan t.om vara livslånga är möjligt. På t.ex bluelight kan man läsa om människor som blivit deprimerad i flera månader, upp till år pga hög dos MDMA, andra för att de använde det alldeles för regelbundet. Din vän är en idiot, vill han uppleva saker och nå djupare så rekommenderar jag större dosering utav LSD eller Svamp.

Är det bara jag som inte upplever hallucinationerna som något negativt? Jag har fått grova hallucinationer en gång och jag bara garvade åt det. Det kanske inte är eftersträvansvärt direkt, men det var samtidigt inte någonting som jag upplevde som obehagligt.
Citera
2013-05-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Är det bara jag som inte upplever hallucinationerna som något negativt? Jag har fått grova hallucinationer en gång och jag bara garvade åt det. Det kanske inte är eftersträvansvärt direkt, men det var samtidigt inte någonting som jag upplevde som obehagligt.

Obehagligt är det absolut inte, hallucinationerna är speciella däremot. Jag hade svårt att förstå, eller att skilja hallucinationer ifrån verklighet.
Citera
2013-05-11, 12:47
Medlem
jesper2013s avatar
Citat:
Tjena! har en polare som vill testa 2-3g mdma på en och samma gång. Vad finns det för risker i detta? Är det inte så med mdma att dosen inte har den största avgörande rollen i huruvida effekten blir?
Din vän är väldigt dum. Han kommer må dåligt långt efter och 2-3gram MDMA tror jag mest skulle vara jobbigt. Om du är en bra vän så låt honnom inte ta så mycket.
Citera
2013-05-11, 12:53
Medlem
Citat:

Låter som din vän borde testa LSD eller svamp snarare...
Citera
2013-05-11, 13:11
Medlem
WTtjackiss avatar
inte meningen att skriva en jävla uppsats med ord, men jag är tjackad som satan och det är ändå kanske en killes liv vi har och göra med, och flashbacks äckliga knarkare tror jag är kända för att vara till varandras hjälp när droger riskerar någons liv. Hur som helst när staten/samhället inte tar ansvar för sin egna befolkning, som är sjuka, och självmedicinerande (knarkande) vad fan då måste man ställa upp där de misslyckas med att bistå till human behandling/omsorg

Men jag kommer berätta om min egna stimulantöverdosering så du vet ungefär vad som kan hända. Min är på amfetamin så den skiljer sig mycket men kommer möjligtvis vara lika plågsam.

Citat:

Jag har ej kollat forskning, men jag av spontan gissning skulle säga att det krävs mindre för farliga överdoser mdma, än vad det krävs för att döda en människa med någon dopaminerg stimulant, till exempel amfetamin. Det för att serotoninsystemet verkar vara mycket farligare att "leka" med, det har jag själv fått uppleva. Efter ett mephedronemissbruk hade jag återkommande minnesluckor, och återkommande stötar i hjärnan som varade i ungefär 0,1-0,2 sekunder och orsakade medvetslöshet och minnesförluster. Alltså det kändes som att man fick en snabb elstöt i hjärnan, och det hände varje gång jag drack vatten av någon anledning, alltså det kunde triggas av särskilda aktiviteter, men även ibland spontant.

Efter att ha missbrukat, och även överdoserat amfetamin ganska hårt har jag helt ärligt inte märkt av ett jävla skit, förutom fysiska saker som tappad kroppsvikt. Att förlora fett är jag helt ärligt inte bekymrad av, det äter man upp sig senare helt utan problem.

Det jag fick lära mig för en månad sedan eller så däremot är att som resultat av att stimulanter förbränner fettlager på din kropp, så kan det vara dåligt för hjärnan, som behöver fett. Möjligtvis kan det vara skadligt på det viset, men vad jag försöker komma fram till är att amfetamin har än så länge inga tydliga eller överdrivet allvarliga konsekvenser även efter mitt missbruk/överdos. Håller man på i större delar av livet så givetvis blir man skadad, vi har alla sett äldre tjackisar.

Till skillnad från mephedrone, som påverkar serotoninsystemet precis som mdma gör. Dessa droger verkar ha mycket allvarligare konsekvenser om man missköter användningen, slarvar med doseringen eller missbrukar det.

Så att din vän vill ta 2-3g mdma, det är som du redan fattar ett helt sjukt idiotiskt beslut. Men han gör som han vill, det du borde göra åtmindstonde är att bevaka hans tillstånd och se till att du kan kolla puls/andning, och kanske lära dig om andra tekniker för att kunna vara till hans hjälp under hans efterblivna medvetna överdosering.

Jag har överdoserat på amfetamin ett par månader sen kanske, mindre än det, och det var en jävla tortyr. Ska kanske inte överdriva i onödan men det var verkligen en jävligt obehaglig upplevelse, att känna hjärtat dunka våldsamt mot bröstkorgen så att det är synligt när du tar av dig din tröja är inte det minsta trevligt. Utan det ska göra ont i bröstkorgen också, och hjärtat, ständigt i många timmar.

