Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-17, 16:37
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Hur länge kan det synas om man käkat 1 tablett på ett blodprov?, ett par dagar eller?...
Ja, är det en hyfsatt ren tablett så ett par dagar..maxtid alltså.
Men blodprov visar ju positivt kortare tid än i urinen så..
Citera
2007-02-17, 16:43
Medlem
mesmerizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Hur länge kan det synas om man käkat 1 tablett på ett blodprov?, ett par dagar eller?...

du pratar om en tablett som om det vore nån slags mått för mdma, så är inte fallet. En tablett kan realistiskt sett innehålla allt mellan 0 och 150 mg (och massa andra skitsubstanser man egentligen inte vill beblanda sig med) och det kan därför variera stort i tid. I bästa fall 0-16h, i värsta fall 5-6 dagar (om det nu vart nån skitopiat inblandad. Dock är det extreeeemt osannolikt)
Citera
2007-02-18, 23:17
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
du pratar om en tablett som om det vore nån slags mått för mdma, så är inte fallet. En tablett kan realistiskt sett innehålla allt mellan 0 och 150 mg (och massa andra skitsubstanser man egentligen inte vill beblanda sig med) och det kan därför variera stort i tid. I bästa fall 0-16h, i värsta fall 5-6 dagar (om det nu vart nån skitopiat inblandad. Dock är det extreeeemt osannolikt)

Jo du har nog rätt jag är ingen erfaren pillerknaprare ville bara veta på ett "ungefär" hur lång tid de tog innan man kan känna sig säker igen .

Tack för svar Slokis.

Peace.
Citera
2007-02-22, 00:34
Medlem
mängden mdma/mda i E

finns det att läsa nånstans vilka E som innehåller mest av vad : MDMA/MDA?

tex "den" innehåller så mkt mdma å så mkt mda

sökt men hitta bara massa annat ang E men såg i nåt inlägg dock där det stog hur mkt de va i en...men det var bara den å det finns ju en del olika typer och jag föredrar personligen dom med mest MDMA i
Citera
2007-02-22, 03:50
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson82
finns det att läsa nånstans vilka E som innehåller mest av vad : MDMA/MDA?

tex "den" innehåller så mkt mdma å så mkt mda

sökt men hitta bara massa annat ang E men såg i nåt inlägg dock där det stog hur mkt de va i en...men det var bara den å det finns ju en del olika typer och jag föredrar personligen dom med mest MDMA i

www.pillreports.com

Där har du personliga rapporter på olika batchar (utgivningar) av piller. Exakt mängd MDMA eller annan substans kan du aldrig veta säkert då det knappast är apotek som ger ut ecstasy, men har du tur så hittar du en rapport på ett piller som labbtestats.
Citera
2007-02-22, 14:16
Medlem
sidan funkar ej ? :S
Citera
2007-03-12, 23:14
Medlem
BedBoys avatar
Behöver man som fullt frisk person nojja på att man har enzymproblem?
Jag menar, visst, 1 på 100 000 är en liten odds, men jag har ofta otur
Citera
2007-03-12, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BedBoy
Behöver man som fullt frisk person nojja på att man har enzymproblem?
Jag menar, visst, 1 på 100 000 är en liten odds, men jag har ofta otur

ingen annan kan väl säga om du ska nojja eller inte du sitter ju själv på odds siffrorna...
Citera
2007-03-13, 00:28
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
• Ungefär 2 av 100 000 användare har extrema negativa reaktioner vilket resulterar i döden (sällsynt).
(#2)

Vad menas med de där siffrorna egentligen? Vad är det som gör att just de 2 individerna av 100 000 pers dör? Handlar det statistiskt om att det är 2 av 100 000 som dör av t ex överhettning, eller att man simply skiljer sig i fysisk uppbyggnad gentemot de andra 99 999 individerna? Om det sistnämnda, vad är det för skillnader kroppsligt som påverkar detta? Källa också tack.
Citera
2007-03-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Vad menas med de där siffrorna egentligen? Vad är det som gör att just de 2 individerna av 100 000 pers dör? Handlar det statistiskt om att det är 2 av 100 000 som dör av t ex överhettning, eller att man simply skiljer sig i fysisk uppbyggnad gentemot de andra 99 999 individerna? Om det sistnämnda, vad är det för skillnader kroppsligt som påverkar detta? Källa också tack.

Tror det är dåligt med ordentliga undersökningar på detta eftersom det är olagliga substanser. Jag tror att alla siffror som cirkulerar kring detta är baserat på följande antaganden:
1: De dödsfall man har kunnat relatera till E (på ett eller annat sätt). Dessa siffror lär väl stämma rätt bra eftersom de som dör en "onaturlig" död troligen kollas rätt bra men jag tror inte att dom skiljer på en E-påverkad som blir knivhuggen och en som dör av överhettning i dessa fall utan tar alla som har mdma i blodet.

2: Uppskattningar av användandet. Hur många som använder finns det inga ordentliga siffror på så det blir nog en ganska godtycklig uppskattning. Man kan ju alltid använda enkäter och extrapolera siffrorna lite men det är nog en rätt stor felmarginal där.

Det gör att jag tror att siffrorna är högst tveksamma. Och oavsett vilket så är 2 på 100000 sjukt låga siffror.
Citera
2007-03-18, 13:16
Medlem
Står säkert någonstans men hur mycket 5-htp från hälskostbutiken ska man ta om man tagit 100mg mdma och när ska man ta det?
Citera
2007-03-21, 23:32
Medlem
avazzas avatar
Läser i alla FAQ:s å så att man ska ta t ex Prozac efter att ha kört på E för att minska risken att fucka upp seretoninreceptorerna. Hur viktigt är detta? Känns som att de flesta skiter i det och klarar sig ändå. Hur stor är risken? Tänker ta E på Sensation White nu i sommar, hur fan skulle man få tag på t ex. Prozac där nere?

Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in