Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-02, 17:40
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag har beställt ecstasy. Har aldrig testat förut. Jag har ett paket Sertralin hemma som jag fick utskrivet men som jag aldrig började ta för att jag läste på om det och det verkar vara skit. Jag har läst att man kan ta SSRI efter man tagit ecstasy.

Tycker ni jag ska ta Sertralin efter ecstasy-ruset? Hur mycket i så fall? Och när exakt?
Citera
2013-04-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jag har beställt ecstasy. Har aldrig testat förut. Jag har ett paket Sertralin hemma som jag fick utskrivet men som jag aldrig började ta för att jag läste på om det och det verkar vara skit. Jag har läst att man kan ta SSRI efter man tagit ecstasy.

Tycker ni jag ska ta Sertralin efter ecstasy-ruset? Hur mycket i så fall? Och när exakt?

Tycker du ska låta bli att ta det efteråt, det finns ingen avtändning att tala om ändå.
Citera
2013-04-02, 19:12
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:

Jag har snarare mått bättre än vanligt efter en kväll på E/MDMA, förutom lite trött och kanske lätt förvirrad. Detta naturligtvis efter rimliga och inte överdrivna idiotdoser. Men självklart är detta väldigt individuellt.

Tror inte du behöver stoppa i dig något dagen eller tiden efter, se till att dricka vatten och helst äta något under ruset. Blanda inte in alkohol med i bilden.
Senast redigerad av Presentpapper 2013-04-02 kl. 19:16.
Citera
2013-04-02, 19:19
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Tycker du ska låta bli att ta det efteråt, det finns ingen avtändning att tala om ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Jag har snarare mått bättre än vanligt efter en kväll på E/MDMA, förutom lite trött och kanske lätt förvirrad. Detta naturligtvis efter rimliga och inte överdrivna idiotdoser. Men självklart är detta väldigt individuellt.

Tror inte du behöver stoppa i dig något dagen eller tiden efter, se till att dricka vatten och helst äta något under ruset. Blanda inte in alkohol med i bilden.

Ok. Det stod ju detta i trådstarten:

Citat:
Hur kan man minska den neurotoxiska skadan?
Det absolut enklaste och effektivaste sättet är att inta en SSRI (”lyckopiller”) typ Zoloft, Cipramil eller Prozac inom 6 timmar efter ruset. Prozac är att föredra då det har längst halveringstid. SSRIn gör som så att det blockerar dopamin från att komma in där det inte ska vara och orsaka skada.

Det var detta jag tänkte på. Att minska skadan.
Citera
2013-04-02, 19:58
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ok. Det stod ju detta i trådstarten:
Det var detta jag tänkte på. Att minska skadan.

Jo, förstår hur du tänker. Men jag skulle i alla fall inte göra det, mest för jag i för sig aldrig haft något med SSRI och "lyckopiller" att göra och aldrig lär ha det heller. Det enda jag testat för att bygga på eventuellt surna serotonindepåer efter t.ex. ecstasy har varit 5-HTP.

Men jag kan nästan garantera att du inte lär utsättas för några skador av E, så länge du inte kör några monsterdoser och inte brukar mer än en högst några enstaka gånger per år.
Citera
2013-04-02, 21:12
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:

Avtändningen har blivit bättre med tiden. Mår också oftast bättre dagen efter eftersom man mådde så jävla bra dagen innan. Har dock fått lite småångest 2 dagar efter intag.
Citera
2013-04-03, 20:10
Medlem
Tja! Har inte tid å leta men måste veta ifall jag kan dricka nån grogg om jag drar i mig en knapp E också?
Citera
2013-04-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theeDuude
Tja! Har inte tid å leta men måste veta ifall jag kan dricka nån grogg om jag drar i mig en knapp E också?

Ja. Men råsupa är ingen bra idé. Och glöm inte vattnet.
Citera
2013-04-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilligaf
Ja. Men råsupa är ingen bra idé. Och glöm inte vattnet.
Det är väl mest för utorknigsrisken då
Citera
2013-04-03, 20:35
Medlem
En fråga till... Blir det nån stor skillnad i ruset?
Citera
2013-04-03, 21:40
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theeDuude
En fråga till... Blir det nån stor skillnad i ruset?

Om du blandar med alkohol menar du?

Ruset lär inte bli bättre, snarare att du blir mer väck och att risken för minnesluckor blir större.
Kanske att ruset blir lite bättre för vissa om man sänker några bärs innan man droppar, men inget jag skulle rekommendera.
Citera
2013-04-04, 03:31
Medlem
Citat:
Om du blandar med alkohol menar du?

Ruset lär inte bli bättre, snarare att du blir mer väck och att risken för minnesluckor blir större.
Kanske att ruset blir lite bättre för vissa om man sänker några bärs innan man droppar, men inget jag skulle rekommendera.

Hur vanligt är det egentligen med minnesluckor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in