Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-30, 14:36
Medlem
robinkungs avatar
Idag är det dags och som det ser ut i dagsläget kommer vi fyra nybörjare bomba 200 mg var. Efter det finns en till kapsel med 200 mg tillgänglig för återdosering.

Låter det bra? Vill inte gärna dela upp de kapslarna för att dela upp det så att våra respektive doser blir kroppsvikten * 2 mg. Detta då jag inte är särskilt praktiskt lagd och förmodligen, på något sätt, skulle misslyckas med uppdelningen. Jag menar, första gången på MDMA så vill vi inte att det krånglar till sig.

Vi är för övrigt fyra nära vänner som ska E:a i en liten lägenhet med TV, Xbox 360, dator och inte alls mycket mer. Vi har även tillgång till riktigt fint hybridgräs. Förutom att spela en jävla massa skön musik, finns det något annat vi bör göra för att få ut det mesta av kvällen? Något jag bör inhandla nu under dagen?

Tacksam för svar
Senast redigerad av robinkung 2013-08-30 kl. 14:39.
Citera
2013-08-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinkung
Idag är det dags och som det ser ut i dagsläget kommer vi fyra nybörjare bomba 200 mg var. Efter det finns en till kapsel med 200 mg tillgänglig för återdosering.

Låter det bra?
Låter perfekt men skippa återdoseringen, ger ingenting utan det är bättre att spara den till ett nytt tillfälle.

Tro mig, slösat så mycket innan jag insåg att MDMA inte går att fylla på.

Citat:
Vi är för övrigt fyra nära vänner som ska E:a i en liten lägenhet med TV, Xbox 360, dator och inte alls mycket mer. Vi har även tillgång till riktigt fint hybridgräs. Förutom att spela en jävla massa skön musik, finns det något annat vi bör göra för att få ut det mesta av kvällen? Något jag bör inhandla nu under dagen?

Tacksam för svar
Låter perfekt det med , kanske köpa lite juice/mjölk/läsk att ha efter ruset som enkel näring att få i sig.
Citera
2013-08-30, 17:43
Medlem
elmerengues avatar
Citat:

Låter det bra? Vill inte gärna dela upp de kapslarna för att dela upp det så att våra respektive doser blir kroppsvikten * 2 mg. Detta då jag inte är särskilt praktiskt lagd och förmodligen, på något sätt, skulle misslyckas med uppdelningen. Jag menar, första gången på MDMA så vill vi inte att det krånglar till sig.

Tacksam för svar
Om det är bra tryck i MDMA:t så kommer 200mg att blåsa iväg er som nybörjare. Har själv aldrig varit uppe i sådana doser och trots det mått riktigt riktigt grymt men det är många som tycker att det är lagom så det ska inte vara någon fara även om det är en stark dos. Bered er på en möjlig jobbig upcome bara, men känslan när den rastlösa och snurriga känslan på någon sekund går över i total klarhet och glädje är underbar.

Jag tycker att ni ska nöja er med eran startdos på 200mg. Se till att inte ha ätit något på minst två timmar innan så att ni tar det på tom mage så att effekten inte dröjer så länge. Om ni gillar att röka gräs så föreslår jag att ni delar en holk efter att ni bombat och sen när ni känner att peaken börjar dala, då kommer det att lyfta igen

Se till att drick vatten, dock inte för mycket och hastigt. Ha ett glas och ta någon klunk då och då. Se även till att ha grym ravemusik igång men köp även tugummin för tjacktugget och cigg kan också vara gott att röka under ruset.

Ni kommer få det underbart och resten kommer lösa sig självt då i princip allt blir underbart på MDMA.
Citera
2013-08-31, 14:35
Medlem
bananmuslis avatar
Som alla som tagit E vet, så hackar ens käkar under Ecstasyns påverkan. Men jag har märkt att mina käkar även hackar när jag tagit antidepressiva och när jag tar tramadol. Vet någon varför det är så? Kan gissa på att den höga serotonin-halten kan vara en av anledningarna. Men liksom varför och hur kan serotonin få ens käkar att hacka?
Senast redigerad av bananmusli 2013-08-31 kl. 14:38.
Citera
2013-08-31, 15:55
Medlem
robinkungs avatar
Underbara grejer detta! 200 mg var en perfekt dos. Huvudvärk och ont i käkarna nu dock, men det var verkligen värt det. Kan inte göra annat än att rekommendera MDMA.
Citera
2013-08-31, 18:41
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Underbara grejer detta! 200 mg var en perfekt dos. Huvudvärk och ont i käkarna nu dock, men det var verkligen värt det. Kan inte göra annat än att rekommendera MDMA.

Tugga tuggummi och var noga med vatten och annan näring nästa gång. Ett bra tips är också att handla lite vitamintillskott att svepa i sig under kvällens gång. Även magnesium fungerar för vissa att käka innan för att mildra käkspänningarna.

Härligt att ni verkat haft en bra kväll!
Citera
2013-08-31, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Tugga tuggummi och var noga med vatten och annan näring nästa gång. Ett bra tips är också att handla lite vitamintillskott att svepa i sig under kvällens gång. Även magnesium fungerar för vissa att käka innan för att mildra käkspänningarna.

Härligt att ni verkat haft en bra kväll!

De med käkarna är lite jobbigt Tog 2 blåa spöken samtidigt, 40 min efter tog jag en till då jävlar kickade det på så höll på att spy på bussen en gång men det var lungt en timma efter det tog jag en till.