Det var även fler plågsamma konsekvenser som följd, min personlighet hade blivit extremt konstig, virrig, och kanske obehaglig för andra. Svettades som en jävla hora också gjorde man.

När överdoseringen började gå från uppåtrus, till avtändning - ja då började det hända riktigt sjuka saker. Dopaminsystemet reglerar muskler, och ansiktsuttryck, så jag rörde mig som ett mongo medans mitt ansikte hade en helt autonom vilja. Mitt ansikte gick ej längre att kontrollera, utan det bytte mellan olika stereotypiska ansiktsuttryck varannan sekund, ungefär. Det spelade ingen roll vad jag gjorde eller tittade på, kunde stirra in i en vägg och mitt ansikte valde att se otroligt förvånad ut, förbluffad, överraskad, häpnadsväckande. Till att några sekunder senare avge ett förbannat, hotfullt, och argt uttryck. Ständigt roterandes.

Mer eller mindre kändes det som att mitt ansikte dansade automatiskt, som en robot medans jag inte kunde göra något annat än att titta på helt enkelt, observera kaoset som pågår på mitt face. En grymt intressant upplevelse faktiskt, men som jag verkligen inte tänker repetera.

Sedan fortsatte det att utvecklas till en fullständig psykos, man hade lika gärna kunna tro att det krälade myror över hela väggen, för hallucinationen var så verklighetstrogen att det gick inte att urskilja. Jag hade ju givetvis förståndet i skick så att jag fattade att det var en hallucination, men det var ganska obehagligt. Jag kollade upp information på min mobiltelefon och läste att jag uppfyllde exakt typ alla kriterier som behövdes för att ha schizofreni. Enligt wikipedia är typ 5-15% av de som råkar ut för detta permanent skadade och blir inte av med psykosen helt och hållet. Jag verkar ha klarat mig varefall, förhoppningsvis gör din kompis det med, även fast drogen han tar är lite annorlunda i skadegörelse.

Det blev mer bieffekter, men bland annat hade jag det väldigt svårt att prata, krävdes mycket ansträngning för att klara av att forma en hel mening och pratade aldrig i någon form av organiserad struktur. Utan ord kunde byta plats i meningen och jag hade verkligen problem med tal.

Det känns givande och väldigt lärorikt att ha i förstahand upplevt en bråkdel av vad som är psykos, eller schizofreni, eller vad det nu ska kallas (är komplicerat). Det är en upplevelse som jag aldrig hade kunna tro, och före detta saknade jag helt och hållet möjligheten att relatera till psykiskt skadade människor som har dessa problem på allvar. Det är svårt att verkligen förstå exakt vad en psykos/schizofreni är föränn man har upplevt det och själv ha haft dessa symptom. Det känns nästan som att jag vill rekommendera psykiatristudenter att skapa en temporär psykos på sig själv genom droger, bara för att de ska veta vad det är på riktigt. Eftersom de bär ansvaret att ta hand om dessa människor kan det vara nödvändigt att veta exakt vad patienter genomgår.

När din kompis överdoserar, så kommer han att uppleva inte exakt samma saker som jag, men det kommer vara i liknande och troligtvis kanske även mycket allvarligare grader. Vad jag har upplevt hänt andra när de har överdoserat mephedrone, som kanske är liknande, är att de har haft svårt med andningen. De har klarat andningen men den har sett ut att vara tung, så var noga med att kolla hans andning och se till att vara redo att tillkalla hjälp om det skulle behövas.

Du kanske tror att han kommer att gå runt och festa loss medans han har intagit 2-3g mdma, ja det kanske blir så. Men jag chansar på att han ligger och lider så du får möjligheten och oneklig anledning till att vara vaksam över hans hälsa.

50% chans att dö på amfetamin är för en 65kg person, circa 6.3 gram, då jämför jag råttor med människor som troligtvis är någorlunda nära. Då är det ren amfetamin, så i verkligheten är det väl jävligt mycket tjack man måste ta för att nå ld50, men samtidigt är det ju även en risk med mindre överdoseringar, kanske väl under 50% men det är väldigt onödigt att riskera det endå.

Så alltså jag blir nästan oroad att din kompis kan riskera döden med 2-3g mdma, det beror enligt vad jag gissar på:

1. hur mycket han väger
2. hur ren mdma det är
3. ifall mdma är dödligare i mängd, i jämförelse med amfetamin (att det krävs mindre mdma för samma dödlighet)
4. hur mycket mat han har i magen då jag utgår av att han äter det
5. hur frisk han är i blodomloppet, hjärna och hjärta, för att det är allt det som kommer att ta fett med stryk

har han hjärtproblem så är han dödförklarad enligt mig
Senast redigerad av WTtjackis 2013-05-11 kl. 14:06.
Citera
2013-05-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTtjackis
Jag har ej kollat forskning, men jag av spontan gissning skulle säga att det krävs mindre för farliga överdoser mdma, än vad det krävs för att döda en människa med någon dopaminerg stimulant, till exempel amfetamin. Det för att serotoninsystemet verkar vara mycket farligare att "leka" med, det har jag själv fått uppleva. Efter ett mephedronemissbruk hade jag återkommande minnesluckor, och återkommande stötar i hjärnan som varade i ungefär 0,1-0,2 sekunder och orsakade medvetslöshet och minnesförluster. Alltså det kändes som att man fick en snabb elstöt i hjärnan, och det hände varje gång jag drack vatten av någon anledning, alltså det kunde triggas av särskilda aktiviteter, men även ibland spontant.

