Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-15, 16:23
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Ja men inte alls lika bra som första gången, och gör du det till en vana t.ex helg efter helg efter helg så märker du att tillslut får du ingenting av det. Att göra såhär spränger upp toleransen i taket också, passa sig för det egentligen ibland behöver man vänta en 8-9månader innan toleransen kommer ner igen...

Okej tack för ditt svar. Detta skulle endast ske just under dessa dagar. Ett uppehåll på minst 4 månader innan det tas igen.
Citera
2013-07-15, 16:24
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Okej tack för ditt svar. Detta skulle endast ske just under dessa dagar. Ett uppehåll på minst 4 månader innan det tas igen.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Visst går det, men effekten blir sämre andra gången medan skaderiskerna ökar. Jag skulle råda dig att låta bli även om du förmodligen skulle klara det utan några allvarliga skador.

Okej tack för ditt svar . Jag får se hur jag gör och känner under festivalen..

Edit: fan råkade göra två inlägg.
Citera
2013-07-16, 04:04
Medlem
Reltihs avatar
Hur långt uppehåll bör man ha mellan intag av tjack och MDMA? Ska på festival och tänkte få i mig lite roliga grejer. Har dock som järnregel att intag av E måste efterföljas av 2-3 månaders uppehåll, men vill fortfarande krydda upplevelsen med mer än alkohol . Räcker två dygn för att den neurotoxiska skadan ska sjunka till en harmlös (nåja, acceptabel) nivå?
Citera
2013-07-17, 21:31
Medlem
Hur länge bör man vänta tills att ta igen, om man tagit ca 0,3 g rena mdma kristaller.
Citera
2013-07-17, 22:34
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonklark
Hur länge bör man vänta tills att ta igen, om man tagit ca 0,3 g rena mdma kristaller.

3 månader är en bra riktlinje
Citera
2013-07-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonklark

du borde för ditt eget bästa o för att behålla magin(Empatin/kärleken) vänta 3månader.. för regelbundet och korta intervaller så försvinner magin tillsist...för mig tog de bara 5 intag sen var den första rushen borta, empatin var låg och kärleken detsamma...och än har det inte kommit tillbaka.. down-regulation av serotonin receptorerna och de receptorer som styr oxytocin beror detta på. så gör dig en tjänst om du vill njuta av drogen mååånga gånger, vänta 3månader mellan varje intag.

tar jag det nu så är de enda som sker en långsam comeup, de känns som man ska peaka när som helst men det sker aldrig. och inte heller behöver jag uttrycka känslor eller känner nämnvärd mkt mer empati..som förr..

mitt break är tills slutet av augusti,då ska jag prova igen med det som jag har kvar. om magin fortfarande är väck lägger jag mdma på hyllan, hade det bra de få gångerna de hade magin.
Citera
2013-07-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
du borde för ditt eget bästa o för att behålla magin(Empatin/kärleken) vänta 3månader.. för regelbundet och korta intervaller så försvinner magin tillsist...för mig tog de bara 5 intag sen var den första rushen borta, empatin var låg och kärleken detsamma...och än har det inte kommit tillbaka.. down-regulation av serotonin receptorerna och de receptorer som styr oxytocin beror detta på. så gör dig en tjänst om du vill njuta av drogen mååånga gånger, vänta 3månader mellan varje intag.

tar jag det nu så är de enda som sker en långsam comeup, de känns som man ska peaka när som helst men det sker aldrig. och inte heller behöver jag uttrycka känslor eller känner nämnvärd mkt mer empati..som förr..

mitt break är tills slutet av augusti,då ska jag prova igen med det som jag har kvar. om magin fortfarande är väck lägger jag mdma på hyllan, hade det bra de få gångerna de hade magin.

Tusen tack för ditt svar. Så ungefär 3 månader ska man vänta.
Citera
2013-07-18, 14:31
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Blir troligen att ta min MDMA-oskuld till helgen, har inte kollat posten än men troligen ligger de en gubbe från SWEROAD där.

Men hur ska jag ta de för att få så bra som möjligt?
Alt 1: Ett par polare hade planer på att dricka med lite randomfolk jag inte känner, jag hade tänkt ta MDMA och inte dricka.

Andra alternativet är att ta de på lördag med ett par polare hemma bara, utan alkohol och andra substanser?
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-07-18 kl. 14:35.
Citera
2013-07-18, 14:46
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Blir troligen att ta min MDMA-oskuld till helgen, har inte kollat posten än men troligen ligger de en gubbe från SWEROAD där.

Alt 1: Ett par polare hade planer på att dricka med lite randomfolk jag inte känner, jag hade tänkt ta MDMA och inte dricka.

Andra alternativet är att ta de på lördag med ett par polare hemma bara, utan alkohol och andra substanser?

Första gången brukar hemmakväll vara uppskattat, tog min oskuld den vägen.

Fulla människor kan upplevas som jobbiga när man är på MDMA.

Men att gå på rave på första skulle jag nästan hellre gjort på min första. Så jag tycker du borde vänta om du är inne i den svängen.
Citera
2013-07-18, 14:57
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w

Skulle köra hemma, så du har så full kontroll som möjligt över det som händer. En massa fyllon kan ju vara jävligt irriterande, särskilt om man inte är helt på det klara med sin egen upplevelse.
Citera
2013-07-18, 23:53
Medlem
Långsiktiga biverkningar?
Idag vet man inte vad de långsiktiga biverkningarna är om man brukar Ecstasy frekvent. Det man vet är om man tar uppehåll på 2-3 månader mellan varje Ecstasysession ska skadan vara i princip obefintlig. (#1)

Ber om ursäkt för att jag är lite trög, men menar han att skadan blir OBEFENTLIGT STOR!
eller att skadan knapps märks pga det långa uppehållet.
Citera
2013-07-19, 00:16
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sviinto
Långsiktiga biverkningar?
Idag vet man inte vad de långsiktiga biverkningarna är om man brukar Ecstasy frekvent. Det man vet är om man tar uppehåll på 2-3 månader mellan varje Ecstasysession ska skadan vara i princip obefintlig. (#1)

Ber om ursäkt för att jag är lite trög, men menar han att skadan blir OBEFENTLIGT STOR!
eller att skadan knapps märks pga det långa uppehållet.
Obefintlig betyder att något är så litet att det i det närmaste ej är märkbart. Med andra ord menas att risken är "nästan noll".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in