Tycker blå spöken var lite mer chill, gillade mer Gröna frågetecken som man blev mer uppåt på.

Fast ska ta de lungt med E nu för har kört 2 ggr i veckan ibland i 2 mån, så nu blir de uppehåll i 6 mån.

Mvh
Citera
2013-09-01, 02:42
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakYou
De med käkarna är lite jobbigt Tog 2 blåa spöken samtidigt, 40 min efter tog jag en till då jävlar kickade det på så höll på att spy på bussen en gång men det var lungt en timma efter det tog jag en till.

Tycker blå spöken var lite mer chill, gillade mer Gröna frågetecken som man blev mer uppåt på.

Fast ska ta de lungt med E nu för har kört 2 ggr i veckan ibland i 2 mån, så nu blir de uppehåll i 6 mån.

Mvh

Jo, käkspänningarna är ju sällan önskvärda, även om de på något vis hör till upplevelsen. Det klassiska tuggummi har dock alltid varit ett bra hjälpmedel för mig, inte att man direkt minskar späningarna men man slipper åtminstone hacka sönder en tand/lläpp, eller rent av spänna käken konstant hela kvällen lång och dagen efter ha en minst sagt ömmande käke.

Detta har aldrig varit mitt problem, men... spänningarna gör att jag omöjligtvis kan prata ordentligt, hela min artikulation sätts i gungning och pratar i all världens fart när jag inte tänker mig för. Kan låta helt absurd när jag försöker prata. Låter riktigt lustig eller pundig, det får de som skulle höra avgöra.

Kicken ja... jösses. Minns aldrig första gången på E, helvete vilken rush! Fina minnen sådant där.

Ja du, ta det lugnt! Inta peta i sig E för ofta. (Hyttar med fingret samtidigt som jag inser hur dum jag ser ut då jag samtidigt är påtänd på 5-MAPB, haha). Men hade en månads uppehåll till ikväll så hycklar åtminstone inte.

Låter bra hur som helst med ditt uppehåll!

Mvh
Citera
2013-09-01, 04:24
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Kicken ja... jösses. Minns aldrig första gången på E, helvete vilken rush! Fina minnen sådant där.

Vad jag tänkte här kan man ju undra.

Förlåt för dubbelpost som dessutom säkerligen är OT, men det var oundvikligt! Pinnar över till Laidbak nu och stannar där.
Citera
2013-09-04, 20:44
Medlem
Afton!

Ska inom kort pröva E för första gången med några gamla vänner. Kommer har tillgång till 0,2g i kristallform.
Eftersom jag har lätt för att oroa mig tänkte jag köra 50mg i ett glas juice, alternativt bomba det, för att sedan fylla på om det känns rätt.

Eller hur tycker du jag borde göra det?

Har läst på lite och har koll på vätskeintag, dock inte överdriva det, med mera.

Mest orolig för att vara deppig dagen efter, brukar det vara märkvärdigt dagen efter man prövat första gången?

Finns säkert massor av dessa inlägg men kanske inte med mina exakta frågor.
Till er som tar er tid att svara, tack!

Mvh
Citera
2013-09-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ban-Arne
Afton!

Ska inom kort pröva E för första gången med några gamla vänner. Kommer har tillgång till 0,2g i kristallform.
Eftersom jag har lätt för att oroa mig tänkte jag köra 50mg i ett glas juice, alternativt bomba det, för att sedan fylla på om det känns rätt.

Eller hur tycker du jag borde göra det?

Har läst på lite och har koll på vätskeintag, dock inte överdriva det, med mera.

Mest orolig för att vara deppig dagen efter, brukar det vara märkvärdigt dagen efter man prövat första gången?

Finns säkert massor av dessa inlägg men kanske inte med mina exakta frågor.
Till er som tar er tid att svara, tack!

Mvh

Allvarligt talat, du behöver inte vara nervös. Du kommer ha bland dom bästa kvällarna i hela ditt liv framför dig. Jag var också lite nervös första gången, men det släppte när första effekterna kom. Det är inte säkert att du ens kommer känna av dessa 50mg (möjligtvis lite svaga effekter). Så mitt råd till dig är att antingen så tar du allting du har hemma och bombar - eller så spar du till ett senare tillfälle. Tog själv 150mg första gången och det var helt perfekt. Har ingen i ditt sällskap någon som helst erfarenhet av MDMA?

Men glöm för i helvete inte bort tuggummin!
Citera
2013-09-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Allvarligt talat, du behöver inte vara nervös. Du kommer ha bland dom bästa kvällarna i hela ditt liv framför dig. Jag var också lite nervös första gången, men det släppte när första effekterna kom. Det är inte säkert att du ens kommer känna av dessa 50mg. Så mitt råd till dig är att antingen så tar du allting du har hemma och bombar - eller så spar du till ett senare tillfälle. Tog själv 150mg första gången och det var helt perfekt. Har ingen i ditt sällskap någon som helst erfarenhet av MDMA?

Men glöm för i helvete inte bort tuggummin!

Tack för snabbt svar!

Okej, kanske tar 100*2 eller ditt förslag.
En av mina kamrater har prövat en gång.

Hur viktigt är det med sömnen natten före man intar? Spelar det någon större roll?

Tuggummin och kvaitétsröka, check.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in