Hänvisar till edit.
LD50 varierar mellan 100mg till 300mg per kg. Det är inte en överdos med dödlig utgång att ta 2-3gram. Det räcker med 200mg för att allt serotonin ska förbrukas, 2-3gram kommer inte att göra så att mer serotonin kan förbrukas eftersom det inte finns mer än vad som finns där redan.

Brain zaps är vanligt när du missbrukat droger som tömmer serotoninet, därför är det väldigt viktigt att inte missbruka dessa droger och också väldigt viktigt att hålla doseringarna under rimliga omständigheter. Du har rätt, de krävs mindre för farliga överdoser men inte dödliga .. Det talas mycket om att allt över 300mg mdma / kväll är neurotoxiskt, att ens återdosera på MDMA är neurotoxiskt. Helst ska de hållas till 2mg/kg per session och sessioner ska inte upprepas mer än 4gånger årligen.

Missbruk av droger som tömmer serotoninet kan leda till långa depressioner med bl.a panikångest. "Downgrading" av serotonin receptorer är något vanligt förekommande när man tömmer dessa alldeles för ofta. Ska man använda mephedrone, mdma eller någonting som spelar med brain fuel gäller det att vara smart, hålla sig till riktlinjen 2mg/kg, inte återdosera och inte bruka det regelbundet. Om man är rädd om sin hjärna, vilket du verkade varit eftersom du lämnat 4mmc missbruket.

Jag kan tänka mig att 2-3gram MDMA kommer att vara förjävligt emot hjärnan, jag kan också tänka mig att mycket dopamin kommer in i serotonin receptorerna och bryts sedan ner av mao, när dopamin bryts ner utav det i våra serotonin receptorer blir det till ett ämne som är ytterst skadligt för våra receptorer. Dopamin hör hemma i dopamin, inte serotonin receptorer. Det är också en viktig del till varför man inte ska överskrida 2mg/kg eller dosera igen efter första dosen.

Edit: LD50 100mg-300mg/KG kan vara fel. Det finns inget svar på det hos människan. Vissa hävdar "The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents.[42] The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.)
"

medan LD50 är hos följande djur
LD50 (mice) 97 mg/kg i.p.
LD50 (rats) 49 mg/kg i.p.
LD50 (guinea pigs) 98 mg/kg i.p.

50% av alla människor på min vikt(109kg) skulle alltså dö mellan 1-2gram MDMA. Men det finns ingenting som styrker dessa påstående ang LD50.
Senast redigerad av testocyp 2013-05-11 kl. 13:26.
Citera
2013-05-11, 14:11
Medlem
Buttersss avatar
lånar tråden,

kan man E'a 2 dagar i rad?

vh
Citera
2013-05-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
lånar tråden,

kan man E'a 2 dagar i rad?

vh

Förvänta dig att ruset kommer att vara sämre. Ta ca dubbelt så mycket som igår. MDMA fungerar som så att det använder allt serotonin i hjärnan, du kommer inte ens ha hälften så mycket som du hade igår och det är just serotoninet som gör MDMA ruset magiskt, empatiskt och kärleksfullt. Det kommer att fungera men det kommer inte att vara lika bra. Förvänta dig att dagen kan komma att vara väldigt tuff, kan t.om vara nedstämd i flera veckor uppåt. Det är inte bra att göra så, men måste du så gör det.

ps. gör du det till en vana att inte vänta minst 30dagar, men helst 90dagar mellan sessionerna så förvänta dig sämre rus, kortare rus och skador på hjärnan. mer finns väl inte att säga än att MDMA kan ha en väldigt mörk och dyster sida bakom sid.
Senast redigerad av testocyp 2013-05-11 kl. 14:19.
Citera
2013-05-11, 14:19
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Tjena! har en polare som vill testa 2-3g mdma på en och samma gång. Vad finns det för risker i detta? Är det inte så med mdma att dosen inte har den största avgörande rollen i huruvida effekten blir?
Mina personliga gissningar:
Finns en risk att han dör skulle jag säga.
Riktigt grava hallucinationer, blir som att blanda en stor dos MDMA med en stor dos MDA.
Därav också en överhängande risk för att få HPPD, det verkar som att MDA har lättare än andra hallucinogena substanser att framkalla HPPD.
Han kommer förmodligen må sämst i någon vecka efteråt.
Risk för permanenta ändringar i hans hjärna, kort och gott.
Citera
2013-05-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ska man använda mephedrone, mdma eller någonting som spelar med brain fuel gäller det att vara smart, hålla sig till riktlinjen 2mg/kg
Får man knappt ett värdigt rus på tycker jag. Vill man ha kul får man fan bränna lite hjärnceller, vill man inte det ska man skita i att knarka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in